Verschil in Vliegwiel

wil nog even vragen of het kan, een vliegwiel van een 850 in een 1310, heb wel eens gehoord dat die vliegwieltjes, uitelkaar vliegen.. is dat een fabeltje of moet dat echt kunnen.. wat is trouwens het verschil in kilo's ??

groetjes mark

Heb ik inderdaad weleens van gehoord. Gelukkig mijn risico met 50 % verminderd. De Mini is nu links gestuurd, de Midas nog steeds rechts :o

Dennis

Woensdag 24 augustus 2005

Mark Goedegebuure schreef:
wil nog even vragen of het kan, een vliegwiel van een 850 in een 1310,



dat zal weinig problemen geven dnek ik
bij die 850 zit je sneller op de veel rpm, dus daar is ook meer risco voor uit elkaar knallen.. :x

ben blij dat ik links zit 8)

waarom rechtsgestuurde meer kans?
maakt toch niet uit voor de vliegwiel?
ofwel?

Denk eens na waar je zit en aan welke kant het vliegwiel zit....

Woensdag 24 augustus 2005

Ik zal het je binnenkort laten weten; het non-verto vliegwiel van een 850 gaat op het blok van Pepe..

en dat wordt een 1310, SW5 etc

Voor zover ik weet zijn er geen problemen, ik heb zelf het vliegwiel van een 1000 A-blok op de krukas van een 1310 MG Metro blok.

Het vliegwiel laat ik trouwens nog wel afdraaien, ik zal em wel even op de weegschaal before & after leggen, wellicht interresant voor de nerds onder ons

;)

bertan schreef:
maakt toch niet uit voor de vliegwiel? ofwel?



Maakt voor het vliegwiel zelf niet uit inderdaad. Maar stel hij gaat kapot dan kun je beter aan de linkerkant in de auto zitten dan aan de rechterkant waar je er vlak achter zit.

rechtsgestuurde meer kans?



.. meer *kans* had ik niet gezegd .. meer *risico* !

groetjes,
Theo van den Bogaard

Donderdag 25 augustus 2005

overigens kan het als je een hele oude 850 hebt met spiraal veer koppeling wel een probleem zijn ( meer het vermogen verwerken dan exploderen)... maar die zal je niet vaak meer zien.

maar voor het overige zijn alle non verto versies gelijk qua metaal (wellicht andere drukgroep)

Je moet ingelogd zijn om te reageren.