Voor het afstellen van de ontsteking met een strobo zitten er een aantal puntjes op een rij bij de polie.
Waarvoor dienen de resterende puntjes?
Op welk puntje kan je hem het beste afstellen?
Alvast bedankt.
hoi er zitten twee soorten tandjes op de kleine en de grotere.
de groter zijn de graden.
voor het afstellen moet je ff je haynes openslaan en kijken welke motor je hebt.
en op hoeveel graden hij moet. ik denk op 10 graden.
alex
Na even zoeken heb ik alle goede info gevonden.
Hij rijd nu een stuk pittiger en ook valt hij bijna niet meer terug.
Er steekt zich echter een ander probleem de kop op:
Bij het uit zetten van de motor draait hij nog een nog paar keer rond en dit is niet altijd de goede kant op.
Iemand een suggestie hoe dit te verhelpen is?
alex heeft glijk, ik heb ook haynes, 8 graden moet ie staan.is geloof ik het laatste punje.
dit is wel zonder vacuumvervroeging, die moet dan ff los, met zal ie op 12~15 gr staan.
dit napuffen bij uitzetten heet nadieselen.
ram t in de zoekfunctie, is al een paar keer besproken.
8 graden is het 3e puntje als ik het goed heb gezien. 4 graden per punt.
Dat het om na diezelen gaat is bekend. Ik had het echter niet toen de ontsteking nog niet goed stond.
Vandaag mijn vraag.
dit is wel off-topic, maar volgens mij kill je de ontsteking door de sleutel om te draaien
nadieselen komt (volgens mij) door koolaanslag die nog wat ploffen geeft bij uitzetten..
ik heb er ook nog wel eens last van, als ie maar een keer stopt vind ik het wel best.
volgens mij kan ie ook maar 1 kant opdraaien , anders zou de motor al gemolt zijn...
Na-Dieselen hoeft niet persee door koolaanslag veroorzaakt te worden, is slechts een mogelijke oorzaak. Het komt erop neer dat de verbrandingskamer zo heet is dat het mengsek uit zichzelf kan ontbranden. Daar zijn meerdere mogelijke oorzaken voor.
Simpele vraag:
Voor het afstellen van de ontsteking met een strobo zitten er een aantal puntjes op een rij bij de polie.
Waarvoor dienen de resterende puntjes?
Op welk puntje kan je hem het beste afstellen?
Alvast bedankt.
hoi er zitten twee soorten tandjes op de kleine en de grotere.
de groter zijn de graden.
voor het afstellen moet je ff je haynes openslaan en kijken welke motor je hebt.
en op hoeveel graden hij moet. ik denk op 10 graden.
alex
Na even zoeken heb ik alle goede info gevonden.
Hij rijd nu een stuk pittiger en ook valt hij bijna niet meer terug.
Er steekt zich echter een ander probleem de kop op:
Bij het uit zetten van de motor draait hij nog een nog paar keer rond en dit is niet altijd de goede kant op.
Iemand een suggestie hoe dit te verhelpen is?
alex heeft glijk, ik heb ook haynes, 8 graden moet ie staan.is geloof ik het laatste punje.

dit is wel zonder vacuumvervroeging, die moet dan ff los, met zal ie op 12~15 gr staan.
dit napuffen bij uitzetten heet nadieselen.
ram t in de zoekfunctie, is al een paar keer besproken.
8 graden is het 3e puntje als ik het goed heb gezien. 4 graden per punt.
Dat het om na diezelen gaat is bekend. Ik had het echter niet toen de ontsteking nog niet goed stond.
Vandaag mijn vraag.
dit is wel off-topic, maar volgens mij kill je de ontsteking door de sleutel om te draaien
nadieselen komt (volgens mij) door koolaanslag die nog wat ploffen geeft bij uitzetten..
ik heb er ook nog wel eens last van, als ie maar een keer stopt vind ik het wel best.
volgens mij kan ie ook maar 1 kant opdraaien , anders zou de motor al gemolt zijn...
Na-Dieselen hoeft niet persee door koolaanslag veroorzaakt te worden, is slechts een mogelijke oorzaak. Het komt erop neer dat de verbrandingskamer zo heet is dat het mengsek uit zichzelf kan ontbranden. Daar zijn meerdere mogelijke oorzaken voor.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.