Hoi allemaal. Ben momenteel druk bezig met achterste subframe te vervangen van mijn '92er 1.3i cooper, en kom wat problemen en ??? tegen!
1. De schroefdraad waar je het wiellager mee opsluit is dol. Ik moest de moer er met behulp van een poulie trekker af draaien! (splitpen was eruit hoor )Kan je deze as vervangen, of kost me dit een nieuwe draagarm?
2. De rubbers van de 4 ophangpunten van het subframe, wilde ik ook graag vervangen. zijn hier ook andere opties voor? Zat er zelf aan te denken om nylon of messing bussen te draaien. Is dit een optie? Of word het afgeraden?
3. Bij de stootrubbers aan het eind van de trompet vormige pijpen, viel mij op dat ze bijna 5 mm in hoogte verschillen. Is dit de reden waarom mijn beestje scheef & verzakt op zn wielen (gummetjes ) stond? De kunstof kogel kupjes aan het andere eind van de trompet zijn nog klok gaaf.
Als dit het geval is vervang ik deze ook gelijk. Zijn deze stootrubbers duur? Of bestaan er ook nog andere vervangende opties voor deze stootrubbers?
Groetjes Ewoud
1. dat wordt je as vervangen, heeft verder nix met je draagarm te maken.(die moet je trouwens wel losmaken als je je as eruit wilt halen)
greetzz rich
wat bedoel je met stootrubbers de veerbollen mischien? de as is los te vervangen zij kunnen er naar achter uit worden geperst. maar hoe is het schanierpunt is dat nog goed. let er wel op dat de as die je er in perst wel van de goede kant is. de rubbers vervangen door bussen geeft een hard gevoel tijdens het rijden .ikzelf zou het niet doen
Bedoelde idd de veerbollen. Zijn hier andere opties voor?
Wat betreft de bussen van de ophanging, die mogen van mijn part echt wel star zijn hoor! Ik rijd immers een mini, en voel graag een starre auto onder m'n kont. Maar de grote vraag is of het geen gevolgen gaat krijgen voor de bevestiging, zoals de bouten en dergelijke.
heb bij de assesoire boeren niets kunnen vinden van vaste bussen voor achtersubframe.wil niet zeggen dat ze er niet zijn.is het probleem met de as al opgelost
Achteras probleem is al opgelost. zal hem vandaag of morgen wel eens onder de pers leggen.
't wordt Buigen of barsten
Achter is de ene kant linkse draad en de andere rechtse draad! Dat zal het verklaren...
55 E.. heb je een revisie arm
Ja dat klopt die 55 Euries. Weet alleen nog niet wat die as stomp kost. Een revisie set van het scharnierpunt kost in iedergeval 15 euro. Heb er al 2 liggen namenlijk van dcm trading. Fijne prijzen bij die toko in ieder geval .
Heb nu trouwens nog grote problemen om de lagerbus uit de draagarmen te krijgen!!! De randen van de bus zijn al afgebroken toen ik het met een bustrekker probeerde (kleine buitenbeense poulie trekker) iemand nog suggesties???
Greets Ewoud
Dan zla je nog voor een probleempje komen te staan...het messing busje moet nl op maat 'geruimd' worden....als je zo'n ruimer niet hebt zal je dus naar de Rover moeten...
Het besproken asje heb ik desnoods wel liggen van een draagarm die naar de grootjes is...
Zo... Met veel ge.... en ge.... zijn de lagerbussen en messing bussen eruit. Heb de nieuwe busen er al in zitten, en vandaag netjes opgeruimd.
Nu nog een nieuwe asstomp bemachtigen! zal bovenstaande wel even een pm etje sturen.
Hoi allemaal. Ben momenteel druk bezig met achterste subframe te vervangen van mijn '92er 1.3i cooper, en kom wat problemen en ??? tegen!
)Kan je deze as vervangen, of kost me dit een nieuwe draagarm?
) stond? De kunstof kogel kupjes aan het andere eind van de trompet zijn nog klok gaaf.
1. De schroefdraad waar je het wiellager mee opsluit is dol. Ik moest de moer er met behulp van een poulie trekker af draaien! (splitpen was eruit hoor
2. De rubbers van de 4 ophangpunten van het subframe, wilde ik ook graag vervangen. zijn hier ook andere opties voor? Zat er zelf aan te denken om nylon of messing bussen te draaien. Is dit een optie? Of word het afgeraden?
3. Bij de stootrubbers aan het eind van de trompet vormige pijpen, viel mij op dat ze bijna 5 mm in hoogte verschillen. Is dit de reden waarom mijn beestje scheef & verzakt op zn wielen (gummetjes
Als dit het geval is vervang ik deze ook gelijk. Zijn deze stootrubbers duur? Of bestaan er ook nog andere vervangende opties voor deze stootrubbers?
Groetjes Ewoud
1. dat wordt je as vervangen, heeft verder nix met je draagarm te maken.(die moet je trouwens wel losmaken als je je as eruit wilt halen)
greetzz rich
wat bedoel je met stootrubbers de veerbollen mischien? de as is los te vervangen zij kunnen er naar achter uit worden geperst. maar hoe is het schanierpunt is dat nog goed. let er wel op dat de as die je er in perst wel van de goede kant is. de rubbers vervangen door bussen geeft een hard gevoel tijdens het rijden .ikzelf zou het niet doen
Bedoelde idd de veerbollen. Zijn hier andere opties voor?
Wat betreft de bussen van de ophanging, die mogen van mijn part echt wel star zijn hoor! Ik rijd immers een mini, en voel graag een starre auto onder m'n kont. Maar de grote vraag is of het geen gevolgen gaat krijgen voor de bevestiging, zoals de bouten en dergelijke.
heb bij de assesoire boeren niets kunnen vinden van vaste bussen voor achtersubframe.wil niet zeggen dat ze er niet zijn.is het probleem met de as al opgelost
Achteras probleem is al opgelost. zal hem vandaag of morgen wel eens onder de pers leggen.

't wordt Buigen of barsten
Achter is de ene kant linkse draad en de andere rechtse draad! Dat zal het verklaren...
55 E.. heb je een revisie arm
Ja dat klopt die 55 Euries. Weet alleen nog niet wat die as stomp kost. Een revisie set van het scharnierpunt kost in iedergeval 15 euro. Heb er al 2 liggen namenlijk van dcm trading. Fijne prijzen bij die toko in ieder geval
.
toen ik het met een bustrekker probeerde (kleine buitenbeense poulie trekker) iemand nog suggesties???
Heb nu trouwens nog grote problemen om de lagerbus uit de draagarmen te krijgen!!! De randen van de bus zijn al afgebroken
Greets Ewoud
Dan zla je nog voor een probleempje komen te staan...het messing busje moet nl op maat 'geruimd' worden....als je zo'n ruimer niet hebt zal je dus naar de Rover moeten...
Het besproken asje heb ik desnoods wel liggen van een draagarm die naar de grootjes is...
Zo... Met veel ge.... en ge.... zijn de lagerbussen en messing bussen eruit. Heb de nieuwe busen er al in zitten, en vandaag netjes opgeruimd.
Nu nog een nieuwe asstomp bemachtigen! zal bovenstaande wel even een pm etje sturen.
weet iemand de maat van de bus ???
)
of gaan we dat maar weer gokken
Je moet ingelogd zijn om te reageren.