Ik heb al aan het zoeken geweest, maar deze vertonen niet wat ik voor heb. Bij mij is het echt er niet in gaan in versnelling en als hij er in graakt kraakt hij niet.
Dit topic dan misschien? Niet dat daar een echt antwoord in staat, Ugly schakelt ook nog steeds erg zwaar.
@mini-1976: ik zou eens kijken naar de overbrenging - de stangen die achter bij het differentieel zitten .. mogelijk dat daar ergens speling op zit (ofwel de bout van de bovenste stang, of 1 van de pennen in het 'tonnetje' van de onderste) kijk ook eens of de rubbers nog goed zijn waar de pook mee aan de koets vastzit.
HTH,
Theo van den Bogaard
Ik denk dat het dat rubbertje is wat overdwars in dat tonnetje hoort( waar je de schakelstang in borgt)
Die mis ik ook en dan heb je wat meer speling op je versnellingspook dan normaal.
En dat terug schakelen... tja, daar kan ik je geen nuttig antwoord op geven.
Synchro's en schakelstangbuspennetjes (3 x woordwaarde) versleten ???
Dan is het net een soepkom waar je in staat te roeren!!
De pennetjes is van links naar rechts veel speling (ook als je in de versnelling staat).
De synchro's als je van voor naar achter veel speling hebt als je uit de versnelling (zonder draaiende motor) zonder de koppeling in te trappen probeert te schakelen tussen 1 en 2 en/of 3 en 4.
Greetz , Jeroen2
Kijk ook naar de rubbere bus die in je diff-kap zit!
Ik heb mijn koppeling ontlucht en het is nu iets beter met schakelen.
Dees weekend is zien naar die speling ik hoop da het gemakelijk op te lossen is
Als je terug schakelt van twee naar een, sta je dan stil of rijd je dan?
Tevens, hoe oud is je bak?
zit je potje van je vloeistof wel nokkievol , ik heb het zelfde gehad bleek er achteraf net niet genoeg vloeistof in te zitten waardoor ie net wat lucht meepakt . heb hem gevuld en toen
Nu is het schakelen zelf opgelost was bij stilstaan en rijden.
Ik heb problemen met het schakkelen. Ik krijg hem moeilijk in 1ste en als ik trug schakel van 3de naar 2de.
Ik heb ook redelijk veel speling als ik hem in versnelling sta als ik met de poke beweeg.
Even zoeken op het forum op bijvoorbeeld schakel* (met sterretje) geeft bijv:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... =schakelen
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... =schakelen
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... =schakelen
En nog veel meer, dus zoek even zelf. Is vast wel iets te vinden wat op jouw probleem van toepassing is
Ik heb al aan het zoeken geweest, maar deze vertonen niet wat ik voor heb. Bij mij is het echt er niet in gaan in versnelling en als hij er in graakt kraakt hij niet.
Dit topic dan misschien? Niet dat daar een echt antwoord in staat, Ugly schakelt ook nog steeds erg zwaar.
@mini-1976: ik zou eens kijken naar de overbrenging - de stangen die achter bij het differentieel zitten .. mogelijk dat daar ergens speling op zit (ofwel de bout van de bovenste stang, of 1 van de pennen in het 'tonnetje' van de onderste) kijk ook eens of de rubbers nog goed zijn waar de pook mee aan de koets vastzit.
HTH,
Theo van den Bogaard
Ik denk dat het dat rubbertje is wat overdwars in dat tonnetje hoort( waar je de schakelstang in borgt)
tja, daar kan ik je geen nuttig antwoord op geven.
Die mis ik ook en dan heb je wat meer speling op je versnellingspook dan normaal.
En dat terug schakelen...
Synchro's en schakelstangbuspennetjes (3 x woordwaarde) versleten ???
Dan is het net een soepkom waar je in staat te roeren!!
De pennetjes is van links naar rechts veel speling (ook als je in de versnelling staat).
De synchro's als je van voor naar achter veel speling hebt als je uit de versnelling (zonder draaiende motor) zonder de koppeling in te trappen probeert te schakelen tussen 1 en 2 en/of 3 en 4.
Greetz , Jeroen2
Kijk ook naar de rubbere bus die in je diff-kap zit!
Ik heb mijn koppeling ontlucht en het is nu iets beter met schakelen.
Dees weekend is zien naar die speling ik hoop da het gemakelijk op te lossen is
Als je terug schakelt van twee naar een, sta je dan stil of rijd je dan?
Tevens, hoe oud is je bak?
zit je potje van je vloeistof wel nokkievol , ik heb het zelfde gehad bleek er achteraf net niet genoeg vloeistof in te zitten
waardoor ie net wat lucht meepakt . heb hem gevuld en toen 
Nu is het schakelen zelf opgelost was bij stilstaan en rijden.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.