wat is dit ?

Zondag 27 februari 2005
Zondag 27 februari 2005

ik ben vandaag druk bezig geweest met mijn elektra, en heb alles zo goed mogenlijk weer orgineel aangesloten. (voeding van cooling fan was doorgeknipt (paarse draadje uit mijn vorig topic)) :? , voeding van mn benzinepomp zit weer zoals het moet (gelukkig geen uitgang of relais kapot) :? , seinen met grootlicht werkt weer (slecht contact) :| , en ik heb ondekt dat mn stand 1 en 2 van mn contactslot doorgelust zat (ook verwijderd dus) :? )) nouja een hoop gedoe, ik weet ook niet wat die vorige eigenaar bezielde.

maar nu heb ik nog 1 ding onduidelijk wat is de volgende aansluiting? (dat klemmetje wat niet aangesloten zit recht onder de termostaat) een of andere sensor? waarvan?

iig bedankt.

watertemperatuur sensor :D

Volgens mij de sensor die de watertemperatuur meet. :+)

Zondag 27 februari 2005

oke, dit vermoede ik ergens ook wel :) . maar ik denk ik vraag het even. mijn probleem was dat ik er niks van terug kon vinden in mn haynes.

ik vermoed dat i wel aangesloten zou moeten worden. het is dus wel handig als ik weet waar ik in de haynes kan zoeken.

Moet hij niet gewoon aangesloten zitten op je temp.meter in de auto?
Ik ben ook al aan het zoeken voor je, maar kan het niet zo snel vinden in Haynes.
Even een ander boek erbij pakken.......

Temp sensor indeed. Gewoon een universeel dingetje wat ook op een brommer zit :)

yordy een vraag .welk bouwjaar is hij .is de motor omgewisseld normaal zou er een draadje los moeten hangen in de buurt van de temperatuursensor.laat even weten dan kan ik ook even in de verschillende schema`s zoeken

yordy ik ben eens in de schema`s gedoken en kijk eens of je een groen-blauwe draad zie .die zou van de temperatuurmeter zijn.

Zondag 27 februari 2005

oke, maar mijn temperatuurmeter doet het gewoon hoor. die groen/blauwe gaat volgens de haynes naar mijn temperatuurmeter (instrumentenpaneel)

volgens mij is het echt een sensor. ik kan m aleen nergens terug vinden, hoe ik hem weer op kan nemen in mijn elektrisch circuit.

is toch de temperatuur voeler .is de kop eens vervangen voor een ander type? als je temperatuurmeter werkt moet je hem gewoon vergeten en zien als een stop om een gat af te dichten.de voeler van je temperatuur zit dan ergens anders. welk type mini welk bouwjaar en originale motor?

Maandag 28 februari 2005

voor zover ik weet is het een orginele motor.
mini cooper 1.3 SPI (E2 dacht ik)

Fazerray, bij jou zit deze klem wel aangesloten?

oke, maar mijn temperatuurmeter doet het gewoon hoor.....volgens mij is het echt een sensor. ik kan m aleen nergens terug vinden, hoe ik hem weer op kan nemen in mijn elektrisch circuit.



Hoe kan je temperatuurmeter het doen als je temp.sensor niet is aangesloten :?
Dit zou betekenen dat je ergens een bedradingsfoutje hebt.

grtzz Martin

andere kop mischien O:) bij mjin spi tje zit er namelijk GEEN sensor op deze plaats. het gat is niet doorgeboord . :9 temperatuur voeler zit ergens anders :)" title="Evil" />namelijk in je spruitstuk bij de injectie :D

Yordi ben je er nog uitgekomen hoe het zit ik ben benieuwd

Zou ie niet op een olietempsensor kunnen zijn aangesloten??

Yordy schreef:
voor zover ik weet is het een orginele motor.
mini cooper 1.3 SPI (E2 dacht ik)

Fazerray, bij jou zit deze klem wel aangesloten?



Duurde even vordat je een berichtje kreeg, maar daar is ie dan!
Nee, bij mij is het een dicht gat zonder iet erop.
Misschien hebben ze bij jou een keer de kop verwisseld?

Volgens mij is dit de temperatuur sensor die de electrische koelfan van de radiateur schakelt.

Donderdag 17 maart 2005

Bij mijn 91-er carburateur Cooper zit de sensor die de fan schakelt in een apart blokje tussen de kop en het thermostaathuis, op de aangegeven plek zit de sensor voor de temperatuurmeter. Hoe dat bij een SPi zit weet ik niet zeker. Wel iets anders dan bij een carb Cooper.

Volgens mij zit de schakelaar voor de elektrische fan bij een Spi onderin de radiator.
Op het plaatje gewoon de temperatuurmetersensor ?!

FWIW,
Theo van den Bogaard

volgens mij zit het ergens waar de engelsen op dat moment zin in hadden (of de onderdelen voor hadden)

Donderdag 17 maart 2005

Theo van den Bogaard schreef:
Volgens mij zit de schakelaar voor de elektrische fan bij een Spi onderin de radiator.
Op het plaatje gewoon de temperatuurmetersensor ?!

FWIW,
Theo van den Bogaard



die zit idd onderin de radiator. zou een temperatuursensor kunnen zijn idd, maar dan zou mn temperatuurmeter het niet moeten doen, en die doet het wel

aangezien Fazerray & knutsel zeggen dat er niet eens een gat zit. (ik kan me nog voorstellen dat er ff iets anders is ingedraaid om het gat te stoppen, dat ze dat boutje ofiets kwijt waren :x )
maarja als er nieteens een gat zit, is mss idd de kop wel verwisseld, lijkt me sterk maartoch :| . ik zal het nog wel eens een keertje laten bekijken bij het miniseven centre.

bedankt allemaal voor jullie reacties en hulp. ideetjes zijn nogsteeds welkom ;)

Donderdag 28 april 2005

ik ook, en maakt het echt geen snars uit wat voor meter je er op aan sluit? en hoe moet ik deze aansluiten? ik heb namelijk wel deze aansluiting maar geen meter in de mini...

en aangezien een of andere hobby bob aan mijn mini heeft gesleuteld, heb ik geen idee of alle sensors/waarschuwingslampjes etc etc wel zijn aangesloten op mn metro blokje...

wel sensor maar niks op aangesloten. lijkt mij duidelijk dat hobby bob niet alles heeft aangesloten :x

of hij heeft het ergens anders geregeld. maar ik ga voor mijn eerste ingeving. foei hobby bob :(

mja, de vorige eigenaar was niet echt een sleutel wonder. in het hele motorblok was geen pakking te bekennen... en het gaat hier om een metro blok uit 91' in een mini 1000 uit 85' , dus ik denk niet dat er uberhaupt een meter in de mini hoort te zitten.

maar nu mijn vraag nog, kan ik hier gewoon elke willekeurige watertemp meter achter knallen, en hoe moet deze aangesloten worden.

ik dank u :)

Hey heb je zon grote teller in het midden of 2 of 3 achter het stuur?
Bij auto's met een middenteller hoort er volgens mij op die plek in de kop een schakelaar te zitten en geen sensor. Die schakelaar schakelt bij een (te) hoge temp een lampje in het dash

Eelke schreef:
Bij mijn 91-er carburateur Cooper zit de sensor die de fan schakelt in een apart blokje tussen de kop en het thermostaathuis, op de aangegeven plek zit de sensor voor de temperatuurmeter.



Ik zou hier graag even op verder willen borduren. Ik heb momenteel een kop liggen met de volgende informatie erin: John Cooper, 172004, 20cc. Aan de voorzijde van de kop zit wel een holletje, maar geen compleet gat met draad voor de temperatuursensor.
Zoals Eelke al aangeeft zit er bij hem een stuk extra tussen de kop en het thermostaathuis. Ik zou hier graag de specificaties en eventueel een foto van willen zien. Ik wil namelijk niet in mijn nieuwe kop gaan boren. Of zijn er nog andere mogelijkheden om de temperatuursensor kwijt te kunnen?

Als ik dat zo zie, dan zou dat betekenen dat ik ook een andere thermostaat nodig heb dan de standaard, aangezien de ruimte daarvoor hoger wordt.

Toch eens afwachten wat de rest erover te zeggen heeft, voordat ik aanpassingen aan het blok of de kop ga doen.

bij de Metro ligt de (gewone) thermostaat bovenin de sandwich plate ..

FWIW,
Theo van den Bogaard

Je moet ingelogd zijn om te reageren.