Mijn mini heeft de klokken in het midden en nou blijft mijn ign. lampje branden (het rode). Het brandt zwak als hij stationair loopt en brandt feller bij hogere toeren. In eerste instantie dacht ik dat er iets mis was met de dynamo/spanningsregelaar (is het meest logische) maar de accu wordt gewoon bijgeladen tijdens het rijden.
Heb wel sinds kort een nieuwe accu geplaatst.
iemand een idee?
Hoeveel spanning geeft hij af bij stationair lopen?.
[edit Bart: ik heb de gehele quote verwijdert, deze voegt niets toe aan dit topic... gebruik a.u.b. de reageerknop en niet de quote-functie...]
Gewoon, zoals normaal, 13,8 volt. Hogere toeren iets meer!
Is er echt niemand die dit probleem kent??
Zo op het oog kan het geen kwaad dat het lampje blijft branden, maar het is irritant. Tenslotte heeft het toch een doel.
klinkt als een probleem met je oliedruk...
jawel, die lampjes willen nog wel eens van kleur en dus functie veranderen in de loop der productie jaren...
ik hoop dat dat wat verheldering bied...
Oliedruk?? Bij mijn weten zijn dit de lampjes van het electrisch gedeelte. Mijn oliedruk meter (kleine klokje rechts in het midden) is aangesloten op de oliedruk en die geef tussen de 3 en 5 bar aan (meen tenminste dat het bars zijn). Persoonlijk denk ik dat het probleem ergens bij de onsteking/dynamo kant zit, maar ik zal morgen eens checken voor de zekerheid of dat niet is aangesloten richting het olie circuit.
ik ben regelmatig mini's tegengekomen waarbij er in de loop der tijd de lampjes verwisseld zijn in de fittinkjes, waardoor ze dus een andere functie kregen...
ik heb het probleem ook pas geleden gehad.
en bij mij was het mijn dynamo oude der uit nieuwe der in. en probleem op gelost... maar voor zo ver ik weet is dat rode lampje van je dynamo... want bij het stationair lopen ( starten ) staat die aan en als je dan en beetje gas bij geeft is die uit en blijft die uit.
maar als die van je olie druk is. dan is je druk sensor waarschijnlijk kapot. die onderbreekt namelijk het signaal en schakelt je lampje dus uit. moet je het draadje van sensor is los halen en kijken wat die doet.
sterkte der mee
gr daan
Nou ik had me van kleur vergist. Het rode lampje is degene dat blijft branden. De oranje lampjes zijn niet aangesloten daar ik een oliedruk meter ook erin heb. Ik denk dat ik een maasaprobleem heb. Hetzij bij de klok of dynamo, maar dat moet ik nog uitzoeken.
Dynamo nagekeken, deze lijkt in orde. Spanningsregelaar verwisseld (grote vierkant plaatje in dynamo) verwisselt. Geen effect verder. Heb nog steeds 13,8 volt op de accu onder het rijden, maar lampje blijft branden. Alle kabels nagelopen, maar nergens een breuk te vinden.
Zal maandag eens een geheel nieuwe dynamo plaatsen, misschien is ergens inwindig iets mis.
MAAR eerst karnaval vieren :)" title="Evil" />
Mijn mini heeft de klokken in het midden en nou blijft mijn ign. lampje branden (het rode). Het brandt zwak als hij stationair loopt en brandt feller bij hogere toeren. In eerste instantie dacht ik dat er iets mis was met de dynamo/spanningsregelaar (is het meest logische) maar de accu wordt gewoon bijgeladen tijdens het rijden.
Heb wel sinds kort een nieuwe accu geplaatst.
iemand een idee?
Hoeveel spanning geeft hij af bij stationair lopen?.
[edit Bart: ik heb de gehele quote verwijdert, deze voegt niets toe aan dit topic... gebruik a.u.b. de reageerknop en niet de quote-functie...]
Gewoon, zoals normaal, 13,8 volt. Hogere toeren iets meer!
Is er echt niemand die dit probleem kent??
Zo op het oog kan het geen kwaad dat het lampje blijft branden, maar het is irritant. Tenslotte heeft het toch een doel.
klinkt als een probleem met je oliedruk...
jawel, die lampjes willen nog wel eens van kleur en dus functie veranderen in de loop der productie jaren...
ik hoop dat dat wat verheldering bied...
Oliedruk?? Bij mijn weten zijn dit de lampjes van het electrisch gedeelte. Mijn oliedruk meter (kleine klokje rechts in het midden) is aangesloten op de oliedruk en die geef tussen de 3 en 5 bar aan (meen tenminste dat het bars zijn). Persoonlijk denk ik dat het probleem ergens bij de onsteking/dynamo kant zit, maar ik zal morgen eens checken voor de zekerheid of dat niet is aangesloten richting het olie circuit.
ik ben regelmatig mini's tegengekomen waarbij er in de loop der tijd de lampjes verwisseld zijn in de fittinkjes, waardoor ze dus een andere functie kregen...
ik heb het probleem ook pas geleden gehad.
en bij mij was het mijn dynamo oude der uit nieuwe der in. en probleem op gelost... maar voor zo ver ik weet is dat rode lampje van je dynamo... want bij het stationair lopen ( starten ) staat die aan en als je dan en beetje gas bij geeft is die uit en blijft die uit.
maar als die van je olie druk is. dan is je druk sensor waarschijnlijk kapot. die onderbreekt namelijk het signaal en schakelt je lampje dus uit. moet je het draadje van sensor is los halen en kijken wat die doet.
sterkte der mee
gr daan
Nou ik had me van kleur vergist. Het rode lampje is degene dat blijft branden. De oranje lampjes zijn niet aangesloten daar ik een oliedruk meter ook erin heb. Ik denk dat ik een maasaprobleem heb. Hetzij bij de klok of dynamo, maar dat moet ik nog uitzoeken.
Dynamo nagekeken, deze lijkt in orde. Spanningsregelaar verwisseld (grote vierkant plaatje in dynamo) verwisselt. Geen effect verder. Heb nog steeds 13,8 volt op de accu onder het rijden, maar lampje blijft branden. Alle kabels nagelopen, maar nergens een breuk te vinden.
:)" title="Evil" /> 
Zal maandag eens een geheel nieuwe dynamo plaatsen, misschien is ergens inwindig iets mis.
MAAR eerst karnaval vieren
Je moet ingelogd zijn om te reageren.