Ik ben eindelijk begonnen met mijn vtec-conversie.
Omdat het inlaatspruitstuk groot is zal mijn hoofdremcilinder van rechts naar links moeten verhuizen. Nu heb ik dat nog nooit gedaan. Kan iemand mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat?
kan tevens iemand mij vertellen vanaf welk bouwjaar een mini een rembekrachtiger heeft? Dan hoef ik de boel nl niet over te zetten. Ik heb nu nl nog een oude sloopmini
ALvast bedankt.
Friso Wouters
Met rembekrachtiger zit de HRC rechts, zonder zit ie links. Vanaf ongeveer 1990 zijn de rembekrachtigers met stangen toegepast.
Je kan evt ook een "normale" HRC links monteren en een remote bekrachtiger gebruiken die kan je in principe monteren waar je maar wil. Remote rembekrachtigers zaten op Cooper S en 1275GT modellen in de jaren 60 en 70, je kan ze ook weer nieuw krijgen.
bedankt voor je reactie! Maar hoe bedien ik de HRC als deze aan de bijrijders kant zit en mijn pedalen rechts zitten? Is daar een kitje voor? de gaten zitten er al dus dat kan niet zo moeilijk...
gr
friso
Volgens mij gaan er nu 2 dingen fout wat betreft links en rechts van de auto...
Links is als je IN de auto zit, dus de bestuurders kant...
De HRC MET bekrachtiger zit dan dus rechts in de auto en zijn ca vanaf '90 begonnen...
De Mini's voor dat jaar hebben geen rembekrachtiger en zit de HRC links van de auto(als je voor het motorcompartiment staat rechts ) naast de HKC(HoofdKoppelingsCilinder) en dan heb je alleen een andere pedalenbox nodig om de rem te kunnen bedienen(die heb ik nog wel liggen voor je)...
Ook zal je dan wat leidingen moeten gaan verleggen...
Je hebt gelijk er stond rechts waar ik links bedoelde! Dus als ik het goed begrijp heb ik alleen een andere pedealenset nodig om de rem te kunnen bedienen. Ik neem aan dat daar dan ook stangen e.d bij zitten die van links naar rechts lopen om daar de HRC te bedienen.
Als je de HRC naar de bestuurderskant verplaatst heb je alleen een andere pedaalbox nodig en een paar andere remleidingen.
De stangen die gemonteerd zijn bij een HRC met rembekrachtiger zijn alleen nodig bij een bekrachtiger en kan je dus compleet op marktplaats te koop zetten...
Ik zie dat veel mensen met een niet-origineel blok in de motorruimte, ook vaak de rembekrachtiging van bv. een crx gebruiken..
Nou viel het mij op dat deze vaak aan de rechterkant van de auto zit, terwijl het rempedaal aan de linkerkant zit.. mijn vraag ; wat voor (degelijke) overbrenging wordt hier gebruikt??
Alvast bedankt!
er zit een stangenstelstel onder de lower dashrail, hierdoor is de bekrachtiger rechtsgeplaatst
Ja, dat is de oplossing bij de laatste Mini's. Je kunt ook een zogenaamde 'remote servo' plaatsen. Dan heb je geen mechanische verbinding maar een hydraulische tussen de hoofdremcylinder en de servo. Dit zat standaard op de Cooper S en Innocenti Coopers.
Mayfairtje, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door. Volgende keer nog iets beter zoeken
Bedankt crispy
Ik zat zelf ook al te denken aan iets hydraulisch, dus ik zal eens gaan zoeken naar zo'n 'remote servo'..
Hallo allemaal,
Ik ben eindelijk begonnen met mijn vtec-conversie.
Omdat het inlaatspruitstuk groot is zal mijn hoofdremcilinder van rechts naar links moeten verhuizen. Nu heb ik dat nog nooit gedaan. Kan iemand mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat?
kan tevens iemand mij vertellen vanaf welk bouwjaar een mini een rembekrachtiger heeft? Dan hoef ik de boel nl niet over te zetten. Ik heb nu nl nog een oude sloopmini
ALvast bedankt.
Friso Wouters
Met rembekrachtiger zit de HRC rechts, zonder zit ie links. Vanaf ongeveer 1990 zijn de rembekrachtigers met stangen toegepast.
Je kan evt ook een "normale" HRC links monteren en een remote bekrachtiger gebruiken die kan je in principe monteren waar je maar wil. Remote rembekrachtigers zaten op Cooper S en 1275GT modellen in de jaren 60 en 70, je kan ze ook weer nieuw krijgen.
bedankt voor je reactie! Maar hoe bedien ik de HRC als deze aan de bijrijders kant zit en mijn pedalen rechts zitten? Is daar een kitje voor? de gaten zitten er al dus dat kan niet zo moeilijk...
gr
friso
Volgens mij gaan er nu 2 dingen fout wat betreft links en rechts van de auto...
) naast de HKC(HoofdKoppelingsCilinder) en dan heb je alleen een andere pedalenbox nodig om de rem te kunnen bedienen(die heb ik nog wel liggen voor je)...
Links is als je IN de auto zit, dus de bestuurders kant...
De HRC MET bekrachtiger zit dan dus rechts in de auto en zijn ca vanaf '90 begonnen...
De Mini's voor dat jaar hebben geen rembekrachtiger en zit de HRC links van de auto(als je voor het motorcompartiment staat rechts
Ook zal je dan wat leidingen moeten gaan verleggen...
Je hebt gelijk
er stond rechts waar ik links bedoelde! Dus als ik het goed begrijp heb ik alleen een andere pedealenset nodig om de rem te kunnen bedienen. Ik neem aan dat daar dan ook stangen e.d bij zitten die van links naar rechts lopen om daar de HRC te bedienen.
Als je de HRC naar de bestuurderskant verplaatst heb je alleen een andere pedaalbox nodig en een paar andere remleidingen.
De stangen die gemonteerd zijn bij een HRC met rembekrachtiger zijn alleen nodig bij een bekrachtiger en kan je dus compleet op marktplaats te koop zetten...
[size=85:worgphd1][topics samengevoegd - Crispy][/size:worgphd1]
mijn vraag ; wat voor (degelijke) overbrenging wordt hier gebruikt??
Hoi,
Ik zie dat veel mensen met een niet-origineel blok in de motorruimte, ook vaak de rembekrachtiging van bv. een crx gebruiken..
Nou viel het mij op dat deze vaak aan de rechterkant van de auto zit, terwijl het rempedaal aan de linkerkant zit..
Alvast bedankt!
er zit een stangenstelstel onder de lower dashrail, hierdoor is de bekrachtiger rechtsgeplaatst
Ja, dat is de oplossing bij de laatste Mini's. Je kunt ook een zogenaamde 'remote servo' plaatsen. Dan heb je geen mechanische verbinding maar een hydraulische tussen de hoofdremcylinder en de servo. Dit zat standaard op de Cooper S en Innocenti Coopers.
Mayfairtje, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door. Volgende keer nog iets beter zoeken
Bedankt crispy
Ik zat zelf ook al te denken aan iets hydraulisch, dus ik zal eens gaan zoeken naar zo'n 'remote servo'..
Bedankt!
Je moet ingelogd zijn om te reageren.