wie weet de ontluchtings volgorde van een diagonaal remsysteem en van een gewoon (t-stuk) remsysteem, want dat staat eigenlijk nergens duidelijk beschreven....
Ik heb altijd geleerd langste leiding eerst.
En ongeacht remsysteem.
Groet ron
Het beste is trouwens ontluchten door vacuum op je ontluchtingsnippel te zetten, dit trucje zag ik bij een vriend van mij, die werkt bbij de Toyota dealer.
Dit wordt mijn volgende zelfgemaakte tool.
Groet ron
en wat zijn de langste leiningen bij een diagonaal systeem en bij een gewoon systeem.
ik wist al dat de verste rem eerst moest , maar is wel lastig als je ze bijna even lang zijn bij een diagonaal syst.
Kwestie van logisch redeneren, als je "verdeelblok" rechtsvoor op je schutbord zit is linksachter de langste leiding.
als de remcilinders en de hrc niet lekken dan kunen ze toch ook niet kapot zijn of wel????
Weet je zeker dat er uit beide openingen van de HRC een straal remvloeistof komt en de remdrukverdeler op het schutbord nog goed werkt. Als dit zo is heb je misschien last van te veel lucht in de leidingen.
Heb ik ook gehad na (langdurige revisie) van m'n HRC.
Lang pompen maar geen druk opbouw.
Dan heb je een hulpstuk nodig. Als je een compressor hebt kun je deze maken van het er vaak bijgeleverde verfpistool. Op de plaats waar die normaal verf opzuigt doe je nu een rubberen slangetje die je op de open ontluchtings nippel zet. Op deze manier kun je een hoop vloeistof snel door de leiding zuigen en kun je verder eventueel nog gewoon ontluchten.
Het kwam er bij mij dus op neer dat de HRC niet snel genoeg veel vloeistof kon verplaatsen. (Hij remt nu verder wel goed)
Jawel, als de binnenste keerringen lekken wil het nog niet zeggen dat er remolie uit je cilinder in de trommel moet komen.
groet ron
hij is weer helemaal toppie dankzij autogarage Doorn in leende.
half twee begonnen en om 6 uur was ik er weer weg.
maar hij remt nu beter als ooit tevoren, was niets lek. zat wel wat lucht in ,
heeft er iemand een tekening van een remsysteem van een mini Van uit '82??
theo van den bogaard misschien? heeft nogal veel....
groetjes bjorn
trommels rondom, geen idee of er in '82 nog een 'single line' systeem inzat?
wat voor HRC?
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p27a.jpg
systemen:
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p28.jpg
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p29.jpg
HTH,
Theo van den Bogaard
type d hrc
wie weet de ontluchtings volgorde van een diagonaal remsysteem en van een gewoon (t-stuk) remsysteem, want dat staat eigenlijk nergens duidelijk beschreven....
Ik heb altijd geleerd langste leiding eerst.
En ongeacht remsysteem.
Groet ron
Het beste is trouwens ontluchten door vacuum op je ontluchtingsnippel te zetten, dit trucje zag ik bij een vriend van mij, die werkt bbij de Toyota dealer.
Dit wordt mijn volgende zelfgemaakte tool.
Groet ron
en wat zijn de langste leiningen bij een diagonaal systeem en bij een gewoon systeem.
ik wist al dat de verste rem eerst moest , maar is wel lastig als je ze bijna even lang zijn bij een diagonaal syst.
Kwestie van logisch redeneren, als je "verdeelblok" rechtsvoor op je schutbord zit is linksachter de langste leiding.
Groet ron
Diagonaal gescheiden systeem lv,rv,la,ra.
Voor/achter gescheiden systeem la,ra,lv,rv
als de remcilinders en de hrc niet lekken dan kunen ze toch ook niet kapot zijn of wel????
Weet je zeker dat er uit beide openingen van de HRC een straal remvloeistof komt en de remdrukverdeler op het schutbord nog goed werkt. Als dit zo is heb je misschien last van te veel lucht in de leidingen.
Heb ik ook gehad na (langdurige revisie) van m'n HRC.
Lang pompen maar geen druk opbouw.
Dan heb je een hulpstuk nodig. Als je een compressor hebt kun je deze maken van het er vaak bijgeleverde verfpistool. Op de plaats waar die normaal verf opzuigt doe je nu een rubberen slangetje die je op de open ontluchtings nippel zet. Op deze manier kun je een hoop vloeistof snel door de leiding zuigen en kun je verder eventueel nog gewoon ontluchten.
Het kwam er bij mij dus op neer dat de HRC niet snel genoeg veel vloeistof kon verplaatsen. (Hij remt nu verder wel goed)
Jawel, als de binnenste keerringen lekken wil het nog niet zeggen dat er remolie uit je cilinder in de trommel moet komen.
groet ron
hij is weer helemaal toppie dankzij autogarage Doorn in leende.
half twee begonnen en om 6 uur was ik er weer weg.
maar hij remt nu beter als ooit tevoren, was niets lek. zat wel wat lucht in ,
Je moet ingelogd zijn om te reageren.