hallo heb de hele avond lopen vloeken en schelden want mijn aanjager cq kachel doet het niet draden zitten aangesloten maar kan de zwarte draad niet volgen waar zit deze op de groen rode zit als het goed is op het zekerings kasje toch dus heb je het zelfde gehad of weet je de oplossing mail het ff door
of als je in de buurt van drielbij arnhem woont mischien ff langs komen het is een '91er 1000cc hartelijkdank alvast olie.bol
is al gefix !!!!!!!!!!!!!!
Waar heb je die nu voor nodig met dit weer?
hij kan ook koude (voor zover hij koud is) wind blazen hoor
Mogen wij ook weten waar het aan lag?
ik heb 2 dagen draden gevolgt en gemeten overal stond stroom op ook de schakelaar was goed dus ik zag de bui al hangen kachel kapot ,
nou niets meer te verliezen dus los gemaakt alleen de water slangen niet schudden hielp niet klap er op geven hielp niet dan maar een kapje er af gehaald waar dat soort van filtertje in zit aan de rechter kant ventielator een draai gegeven en ja hoor hij ging 1 keer rond nog een draai 2 keer rond nog een paar keer en niets meer toen een keer met de baco een harde tik gegeven op het midden van de ven en ja hoor draaien als een nieuwe doet het weer perfect ik blij en de kachel gered dus domme kracht of simpel zacht meppen helpt toch wel af en toe
olie.bol
dit lijkt mij een tijdelijke oplossing .volgens mij zijn er problemen met de koolborstels en zal dit terug komen hopelijk niet op een ongelegen moment.heb je een andere kachel of de juiste koolborstels dan zou ik deze problemen niet afwachten maar repareren .borstels raken de kollector blijkbaar niet goed als je er een ram op geef wil dit wel eens helpen maar is altijd tijdelijk
In mijn MPi valt af en toe de aanjager uit. Hij staat dan in stand 2, en valt hooguit 2 tellen uit. Daarna gaat ie weer vrolijk verder. Ligt dit ook aan de koolborstels??
olie.bol, fijn dat het allemaal gefixxed is! Kan je voortaan proberen leestekens te gebruiken zoals , en . dat leest wat makkelijker!
ja ik weet het van de leestekens ,maar had weing tijd en geen zin om moeite te doen vandaar .
ik let er al beter op hoor ditwas ook een oude post.
olie.bol
ik zet mijn vraag ook maar even hier neer, de ventilator van de kachel doet het soms wel en meestal niet. Met dit weer wel wat onhandig, dus waar moet ik gaan zoeken? Het gaat om een SPi uit 1994
Kijken of er stroom op staat (meten bus), kan een kapotte zekering zijn. Of de koolborstels van de kachel willen ook vaak problemen geven zoals je hier boven leest. Eerst kijken of er stroom op staat zou ik zeggen. Is het makkelijkst en daarna kan je al een heleboel uitsluiten om dichten bij de oorzaak te komen. Het kan namelijk ook b.v. alleen een kapotte zekering of schakelaar zijn. Succes!
Groeten Miniauto.
Zoals altijd bij (vooral) een SPi, begin met alle aansluitingen en stekkerverbindingen, evenals de zwevende zekeringen onder de motorkap te controleren op corrosie/roest/bloemkolen/andere bagger.
Mijn ervaring is dat de stekkeraansluitingen op de zekeringkast, en die van de zwevende zekeringen DRAMA zijn. Ieder twijfelachtig stekkertje gewoon vervangen door een nieuwe en invetten met een geschikt contactvet, en 95% van de elektrische problemen zijn definitief de wereld uit.
Als je zeker weet dat DAT in orde is en de zekeringen zijn nog heel, ga dan verder meten en zoeken..
ik ga ff aan de slag met deze tips (als het ff droog is!), hartelijk dank!
hallo heb de hele avond lopen vloeken en schelden want mijn aanjager cq kachel doet het niet draden zitten aangesloten maar kan de zwarte draad niet volgen waar zit deze op de groen rode zit als het goed is op het zekerings kasje toch dus heb je het zelfde gehad of weet je de oplossing mail het ff door
of als je in de buurt van drielbij arnhem woont mischien ff langs komen het is een '91er 1000cc hartelijkdank alvast olie.bol
is al gefix !!!!!!!!!!!!!!
Waar heb je die nu voor nodig met dit weer?
hij kan ook koude (voor zover hij koud is) wind blazen hoor
Mogen wij ook weten waar het aan lag?
ik heb 2 dagen draden gevolgt en gemeten overal stond stroom op ook de schakelaar was goed dus ik zag de bui al hangen kachel kapot ,
nou niets meer te verliezen dus los gemaakt alleen de water slangen niet schudden hielp niet klap er op geven hielp niet dan maar een kapje er af gehaald waar dat soort van filtertje in zit aan de rechter kant ventielator een draai gegeven en ja hoor hij ging 1 keer rond nog een draai 2 keer rond nog een paar keer en niets meer toen een keer met de baco een harde tik gegeven op het midden van de ven en ja hoor draaien als een nieuwe doet het weer perfect ik blij en de kachel gered dus domme kracht of simpel zacht meppen helpt toch wel af en toe
olie.bol
dit lijkt mij een tijdelijke oplossing .volgens mij zijn er problemen met de koolborstels en zal dit terug komen hopelijk niet op een ongelegen moment.heb je een andere kachel of de juiste koolborstels dan zou ik deze problemen niet afwachten maar repareren .borstels raken de kollector blijkbaar niet goed als je er een ram op geef wil dit wel eens helpen maar is altijd tijdelijk
In mijn MPi valt af en toe de aanjager uit. Hij staat dan in stand 2, en valt hooguit 2 tellen uit. Daarna gaat ie weer vrolijk verder. Ligt dit ook aan de koolborstels??

olie.bol, fijn dat het allemaal gefixxed is! Kan je voortaan proberen leestekens te gebruiken zoals , en .
dat leest wat makkelijker!
ja ik weet het van de leestekens ,maar had weing tijd en geen zin om moeite te doen vandaar .
ik let er al beter op hoor ditwas ook een oude post.
olie.bol
ik zet mijn vraag ook maar even hier neer, de ventilator van de kachel doet het soms wel en meestal niet. Met dit weer wel wat onhandig, dus waar moet ik gaan zoeken? Het gaat om een SPi uit 1994
Kijken of er stroom op staat (meten bus), kan een kapotte zekering zijn. Of de koolborstels van de kachel willen ook vaak problemen geven zoals je hier boven leest. Eerst kijken of er stroom op staat zou ik zeggen. Is het makkelijkst en daarna kan je al een heleboel uitsluiten om dichten bij de oorzaak te komen. Het kan namelijk ook b.v. alleen een kapotte zekering of schakelaar zijn. Succes!
Groeten Miniauto.
Zoals altijd bij (vooral) een SPi, begin met alle aansluitingen en stekkerverbindingen, evenals de zwevende zekeringen onder de motorkap te controleren op corrosie/roest/bloemkolen/andere bagger.

Mijn ervaring is dat de stekkeraansluitingen op de zekeringkast, en die van de zwevende zekeringen DRAMA zijn. Ieder twijfelachtig stekkertje gewoon vervangen door een nieuwe en invetten met een geschikt contactvet, en 95% van de elektrische problemen zijn definitief de wereld uit.
Als je zeker weet dat DAT in orde is en de zekeringen zijn nog heel, ga dan verder meten en zoeken..
ik ga ff aan de slag met deze tips (als het ff droog is!), hartelijk dank!
Je moet ingelogd zijn om te reageren.