ik weet dat er al heel wat topics over zijn maar mijn vraag is
aan de onderkant van mijn luchtfilter bak zitten 2 slangetjes 1 komt uit het blok en 1 uit de carburateur.
nu loopt mijn mini nietr echt heel geweldig (slaat de hele tijd af )
en ik heb al een paar tips gevonden hier.
nu is het feit dat als ik het slangetje dat uit het blok komt loshaal van de filter bak hij perfect loopt.
mooi regelmatig stationair en ook met optrekken geen problemen meer zoals haperen en stotteren.
kan ik dit slangetje eraf laten of heeft het een bijzondere functie of is het zelfs schadelijk.
het gaat trouwens om een 91er cooper 1300
"Slangetje dat uit het blok komt" zul je toch wat nader moeten specificeren. Waar komt het precies vandaan? Ik kan me zo snel maar 1 slangetje van het luchtfilterhuis naar de carb voor de geest halen, en die bedient een klep waardoor warme lucht aangezogen wordt, als ik het goed heb.
klopt die zit er inderdaad ook maar er komt bij mij ook een slangetje of uit de kop of nog net voor de kop in het inlaatspruitstuk
als je de luchtfilter behuizing open maakt en erin kijkt zit er een blauw sensortje of zoiets aan de onderkant van deze sensor zitten 2 nippels voor de slangetjes
Dat slangetje dat uit het inlaatspruitstuk komt moet dicht zijn... Kijk eens over je slangen niet verstopt zitten.
nee slangetjes zitten niet verstopt
dat slangetje naar het inlaattspruit zuigt in ieder geval behoorlijk veel lucht
aan
op het moment dat ik het slangetje dicht houd of weer op de luchtfilter behuizing aansluit slaat ie gegarandeerd af.
Misschien staat ie veel te rijk, en zorgt de aanzuiging van 'valse lucht' voor een correct mengsel?
Rob
staat inderdaad wel rijk afgestelt.
maar kan dat slangetje eraf blijven of niet.
zo niet.
wie kan me dan vertellen hoe ik mijn mini wat armer kan laten lopen.
(sorry kwa afstellen ben ik een beetje een leek)
bullie schreef: wie kan me dan vertellen hoe ik mijn mini wat armer kan laten lopen.
Zoek even op afstellen en carb* (met het sterretje, dan krijg je alle woorden die beginnen met carb) dan kan je zeker het antwoord op je vraag vinden. Je krijgt in de lijst bijvoorbeeld een topic over mengsel te arm, daar staat al een begin, dus er staat vast nog wel meer op het forum.
Probeer vooral het echte probleem op te lossen en dit niet af te doen met een 'workaround'. Als je het slangetje eraf laat, zuigt je blok ongefilterde lucht binnen.. Stel dat je door een stofwork rijd met de mini, of een diepe plas. Superslecht voor je motor. Niet doen dus.
Rob
okey okey ik zal het slangetje laten zitten
heb denk ik nu wel een beetje onder de knie hoe en wat ik moet afstellen en zal het straks nog eens een keer gaan proberen.
als ik er weer eens niet uitkom dan laat ik wel weer wat horen
jaaaaaa hij loopt weer fatsoenlijk stationair
na een tijdje zoeken en schelden had ik eindelijk een schroef gevonden.
heb er verder nog niet mee gereden maar dat zal hopelijk ook weer met plezier gaan morgen
okey nog 1 vraagje dan
wie kan me even gauw zeggen waar mijn co afstel schroef zit (benzine toevoer is dat geloof ik)
had wel iets gelezen over een onderste bout aan de linker kant van de carb
maar is dat de bout die in verbinding met de gashende staat of heb ik de verkeerde voor me
Nee, dat is niet de goede. Hij zit als je voor de auto staat links achterop de carb.
Eelke schreef: Nee, dat is niet de goede. Hij zit als je voor de auto staat links achterop de carb.
okey dank je wel zal straks weer een even gaan knutselen
ik weet dat er al heel wat topics over zijn maar mijn vraag is

aan de onderkant van mijn luchtfilter bak zitten 2 slangetjes 1 komt uit het blok en 1 uit de carburateur.
nu loopt mijn mini nietr echt heel geweldig (slaat de hele tijd af )
en ik heb al een paar tips gevonden hier.
nu is het feit dat als ik het slangetje dat uit het blok komt loshaal van de filter bak hij perfect loopt.
mooi regelmatig stationair en ook met optrekken geen problemen meer zoals haperen en stotteren.
kan ik dit slangetje eraf laten of heeft het een bijzondere functie of is het zelfs schadelijk.
het gaat trouwens om een 91er cooper 1300
"Slangetje dat uit het blok komt" zul je toch wat nader moeten specificeren. Waar komt het precies vandaan? Ik kan me zo snel maar 1 slangetje van het luchtfilterhuis naar de carb voor de geest halen, en die bedient een klep waardoor warme lucht aangezogen wordt, als ik het goed heb.
klopt die zit er inderdaad ook maar er komt bij mij ook een slangetje of uit de kop of nog net voor de kop in het inlaatspruitstuk
als je de luchtfilter behuizing open maakt en erin kijkt zit er een blauw sensortje of zoiets aan de onderkant van deze sensor zitten 2 nippels voor de slangetjes
Dat slangetje dat uit het inlaatspruitstuk komt moet dicht zijn... Kijk eens over je slangen niet verstopt zitten.
nee slangetjes zitten niet verstopt
dat slangetje naar het inlaattspruit zuigt in ieder geval behoorlijk veel lucht
aan
op het moment dat ik het slangetje dicht houd of weer op de luchtfilter behuizing aansluit slaat ie gegarandeerd af.
Misschien staat ie veel te rijk, en zorgt de aanzuiging van 'valse lucht' voor een correct mengsel?
Rob
staat inderdaad wel rijk afgestelt.
maar kan dat slangetje eraf blijven of niet.
zo niet.
wie kan me dan vertellen hoe ik mijn mini wat armer kan laten lopen.
(sorry kwa afstellen ben ik een beetje een leek)
bullie schreef:
wie kan me dan vertellen hoe ik mijn mini wat armer kan laten lopen.
Zoek even op afstellen en carb* (met het sterretje, dan krijg je alle woorden die beginnen met carb) dan kan je zeker het antwoord op je vraag vinden. Je krijgt in de lijst bijvoorbeeld een topic over mengsel te arm, daar staat al een begin, dus er staat vast nog wel meer op het forum.
Probeer vooral het echte probleem op te lossen en dit niet af te doen met een 'workaround'. Als je het slangetje eraf laat, zuigt je blok ongefilterde lucht binnen.. Stel dat je door een stofwork rijd met de mini, of een diepe plas. Superslecht voor je motor. Niet doen dus.
Rob
okey okey ik zal het slangetje laten zitten

heb denk ik nu wel een beetje onder de knie hoe en wat ik moet afstellen en zal het straks nog eens een keer gaan proberen.
als ik er weer eens niet uitkom dan laat ik wel weer wat horen
jaaaaaa hij loopt weer fatsoenlijk stationair
had ik eindelijk een schroef gevonden.

na een tijdje zoeken en schelden
heb er verder nog niet mee gereden maar dat zal hopelijk ook weer met plezier gaan morgen
okey nog 1 vraagje dan
wie kan me even gauw zeggen waar mijn co afstel schroef zit (benzine toevoer is dat geloof ik)
had wel iets gelezen over een onderste bout aan de linker kant van de carb
maar is dat de bout die in verbinding met de gashende staat of heb ik de verkeerde voor me
Nee, dat is niet de goede. Hij zit als je voor de auto staat links achterop de carb.
Eelke schreef:

Nee, dat is niet de goede. Hij zit als je voor de auto staat links achterop de carb.
okey dank je wel zal straks weer een even gaan knutselen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.