Mijn vraag is of er ook smallere spadboard verbreders zijn en met smaller bedoel ik minder uitstekend?
Ja, een chromen randje. (Dus eigenlijk geen spatbord) Nadeel is alleen dat je nu al de gaten voor je standaard verbreders er in heb zitten die dan dus dicht gemaakt en weggewerkt zouden moeten worden. Ik heb volgens mij nog nooit smallere spatbordverbreders gezien dan de standaard. Ik dacht eerst aan W&P, maar die zijn denk ik ongeveer even breed.
group 2 arches zijn denk ik ook niet smaller...
Maar waarom zou je smallere spatbordverbreders willen?
Die vraag had ik al eerder verwacht
Kijk ik heb nu 4,5J 12" (165) en als ik naar 5 of 6 j gaat heb je voldoende aan de standaard verbreders, maar dan ben je rond de € 700,- kwijt. Om nou je wielkasten voor het zicht mooi op te vullen kan je ook kijken naar smallere verbreders (is meestal goedkoper).
Nu is het zo dat de banden binnen de spadbordverbreders vallen en die zou ik liever gelijk of erbuiten hebben en smallere spatbord is volgens mij een goede oplossing (als die er zijn)
Wat wel goed staat zijn standaard 4,5J12 velgen [i:38ch7adk]zonder[/i:38ch7adk] spatbordverbreders, zoals Demelza aangeeft (al lijkt mij helemaal zonder spatbord nou weer niet zo'n goed idee, weet ik ook niet waar je dat chromen randje op wil maken )
Zie ervaringsdeskundige CMC. Probleem is dus inderdaad de overgebleven gaten.
Ik ben op dit moment bezig de voorkant roest vrij te maken dus die gaten wegwerken kan ik dan meteen meenemen. Eens kijken of er foto's van zijn 165 4,5 j zonder spadbord.
Ik heb trouwens de foto's gezien en dat is het voor mij niet helemaal. Ik wil er toch wel iets van verbreders op.
Eelke bedoelt bijv. deze.
Group 2 'works' arches zijn trouwens even breed als standaard arches (max. 1,75" uitsteek), de W&P arches breder (2,25"), maar ogen smaller omdat deze voor de voorwielen teruglopen en lekker veel band laten zien.
Nu is het zo dat de banden binnen de spadbordverbreders vallen en die zou ik liever gelijk of erbuiten hebben
dat ziet ook zeker mooi uit, maar denk er wel bij na dat bij het laatste je banden de zijkanten van de wagen zullen volgooien met zand, steentjes.
Je kunt je bestaande arches antuurlijk ook bewerken. Schuur/slijp/frees er een centimeter af oid en werk ze mooi af met polysterplamuur. Spuiten en klaar is kees
Weet iemand misschien wat voor soort verbreders dit zijn van die blauwe mini?
dat zijn group 2 arches (zoals Sjoerd ook al noemde) ..
waarschijnlijk net zo breed als de 'standaard' verbreders, maar ik vind ze wel mooier
FWIW,
Theo van den Bogaard
of je kunt ze ook gewoon weglaten en zonder spatborden rijden
Sebastian schreef: Weet iemand misschien wat voor soort verbreders dit zijn van die blauwe mini?
Dezelfde als Eelke heeft, group 2 idd:
Weet het ook niet zeker, maar volgens mij zijn ze zelfs iets breder dan de standaard verbreders. Ze zijn iig niet smaller.
Voor zijn ze iets breder volgens mij, achter lijken ze mij juist smaller dan de standaard verbreders. Maar dat kan ook door het chromen randje zijn waardoor ze smaller lijken, dat tel je onbewust niet mee. Want ik heb weer wel het idee dat mijn velgen minder buiten de verbreders steken dan bij de standaard verbreders.
Iedereen kent de standaard stadboard verbreders !

Mijn vraag is of er ook smallere spadboard verbreders zijn en met smaller bedoel ik minder uitstekend?
Ja, een chromen randje. (Dus eigenlijk geen spatbord) Nadeel is alleen dat je nu al de gaten voor je standaard verbreders er in heb zitten die dan dus dicht gemaakt en weggewerkt zouden moeten worden. Ik heb volgens mij nog nooit smallere spatbordverbreders gezien dan de standaard. Ik dacht eerst aan W&P, maar die zijn denk ik ongeveer even breed.
group 2 arches zijn denk ik ook niet smaller...
Maar waarom zou je smallere spatbordverbreders willen?
Die vraag had ik al eerder verwacht
Kijk ik heb nu 4,5J 12" (165) en als ik naar 5 of 6 j gaat heb je voldoende aan de standaard verbreders, maar dan ben je rond de € 700,- kwijt. Om nou je wielkasten voor het zicht mooi op te vullen kan je ook kijken naar smallere verbreders (is meestal goedkoper).
Nu is het zo dat de banden binnen de spadbordverbreders vallen en die zou ik liever gelijk of erbuiten hebben en smallere spatbord is volgens mij een goede oplossing (als die er zijn)
Wat wel goed staat zijn standaard 4,5J12 velgen [i:38ch7adk]zonder[/i:38ch7adk] spatbordverbreders, zoals Demelza aangeeft (al lijkt mij helemaal zonder spatbord nou weer niet zo'n goed idee, weet ik ook niet waar je dat chromen randje op wil maken
)
Zie ervaringsdeskundige CMC. Probleem is dus inderdaad de overgebleven gaten.
Ik ben op dit moment bezig de voorkant roest vrij te maken dus die gaten wegwerken kan ik dan meteen meenemen. Eens kijken of er foto's van zijn 165 4,5 j zonder spadbord.
Ik heb trouwens de foto's gezien en dat is het voor mij niet helemaal. Ik wil er toch wel iets van verbreders op.
Eelke bedoelt bijv. deze.
Group 2 'works' arches zijn trouwens even breed als standaard arches (max. 1,75" uitsteek), de W&P arches breder (2,25"), maar ogen smaller omdat deze voor de voorwielen teruglopen en lekker veel band laten zien.
Nu is het zo dat de banden binnen de spadbordverbreders vallen en die zou ik liever gelijk of erbuiten hebben
dat ziet ook zeker mooi uit, maar denk er wel bij na dat bij het laatste je banden de zijkanten van de wagen zullen volgooien met zand, steentjes.
Je kunt je bestaande arches antuurlijk ook bewerken. Schuur/slijp/frees er een centimeter af oid en werk ze mooi af met polysterplamuur. Spuiten en klaar is kees
Weet iemand misschien wat voor soort verbreders dit zijn van die blauwe mini?

dat zijn group 2 arches (zoals Sjoerd ook al noemde) ..
waarschijnlijk net zo breed als de 'standaard' verbreders, maar ik vind ze wel mooier
FWIW,
Theo van den Bogaard
of je kunt ze ook gewoon weglaten en zonder spatborden rijden
Sebastian schreef:

Weet iemand misschien wat voor soort verbreders dit zijn van die blauwe mini?
Dezelfde als Eelke heeft, group 2 idd:
Weet het ook niet zeker, maar volgens mij zijn ze zelfs iets breder dan de standaard verbreders. Ze zijn iig niet smaller.
Voor zijn ze iets breder volgens mij, achter lijken ze mij juist smaller dan de standaard verbreders. Maar dat kan ook door het chromen randje zijn waardoor ze smaller lijken, dat tel je onbewust niet mee. Want ik heb weer wel het idee dat mijn velgen minder buiten de verbreders steken dan bij de standaard verbreders.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.