Ik vraag mij nu even af, wat is het verschil tussen Std bore en Big bore.
Ik heb op de clubdag, een LCB gekocht (geen idee wat voor een merk, maar zo ziet die eruit:
Maar hoe weet ik nu of dit een Std bore of een Big bore is.
De sportdemper die ik ga gebruiken is een Peco (bij is verteld dat dat een big bore is)
Er is wel het 1 en ander aan verlast aan die demper, zie:
Heeft het verschil tussen Std bore en Big bore te maken met de diameter of zo, zoja wat is dan de dia meter van een big bore, en Std bore
En heeft een 1300 motor standaard al Big bore of Std bore
leuke LCB
zo te zien big bore
ik dacht dat de big bore maat 2 inch is(=5 cm)
en smallbore is de std maat (34 mm buitenmaat).
en je demper lijkt me meer smallbore
dat wordt dus een verloopstukje..
wat heb je als linkpijp?
een een standaard motor heeft smallbore
let op dat big bore wel veel herrie maakt en dat je zelfs pk's kan verliezen als je te weinig weerstand hebt in je uitlaat systeem
big bore is leuk bij een 1300, bij een 1000 niet echt
ik zou dus wel een andere einddemper nemen, anders begrens je alsnog de heleboel door nouwere doorlaat aan het einde.
de linkpijp dus ook groter nemen uiteraard...
mvg robert
Er komt een nieuwe linkpijp op (ik heb geen zin om restjes aan elkaar te lassen) misschien dat er ook nog wel een andere demper op komt, ik ben op marktplaats met iets bezig, het wordt dan geen traditionele Mini demper maar een universele sportdemper van Powerful (autostyle)
Het wordt zoiets als dit:
Hier nog een foto van mijn gespoten LCB
En met een beetje mazzel, heb ik binnenkort ook die powerful demper voor de mini
Die LCB is een "budget LCB" (sportex geloof ik). En dat is een standaard bore .
Die eindemper is een beetje aan de smalle kant .
en waarmee heb je die lcb gespoten/geschilderd? brand er zo weer af?
mvg robert
mini_mouse schreef: Die LCB is een "budget LCB" (sportex geloof ik). En dat is een standaard bore .
Die eindemper is een beetje aan de smalle kant .
Welke einddemper is een beetje aan de smalle kant?
Booster schreef: en waarmee heb je die lcb gespoten/geschilderd? brand er zo weer af?
mvg robert
Eerst een laag Hittebestendige zinc-spray (bestendig tot 500+ graden) en toen van motip hittebestendige lak (bestendig tot 630 graden)
snarfvz schreef:
Welke einddemper is een beetje aan de smalle kant?
Die rode . Die universele is eerder te dik[size=75:15i1movi] en lelijk[/size:15i1movi] .
Ik had de peco er al onder met de 1000 motor, toen maakte die al een redelijk gebrul, zou dat met een 1300 en deze LCB nog mooier worden
ik had ook eerst de std uitlaat met mooie demper
lekker gebrom
met LCB hoor je bij de demper geen verschil,maar vooraan de motor is het dan ook iets meer gegrom
ik heb dan wel een originele demper er nog tussenin zitten.
iig een leuk geluid als je doorrijd
Tis maar waar je van houd. Peco's staan er al niet bekend om dat ze erg stil zijn en zonder tussendemper en een LCB zou het wel eens een beetje teveel van het goede/slechte kunnen worden.
Maar het is natuurlijk heel persoonlijk, wat de 1 lawaai vindt vindt de ander prachtig. Dus gewoon proberen en horen...
Dennis
Ik vind het gejank niet mooi, maar dat zware gebrom juist wel
Ik ga wel het 1 en ander uitproberen, met de Peco, anders met een anders sportdemper (MACH1) ook voor mini, en anders die Powerful demper
ze hadden ook ergens bij een topic een site gegeven met de geluiden die verschillende dempers maakte, mischien een goed idee dat ff op te zoeken in plaats van geld uitgegeven en mischien teleurgesteld zijn..
mvg robert
ik zal eens gaan zoeken naar die site, ik hoef alleen die powerful te kopen, en als dat niks wordt dan komt die gewoon extra onder mijn mazda
Hoi hoi


Ik vraag mij nu even af, wat is het verschil tussen Std bore en Big bore.
Ik heb op de clubdag, een LCB gekocht (geen idee wat voor een merk, maar zo ziet die eruit:
Maar hoe weet ik nu of dit een Std bore of een Big bore is.
De sportdemper die ik ga gebruiken is een Peco (bij is verteld dat dat een big bore is)
Er is wel het 1 en ander aan verlast aan die demper, zie:
Heeft het verschil tussen Std bore en Big bore te maken met de diameter of zo, zoja wat is dan de dia meter van een big bore, en Std bore
En heeft een 1300 motor standaard al Big bore of Std bore
leuke LCB
zo te zien big bore
ik dacht dat de big bore maat 2 inch is(=5 cm)
en smallbore is de std maat (34 mm buitenmaat).
en je demper lijkt me meer smallbore
dat wordt dus een verloopstukje..
wat heb je als linkpijp?
een een standaard motor heeft smallbore
let op dat big bore wel veel herrie maakt en dat je zelfs pk's kan verliezen als je te weinig weerstand hebt in je uitlaat systeem
big bore is leuk bij een 1300, bij een 1000 niet echt
ik zou dus wel een andere einddemper nemen, anders begrens je alsnog de heleboel door nouwere doorlaat aan het einde.
de linkpijp dus ook groter nemen uiteraard...
mvg robert
Er komt een nieuwe linkpijp op (ik heb geen zin om restjes aan elkaar te lassen) misschien dat er ook nog wel een andere demper op komt, ik ben op marktplaats met iets bezig, het wordt dan geen traditionele Mini demper maar een universele sportdemper van Powerful (autostyle)

Het wordt zoiets als dit:
Hier nog een foto van mijn gespoten LCB

En met een beetje mazzel, heb ik binnenkort ook die powerful demper voor de mini
Die LCB is een "budget LCB" (sportex geloof ik). En dat is een standaard bore
.
.
Die eindemper is een beetje aan de smalle kant
en waarmee heb je die lcb gespoten/geschilderd? brand er zo weer af?
mvg robert
mini_mouse schreef:
.
.
Die LCB is een "budget LCB" (sportex geloof ik). En dat is een standaard bore
Die eindemper is een beetje aan de smalle kant
Welke einddemper is een beetje aan de smalle kant?
Booster schreef:
en waarmee heb je die lcb gespoten/geschilderd? brand er zo weer af?
mvg robert
Eerst een laag Hittebestendige zinc-spray (bestendig tot 500+ graden) en toen van motip hittebestendige lak (bestendig tot 630 graden)
snarfvz schreef:
. Die universele is eerder te dik[size=75:15i1movi] en lelijk[/size:15i1movi]
.
Welke einddemper is een beetje aan de smalle kant?
Die rode
Ik had de peco er al onder met de 1000 motor, toen maakte die al een redelijk gebrul, zou dat met een 1300 en deze LCB nog mooier worden
ik had ook eerst de std uitlaat met mooie demper

lekker gebrom
met LCB hoor je bij de demper geen verschil,maar vooraan de motor is het dan ook iets meer gegrom
ik heb dan wel een originele demper er nog tussenin zitten.
iig een leuk geluid als je doorrijd
Tis maar waar je van houd. Peco's staan er al niet bekend om dat ze erg stil zijn en zonder tussendemper en een LCB zou het wel eens een beetje teveel van het goede/slechte kunnen worden.
Maar het is natuurlijk heel persoonlijk, wat de 1 lawaai vindt vindt de ander prachtig. Dus gewoon proberen en horen...
Dennis
Ik vind het gejank niet mooi, maar dat zware gebrom juist wel
Ik ga wel het 1 en ander uitproberen, met de Peco, anders met een anders sportdemper (MACH1) ook voor mini, en anders die Powerful demper
ze hadden ook ergens bij een topic een site gegeven met de geluiden die verschillende dempers maakte, mischien een goed idee dat ff op te zoeken in plaats van geld uitgegeven en mischien teleurgesteld zijn..
mvg robert
ik zal eens gaan zoeken naar die site, ik hoef alleen die powerful te kopen, en als dat niks wordt dan komt die gewoon extra onder mijn mazda
Was dat niet de site van remus
Je moet ingelogd zijn om te reageren.