Ik ben op het stadium dat ik mijn motor af moet gaan stellen, maar ik heb hier totaal geen verstand van en de spullen ook niet.
Is er iemand die misschien mij zou willen helpen? Ik woon zelf in de omgeving van Haarlem... (kan de mini zelf helaas nog niet verplaatsen (ik heb hem geschorst zodat ik er rustig aan kan knutselen).
Nog een vraag, ik heb nu een 1000 blok erin hangen met 1 carb. Is het veel performance winst (lees veel = merkbaar verschil ) als ik er een dubbele carb op zet? (misschien wel een weber? :)" title="Evil" /> )
een vraag, ik heb nu een 1000 blok erin hangen met 1 carb. Is het veel performance winst (lees veel = merkbaar verschil ) als ik er een dubbele carb op zet? (misschien wel een weber? )
nee. een andere uitlaat en inlaat geven wel winst ( de stage 1 kit.. ga maar zoeken)
dubbele carb geeft ook bij grotere motoren maar onder zeer bepaalde omstandigheden winst (goede kelken op een stalen maniflow inlaat ipv een leyland want die zijn niet echt best).
weber..
heeft geen zin op een 1000 (tenzij je 10.000 rpm met een mini miliga draait).
kip en ei .. als je nu gaat afstellen .. en dan een stage 1 kit monteren .. kun je weer opnieuw gaan afstellen
in principe heb je niet zo veel zaken nodig om af te stellen, koop/lees het handboek .. als je het optimaal wilt hebben zal je toch moeten denken aan een rollenbanksessie.
bepaal eerst wat je wilt en wat voor budget je daarvoor over hebt ?!
succes,
Theo van den Bogaard
Kost een rollerbank dan zoveel eigenlijk? Wat ik wil is dat mijn mini niet bijna afslaat als ik het gaspedaal in trap zoals nu gebeurt Ik ga sowieso nog een Mini vraagbaak kopen, staat daarin hoe ik moet afstellen en welke waardes?
Een afstelsessie op de rollenbank is vrij prijzig, een paar honder euro. Maar ik zou gewoon even zorgen dat je motortje nu goed loopt, daar heb je geen rollenbanksessie voor nodig. Daarna kan je weer verder kijken met eventueel een Stage 1 kit.
Eelke schreef: Een afstelsessie op de rollenbank is vrij prijzig, een paar honder euro. Maar ik zou gewoon even zorgen dat je motortje nu goed loopt, daar heb je geen rollenbanksessie voor nodig. Daarna kan je weer verder kijken met eventueel een Stage 1 kit.
Mja ik heb dus niet de kennis om hem goed af te stellen zodat hij lekker loopt...
in de Haynes manual staat vrij uitgebreid hoe dat moet .. (statisch en/of met stroboscoop)
groetjes,
Theo van den Bogaard
En als je daar niet uitkomt dan kun je ook naar een willekeurige (Mini-)garage gaan (zie de adressenlijst op deze site). Daar heb je geen rollenbank bij nodig.
Gegroet!
Ik woon zelf in de omgeving van Haarlem... (kan de mini zelf helaas nog niet verplaatsen (ik heb hem geschorst zodat ik er rustig aan kan knutselen).
) als ik er een dubbele carb op zet? (misschien wel een weber?
:)" title="Evil" /> )
Ik ben op het stadium dat ik mijn motor af moet gaan stellen, maar ik heb hier totaal geen verstand van en de spullen ook niet.
Is er iemand die misschien mij zou willen helpen?
Nog een vraag, ik heb nu een 1000 blok erin hangen met 1 carb. Is het veel performance winst (lees veel = merkbaar verschil
een vraag, ik heb nu een 1000 blok erin hangen met 1 carb. Is het veel performance winst (lees veel = merkbaar verschil ) als ik er een dubbele carb op zet? (misschien wel een weber? )
nee. een andere uitlaat en inlaat geven wel winst ( de stage 1 kit.. ga maar zoeken)
dubbele carb geeft ook bij grotere motoren maar onder zeer bepaalde omstandigheden winst (goede kelken op een stalen maniflow inlaat ipv een leyland want die zijn niet echt best).
weber..
heeft geen zin op een 1000 (tenzij je 10.000 rpm met een mini miliga draait).
kip en ei .. als je nu gaat afstellen .. en dan een stage 1 kit monteren .. kun je weer opnieuw gaan afstellen
in principe heb je niet zo veel zaken nodig om af te stellen, koop/lees het handboek .. als je het optimaal wilt hebben zal je toch moeten denken aan een rollenbanksessie.
bepaal eerst wat je wilt en wat voor budget je daarvoor over hebt ?!
succes,
Theo van den Bogaard
Kost een rollerbank dan zoveel eigenlijk?
Wat ik wil is dat mijn mini niet bijna afslaat als ik het gaspedaal in trap zoals nu gebeurt
Ik ga sowieso nog een Mini vraagbaak kopen, staat daarin hoe ik moet afstellen en welke waardes?
Een afstelsessie op de rollenbank is vrij prijzig, een paar honder euro. Maar ik zou gewoon even zorgen dat je motortje nu goed loopt, daar heb je geen rollenbanksessie voor nodig. Daarna kan je weer verder kijken met eventueel een Stage 1 kit.
Eelke schreef:
Een afstelsessie op de rollenbank is vrij prijzig, een paar honder euro. Maar ik zou gewoon even zorgen dat je motortje nu goed loopt, daar heb je geen rollenbanksessie voor nodig. Daarna kan je weer verder kijken met eventueel een Stage 1 kit.
Mja ik heb dus niet de kennis om hem goed af te stellen zodat hij lekker loopt...
in de Haynes manual staat vrij uitgebreid hoe dat moet .. (statisch en/of met stroboscoop)
groetjes,
Theo van den Bogaard
En als je daar niet uitkomt dan kun je ook naar een willekeurige (Mini-)garage gaan (zie de adressenlijst op deze site). Daar heb je geen rollenbank bij nodig.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.