Ik heb me zopas een nieuw vliegwiel gemonteerd (ultra light van mini sport) en zit met het volgende probleem.
Als ik op een constant toerental rijd en geef dan vol gas, houd de mini een fractie in en accelereert dan terug volle bak. Weet iemand wat het probleem is?
Dit is gekomen NA het monteren van het vliegwiel en het is precies dat hij niet genoeg eten krijgt onderin de toerentallen.
Wat is er reeds gebeurt: Stage one kit van Mini spares met AAA naald, carburator HIF38 van metro1000.
Oh ja, het is een mini 1000 van 1973
Wie kan me helpen?
Had je de stage 1 kit al eerder gemonteerd en had je het probleem toen nog niet ?
Ik heb het ook gehad. Vol gas na het opschakelen en de motor houdt even in. Dat betekent vrijwel zeker even een te arm mengsel. Een rijkere naald (of iets rijker afstellen om eerst te proberen of het scheelt) en misschien een sterkere veer en/of dikkere olie in de dashpot (zuiger minder snel naar boven bij vol gas --> groter vacuum --> teveel lucht voor de hoeveelheid aangezogen benzine) zou moeten helpen.
Das meestal bij het monteren van een lichter vliegwiel. Onderin kost het minder moeite om op gang te komen, dus het mengsel heeft minder tijd om de vlotterkamer te vullen....[/i]
Je naald en carb gaan niet samen...
Je moet voor een hif een B** serie naald hebben, voor hs de A** serie.
Niet voor een HIF38, die heeft net als de HS4 een 0,09" sproeierbuisdiameter, HIF44 0,1".
Hallo,
Ik heb me zopas een nieuw vliegwiel gemonteerd (ultra light van mini sport) en zit met het volgende probleem.
Als ik op een constant toerental rijd en geef dan vol gas, houd de mini een fractie in en accelereert dan terug volle bak. Weet iemand wat het probleem is?
Dit is gekomen NA het monteren van het vliegwiel en het is precies dat hij niet genoeg eten krijgt onderin de toerentallen.
Wat is er reeds gebeurt: Stage one kit van Mini spares met AAA naald, carburator HIF38 van metro1000.
Oh ja, het is een mini 1000 van 1973
Wie kan me helpen?
Had je de stage 1 kit al eerder gemonteerd en had je het probleem toen nog niet ?
Ik heb het ook gehad. Vol gas na het opschakelen en de motor houdt even in. Dat betekent vrijwel zeker even een te arm mengsel. Een rijkere naald (of iets rijker afstellen om eerst te proberen of het scheelt) en misschien een sterkere veer en/of dikkere olie in de dashpot (zuiger minder snel naar boven bij vol gas --> groter vacuum --> teveel lucht voor de hoeveelheid aangezogen benzine) zou moeten helpen.
Das meestal bij het monteren van een lichter vliegwiel. Onderin kost het minder moeite om op gang te komen, dus het mengsel heeft minder tijd om de vlotterkamer te vullen....[/i]
Je naald en carb gaan niet samen...
Je moet voor een hif een B** serie naald hebben, voor hs de A** serie.
Niet voor een HIF38, die heeft net als de HS4 een 0,09" sproeierbuisdiameter, HIF44 0,1".
Merk je verder veel van het lichtere vliegwiel?
CMC schreef:

Niet voor een HIF38...
Je hebt gelijk, had het ff nagezocht...
Je moet ingelogd zijn om te reageren.