SPOED Wielmoeren welke kant los?

Is er bij wielmoeren andere draad dan normaal gebruikt?

Of is het gewoon linksom los??

Ik moet Rechts Voor bij de bijrijder dus losmaken.

Welke kant te draaien??

gewoon linkom, zo snel ggenoeg?? :P ;)

Dat is snel :D

Het is een austin metro BTW

nog steeds linksom?

ja, dacht het wel...

Vrijdag 1 juli 2005

je moet ze ook nie zo vast zetten! dan krijg je ze niet meer los! :x :P

Of je pakt een kruissleutel, daar kan je op staan en dan komt ie ook los. en als dat niet werkt rijdt je naar de kwikfit en daar vraag je of ze je moeren willen losdraaien. Daar hebben ze een luchttol. Dus dan moet het lukken denk ik.

En maak ze dan weer vast met 60Nm en volgens mij zelfs 50 Nm. Krijg je ze de volgende keer wel los ;)

Het is gelukt :D

met een ronde pijp van 1,5meter en heb ze weer vastgezet met 100nm.

100nm.



:x
zie reactie van Mini Mart ..
(Alloy wheels 50 Nm
Steel wheels 60 Nm )

Theo van den Bogaard

Dusssss.....hou die pijp maar in de buurt! :P

Ik heb het over de grote kroonmoer, waar dop 33 op gaat.

Die zat knoepvast, en nu weer,...
Volgens mij heet die anders dan "wielmoer"?

Oeps, de garage waar ik laatst mijn velgjes erop heb gezet, heeft ze ook met 90 NM vast gezet...
Er zit in de boutgaten wel een RVS-bus met kraag, dus mag ik ervan uitgaan alsof het ook stalen velgen zijn?? :?

@artfull_devlin: dan mag je ook weer aan de gang:
Front hub to drive shaft - nut 260 Nm
(naafmoer - niet wielmoer dus)

groetjes,
Theo van den Bogaard

Vrijdag 1 juli 2005

ja man! t liefs met z'n 2e nu! :P
en wat betreft wiel moer vast zetten als je niet zon mooi Nm sleutel heb gewoon goed had vast... niet op de sleutel gaan staan met vast zetten! want met rijden lijkt het of ze vaster gaan zitten... en dan krijg je ze noooit meer los.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.