nieuw chassis?

hoi,
Nu vroeg ik me af of ik het chassis van een british open volledig kaal en volledig nieuw kan verkrijgen?
zonder chassisnr en zonder lak.
zoja, waar en wat zou me dat kunnen kosten

alvorens bedankt
dimitri

[size=75:1jcck2pv]ps: boss classics heb ik al gezien maar dit lijkt me duur dus vermoed ik dat dit met papieren en lak bij is...[/size:1jcck2pv]

al zeer hard bedankt!!!

misschien een domme vraag maar op die site staat er een chassis "[i:oo4du4hr]Mk V Sports pack body[/i:oo4du4hr]" is dit dan met de spatbordverbreders al voorgemonteerd of ben ik helemaal mis

Lijkt er wel op ja. Zou ook kunnen dat de gaten er al in zitten voor de spatborden. Zou je ze even een mailtje moeten sturen, dan weet je het zeker.

een mailtje sturen "yeh right" ik ken die engelsen
ik heb 6 maanden geleden een stuurtje besteld heb nog altijd niets gezien of gehoord; zelfs niet na 10 mailtjes

Ik zou gokken op gwk (grens wissel kantoor). Dit zijn namelijk officiele grens wissel kantoren. De site die jij geeft is geen site van een officieel bedrijf ofzo. Dus ik zou gaan voor de wisselkoers van gwk. Heb je meer kans dat de wisselkoers actueel is.

neen; maar ik wou het gewoon eens weten van die body omdat ik in mei naar engeland ga voor enkele onderdelen te kopen en ik dacht zo waarom niet ineens een nieuw chassis meebrengen.
lijkt me toch een goede investeering voor mijn zuurverdiende centjes.
Maar weet iemand hoe dat dan zit om die stukken over te brengen naar dit belgenlandje; moet ik dan b.v. importkosten betalen of een extra wagen reserveren op de boot voor de terugweg?

CMC
Maandag 25 april 2005

Een nieuwe carrosserie (dus niet chassis |:( ) is echt kaal, dus zeker zonder (Sportspack) wielkastverbreders.
Meenemen uit Engeland kun je denk ik het beste op een aanhanger (en dan reserveer je dus gewoon een retourtje voor een auto met aanhanger), of in een grote bestelbus (een Mini-carrosserie past in bijv. een (verlengde) Fiat Ducato).
Ik vermoed trouwens dat de carrosserieën in kratten verpakt zijn (handig om de afmetingen te weten), dat zou je dus moeten navragen bij een van de leveranciers.

Ik zou me hooguit kunnen voorstellen dat ze met Sport Pack carosserie bedoelen dat hij voor-gemodificeerd is (Sport Pack Mini's hebben af-fabriek al ruimere voor-spatborden). Al lijkt me dat ook weer raar, waarom zou je om dat beetje plaatwerk zo'n groot deel van de afzetmarkt uitschakelen? Anyway, ik zou ook even bellen als je het zeker wil weten.

Wat betreft mailen en Engelsen, dat is volgens mij ongeveer hetzelfde als mailen en Nederlanders; niet iedereen is het even goed gewend, naar Nederlandse bedrijven kun je ook wel eens mailen zonder antwoord te krijgen. Heeft weinig met de nationaliteit te maken volgens mij :) Ik heb kort geleden nog heel snel en goed contact gehad via email met een Engels bedrijf.

"Mk V Sports pack body" is dit dan met de spatbordverbreders al voorgemonteerd of ben ik helemaal mis




nee dat is zonder de verberders maar sportspack body heeft ook een ander voorpaneel ivm de andere stand van de radiateur en dichte binnen schermen.

en vepakt in een houten krat zijn ze zeker niet je koopt echt leterlijk een kale body. maar ga eerst zekerbellen of maillen met een bedrijfwaar je een wilt gaan halen want de meesten schrijven dat ze ze op vooraad hebben maar dat is niet altijd zo.

maar ik kan het iedereen aanraden gewoon een nieuwe koets kopen als het budjet het trekt ze zien er echt supper goed uit.

hilbert

riley elf schreef:
nee dat is zonder de verberders maar sportspack body heeft ook een ander voorpaneel ivm de andere stand van de radiateur en dichte binnen schermen.



Dat heeft toch niet per se met de Sportspack te maken? Dat is toch bij een 'gewone' MK V ook zo?

En als ik dan een nieuwe body heb is het dan moeilijk
om mijn subframes over te zetten?
En met moeilijk bedoel ik dan het afbreken of losdraaien van bouten(deze zijn zoals gewoonlijk mooi doorroest) en is dit werkje niet gevaarlijk i.v.m het beschadigen van je splinternieuw body?
Ik heb hiermee dan ook geen enkele ervaring :-(

Je gaat natuurlijk niet op een gloednieuwe body roestige onderdelen zetten... :+)

Eerst moet die body gespoten, en daarna is het een kwestie van slopen van je oude mini en overzetten van de onderdelen. Maar als je al begint met een nieuwe carrosserie zet je er natuurlijk niet oude/verroeste/brakke/gare onderdelen,rubbers,deuren etc in/op.

Dus tis in feite een restauratie zonder bodywerk, en dat lijkt mij erg aantrekkelijk :D

Met een mooie Engelse term: Reshelling

Demelza schreef:
Dat heeft toch niet per se met de Sportspack te maken? Dat is toch bij een 'gewone' MK V ook zo?


Dat is inderdaad bij alle MPi's zo (of een MPi een Mk 5 is zijn de meningen over verdeeld, volgens mij is het volgens de officieuze verdeling die op Internet circuleert Mk. 7). Nogmaals, het enige dat op zich qua plaatwerk anders is bij een Sport Pack t.o.v. een 12" MPi zijn de voorwielkasten. En ik snap niet waarom ze dat al bij de fabriek zouden modificeren. Hooguit om diegenen die absoluut niet willen lassen tegemoet te komen. Misschien zodat de anti-roestbehandeling die die Heritage shells krijgen niet aan te tasten.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.