startmotor wil soms niet reageren

ik heb een brittish open uit 1994 , de laatste tijd komt het steeds vaker voor dat de startmotor niks doet . nu heb ik zelf de startmotor al eens gewisseld voor een ander maar zonder resultaat , het contactslot heb ik ook al gewisseld voor een ander maar dat is het dus ook niet zucht . wanneer ik de sleutel omdraai hoor ik de benzinepomp wel draaien als er een startpoging gedaan word hoor ik wel een relais klikken (die in het kastje boven de rembekrachtiger). aangezien ik niet zo electrotenisch ben aangelegd vraag ik hier wat hulp en EEN GELUKKIG 2005

Kijk eens of je aardekabel nog goed is. Waarschijnlijk is het een aardeprobleem.

Misschien is je accu aan het einde van zijn leven?

de accu is nog goed want als , ja als ie start draait ie goed rond .naar de massakabel zal ik meteen even kijken .........

Vrijdag 31 december 2004

Misschien zijn de koolborstels van je startmtor wel vies/slecht dat ze de ene keer wel contact maken en de andere keer niet...

maar dan had ie met die andere startmotor toch moeten lopen toch?

Vrijdag 31 december 2004

Jep, my mistake....

Definitief de massa-kabel van je blok , het brandstofpomje heeft z'n eigen massa en het startrelais in de zwarte black box heeft ook z'n eigen massa.
Zie deze link = idem aan die van jou!!
SPi valt stil en wil niet meer starten.
Greetz , Jeroen2 :D

de gevlochten massakabel aan het blok ziet er goed uit en zit goed vast en op de goede plaats maar ik ga proberen de massa met een startkabel te helpen door hem van het blok naar de carroserie te zetten ,wie weet?

Vrijdag 31 december 2004

Je kan dan beter een los stuk massa draad monteren omdat een startkabel meestal te veel weerstand heeft...zeker van die doe het zelf zaak wabbie wabbie dingen... ;)

hmmm massakabel is het ook niet , op de startmotor zit een platte stekker waar dient hij voor is dat niet het "startsignaal" of zoiets ,waar loopt dat draad heen , is die onderbroken ? dan kan ik meten of daar toevallig een draadbreuk of slechte verbinding is . hoort daar eigenlijk 12 volt op te staan als je start ?

Heb dat ook al eens meegemaakt met het golfje van mijn broer. Naftepomp draait, klikje van startmotorrelais...
Volgens mij is het gewoon het contactpunt tussen de draad die naar je startmotor loopt en de startmotor zelf. Schuur deze eens af, en volgens mee zou het dan moeten lukken. ZO ging het toch bij ons weer :)

zoo het is opgelost , het was een slecht kontactje bij het startrelais :D

Maandag 3 januari 2005

jow

ik had hetzelfde euvel, dit lag bij mij aan het startrelais |:(
van buiten zag ie er nog goed uit, maar van binnen vastgeroest :x

snel vervangen en t werke weer :D

Masselaar , meten is weten!!
Dit zal je nooit meer gebeuren.
Wel vreemd dat hij het dan ook niet deed met je nieuwe motor!!!
Ik zou als k jou was 'n extra massa leggen , kwaad kan het nooit!!
Greetz , Jeroen2 ;)

Je moet ingelogd zijn om te reageren.