vastdraaien onderdelen na lange ritten

Beste mensen,

Eigenlijk begin ik me af te vragen wat lange ritten voor effect hebben op mijn wagen. Ben nl een paar keer op en neer geweest naar den bosch en amsterdam vanuit den haag. Nou trilt dat bakkie nogal en moet ie af en toe harde klappen verwerken van hobbels en gaten in het wegdek. Is het nou zo dat er door die trillingen onderdelen los kunnen draaien? Moeten die gecheckt worden of kan alles zichzelf alleen maar strakker aandraaien?

Nou nee, dat lijkt me niet nodig. Als alle onderdelen met het juiste moment vastgedraaid zijn zouden ze genoeg voorspanning moeten hebben om vast te blijven zitten. Er zijn bendes mensen die niet eens het oliepeil controleren (om maar wat te noemen) dus dan zouden de snelwegen vol moeten liggen met onderdelen...

Dingen die lostrillen??? Ja als ik lees dat je met 180 km per uur over de weg raced... :) Dan gaat er misschien wel eens iets loszitten.

Maar om een antwoord te geven op je vraag... Oliepeilen is toch wel het meest belangrijke. Heb zelf de Dutch Mini Rally gereden dit jaar en dat ging er niet zachtzinnig aan toe O:)

Maar heb achteraf niets vastgedraaid. Alles zat nog keurig op zijn plaats. :D

Ik denk dat regelmatig onderhoud het belangrijkste is voor je mini. Tussendoor zaken nog een keer nalopen om aan te draaien.... ach ik heb het nog nooit gedaan.

Wat trilt er dan zowel los?

Misschien zij borgingen zoals veerringen en loctite een optie?

Op dit moment nog niks ontdekt maar het kwam op de snelweg gewoon in me op. Ik maak af en toe zulke harde klappen en je trilt gewoon die auto uit. Ik had gewoon de angst dat mijn wiel er gewoon uit zou trillen ofzo. Dus vandaar mijn vraag, gewoon voor de zekerheid dus.

Ze zou voor de zekerheid van die leuke borgmoertjes kunnen gebruiken met nylon ring erin + daaronder een veerring.

Dat gaat echt nooit meer los :D

Je moet ingelogd zijn om te reageren.