Ombouwen trommel naar schijfrem bij Mini met Metroblok
Ik heb een Mini 1000 waar ik een blok van een Metro heb ingelegd.
Wat is nu wijsheid?
- de originele schijven + assen mee overzetten van Metro welke ik al in mijn bezit heb?
of
- originele Mini schijven + assen plaatsen?
Wie heeft dit al eens gedaan, hoe kan ik het het beste aanpakken of is dit zo niet mogelijk?
schijven van die metro nemen, die zijn vaak beter dan die van een mini..
geventileerd en 4 pots..
Niet alle Metroschijven zijn geventileerd toch?
alleen de mg metro's hadden volgens mij geventileerde schijven 4 pots weet ik niet de mg's iig wel
Sowieso overstappen naar schijven als je nu meer vermogen hebt.
Keuze van schijven hangt af van je wielmaat; 10 inch wielen = 7,5 inch Cooper S schijven.
12 of 13 inch wielen = Metro-schijven al dan niet geventilleerd.
Is overigens al een heleboel over geschreven op dit forum, dus ff zoeken.
Helaas nonono, de gewone 1.3 Metro's hebben geventileerde schijven en 4-pots klauwen. De 1000 Metro's hebben enkele schijven en 4-pots...
Fusee van een Metro is niet te gebruiken ivm met de andere wielstand, tenzij je weer andere draagarmen monteerd die dat corrigeert, kom je alleen weer bij het volgende probleem, de fusees van een Metro zijn dikker dus zou je de gaten van de draagarm weer op de juiste grote moeten brengen en dat is niet eigenhandig te doen.
Veelal worden de fusees van een Mini voorzien van Metro geventileerde schijven en 4-pots klauwen en het asstuk van de Metro...
Er is genoeg beschreven van geventileerde schijven op het forum dus probeer de zoekfunctie maar eens...
ja ok niet altijd maar hij heeft nu trommels? dus zijn schijven altijd beter.. dus neem die schijfjes... ook al zijn ze niet geventileerd.. dan heb je altijd nog wel 4 pot
Ja sorry ben pas nieuw hier en nog niet zo bekend met het internet, maar ik zal m'n zoon even vragen het een en ander uit te leggen. mocht ik nog vragen hebben dan zal ik het in het destbetreffende bericht antwoorden.
@ rene
joh hadden de 1300 metro's ook al geventileerde schijven
moet ik toch is beter op gaan letten bedankt voor de correctie
Ook 1000's van na '84 volgens mij!
bij mij is dit ook het geval: een metromotor maar nog de kleine trommels achter de 10" wieltjes..
Ik heb een Mini 1000 waar ik een blok van een Metro heb ingelegd.
Wat is nu wijsheid?
- de originele schijven + assen mee overzetten van Metro welke ik al in mijn bezit heb?
of
- originele Mini schijven + assen plaatsen?
Wie heeft dit al eens gedaan, hoe kan ik het het beste aanpakken of is dit zo niet mogelijk?
schijven van die metro nemen, die zijn vaak beter dan die van een mini..
geventileerd en 4 pots..
Niet alle Metroschijven zijn geventileerd toch?
alleen de mg metro's hadden volgens mij geventileerde schijven 4 pots weet ik niet de mg's iig wel
Sowieso overstappen naar schijven als je nu meer vermogen hebt.
Keuze van schijven hangt af van je wielmaat; 10 inch wielen = 7,5 inch Cooper S schijven.
12 of 13 inch wielen = Metro-schijven al dan niet geventilleerd.
Is overigens al een heleboel over geschreven op dit forum, dus ff zoeken.
Helaas nonono, de gewone 1.3 Metro's hebben geventileerde schijven en 4-pots klauwen. De 1000 Metro's hebben enkele schijven en 4-pots...
Fusee van een Metro is niet te gebruiken ivm met de andere wielstand, tenzij je weer andere draagarmen monteerd die dat corrigeert, kom je alleen weer bij het volgende probleem, de fusees van een Metro zijn dikker dus zou je de gaten van de draagarm weer op de juiste grote moeten brengen en dat is niet eigenhandig te doen.
Veelal worden de fusees van een Mini voorzien van Metro geventileerde schijven en 4-pots klauwen en het asstuk van de Metro...
Er is genoeg beschreven van geventileerde schijven op het forum dus probeer de zoekfunctie maar eens...
ja ok niet altijd
maar hij heeft nu trommels? dus zijn schijven altijd beter.. dus neem die schijfjes... ook al zijn ze niet geventileerd.. dan heb je altijd nog wel 4 pot
Ja sorry ben pas nieuw hier en nog niet zo bekend met het internet, maar ik zal m'n zoon even vragen het een en ander uit te leggen. mocht ik nog vragen hebben dan zal ik het in het destbetreffende bericht antwoorden.
@ rene
joh hadden de 1300 metro's ook al geventileerde schijven
moet ik toch is beter op gaan letten bedankt voor de correctie
Ook 1000's van na '84 volgens mij!
bij mij is dit ook het geval: een metromotor maar nog de kleine trommels achter de 10" wieltjes..
Op speurders deze advertentie gevonden:
link
is dit geschikt voor mijn situatie en vergt het veel technische kennis om de conversie te plegen?
Er is genoeg beschreven van geventileerde schijven op het forum dus probeer de zoekfunctie maar eens...
.. en vind bijvoorbeeld:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 388#114388
succes,
Theo van den Bogaard
Mini_Arno schreef:
bij mij is dit ook het geval: een metromotor maar nog de kleine trommels achter de 10" wieltjes..
Op speurders deze advertentie gevonden:
link
is dit geschikt voor mijn situatie en vergt het veel technische kennis om de conversie te plegen?
Als je 10"wilt blijven rijden zal het niet gaan, anders had hij het zelf wel kunnen behouden...
Je zal voor deze set minimaal 12"of 13"wielen moeten monteren.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.