Versnellingen automaat

Misschien een rare vraag, maar hoeveel versnellingen heeft een automaat normaal gesproken? Bij onze (niet werkende :+)) automaat staat er op het plaatje onder de pook de volgende dingen: de "R", "N", "1" ,"2" ,"3" en de "D", maar op plaatjes die ik tegenkom van automaten zou er ook een "4" moeten zijn? Of verschillen de automaatjes gewoon?

Vrijdag 16 september 2005

Normaliter wordt de "D" gekozen om mee te rijden, deze schakeld van 1 tot 4 automatisch.. Onder de "D" zit dus de 4e 'verstopt'...
Soms schakeld de bak net iets te vroeg naar je zin en rij je misschien net iets te laag in de toeren, dan kan je naar de 3e handmatig schakelen zodat je in jou ogen in een lekkerder toerengebied rijd... Ook dan geldt weer dat als je voor een stoplicht komt de bak automatisch weer 1 zn 1 komt te staan maar bij rijden niet verder zal schakelen dan de 3...

Ik rij zelf ook mini automaat, en volgens mij schakelt die 4 keer (dus volgens heeft hij dan 5 versnellingen in verhouding dan :) )

Zaterdag 17 september 2005

uit ervaring met een Corsa automaat weet ik dat wij ook een 4 en een P hadden.

De D is voor rijden, hij schakelt automatisch naar de juiste versnelling.
De N is de vrij, voor jullie om te parkeren met de handrem erop,
de R is achteruit en bij ons de P om te parkeren zonder handrem maar die heeft de Mini dus niet.
De 1,2,3 en 4 zijn om in de bergen te rijden (volgens instructieboekje en info uit de garage) omdat dat makkelijker is om in zo'n gebieden zelf te kunnen 'schakelen'. De 4 heeft de Mini niet omdat hij een lichtere motor heeft denk ik..

Gewoon in de D zetten en rijden maar dus :D

Zaterdag 17 september 2005

klopt idd

ik gebruik de 2 en 3 vooral om rap over de rotonde te vliegen :)" title="Evil" />

hanz schreef:
klopt idd

ik gebruik de 2 en 3 vooral om rap over de rotonde te vliegen :)" title="Evil" />



Leuk he :) handmatig schakelen met een automaat :), dat houdt de bak soepel

Zaterdag 17 september 2005

snarfvz schreef:

Leuk he :) handmatig schakelen met een automaat :), dat houdt de bak soepel



:D idd en sneller dan een handbak, met insta-reactie :)" title="Evil" />

Ah okee, dat ik er dus geen 4 bij heb staan is niet vreemd? Want in "De Mini" van J. de Lange staan plaatjes van automaatpoken met een ook nog een "4" erbij :)" title="Evil" />

Maar ik moet hem eerst nog maar eens aan de praat zien te krijgen O:) (iemand nog een compleet automaatblokje liggen? ;))

Zaterdag 17 september 2005

Ik meende dat snarfvz zijn 1000 automaat eruit had gekieperd voor een 1300.
mischien heeft i em nog liggen.

al sik jouw was zou ik eerder op zoek naar een handbak, is makkelijker en komt veel vaker voor, dus veel mensen met kennis en onderdelen..

Jaaa, maar een automaatje blijft toch wat aparts :P en ik hoop hem toch wel aan de praat te krijgen (met mijn 2 linkerhanden :P) O:) :)

Zaterdag 17 september 2005

FrostiE_999 schreef:
(met mijn 2 linkerhanden)



ja das waar
niet geschoten is altijd mis en hij is toch al stuk..
volgens de laatste hint lag het aan het koppelingswiel, dan moet je ff je 'vliegwiel' met torqueconvertor eraf halen om te kijken..
natuurlijk wel handig als de motor uit de auto is..

Idd de 1000 heb ik eruit, maar die is ook al weg, een kennis van mij die ook in de mini 's zit wilde eens kijken hoe zo'n automaat werkt, dus die heeft hem als lesmateriaal ingebruik.

Volgens mij staan er af en toe ook nog wel mini's op marktplaats met automatenbakken, volgens mij stond er laatst ook 1 op het forum (die had de zelfde kleur als mijn mini)

Ik denk dat dat de Mini is die inmiddels van ons is :P

Ik weet nog wel een automaatblok te koop, moet 250 euro kosten. Zover ik weet goed draaiend uit de auto gekomen, verder weet ik er niets van.

Dennis

op marktplaats stond een mini te koop met extra volledige motor (met automaten bak)
Misschien doen ze de bak appart weg??

Ik rijd trouwens altijd in zijn D, je moet de kickdown goed afstellen, zodat hij vlotjes terug schakeld als je wat sneller weg wilt zijn, en zo trekt hij hem ook langer door in zijn versnelling...

Theo van den Bogaard schreef:
zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/autobak/atran.htm (maar gezien de leeftijd van mijn boek weet ik niet of dit ook op de 'moderne' types slaat .. )




Ik heb de handleiding al uitgeprint, eens kijken of ik er wat aan heb :P

En Badbert, op die kickdown kom ik wel terug als ik hem eens aan de praat heb :P;)

Is goed FrostiE ;)

Trouwens, kijk HIER eens, is in limburg, misschien verkopen ze het losse blok appart ;) succes ermee!!

Stuur anders eens een mailtje naar Longbridge in Deventer, die heeft ook veel reserve onderdelen.

Ik ga er morgen misschien naartoe ik kan het altijd even vragen of hij automatenbakken heeft liggen

Je moet ingelogd zijn om te reageren.