Heb sinds gisteren een mini en nu heeft de vorige eigenaar iets raars uitgehaald.
Wanneer ik de auto op het contact zet begint meteen de koelventilator te lopen. Waarom ze dat gedaan hebben, ik weet het niet.
Ik wil dit graag veranderen. Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik te werk moet gaan.
Herman
Constateer eerst wat voor mini je hebt: carburateur, of een injectie: SPI/MPI (MPI vanaf 1996). Je hebt namelijk te maken met of een geforceerde koeling aan de zijkant van de motor die direct op de motor aangedreven wordt / een extra fan bij een SPI (naast de/een geforceerde koeling aan de zijkant van de motor) die nu dus hoofdzakelijk onnodig draait / een MPI koeling die achter de grille zit en continue "loeit"
...zo kan iemand die technisch goed onderricht is jou beter helpen denk ik!
Mijn mini is een 1.3I van november 1997
Misschien dat je hier wat meer aan hebt?
Dat kan geen moeilijke ingreep zijn, misschien dat iemand hier op het forum er net even het fijne van afweet...
Is het niet zo dat er bij die mini's onderin de radiator een temperatuursensor zit voor de fan? En dat die nog wel eens stuk gaat?
Wsch heeft een vorige eigenaar de sensor overbrugd en direct op spanning aangesloten. Dus moet je ff uitzoeken hoe dat precies gebeurd is, nieuwe sensor monteren en weer netjes aansluiten (denk ik)
En als je er niet uitkomt, even langs een minicentre
Als je een Mpi hebt, (zit je verdelerkap op een steun? 2 injectors?) zul eerst naar de temp.sensor moeten kijken. Die zit niet in je radiateur... Kijk of er bijvoorbeeld aan de kabels is geknoeid. Kijk dan naar je koelvin aansluiting... En kijk daarna naar het massapunt dan achter je koelvloeistofreservoir zit, leg daar een kartelring tussen.
Heb sinds gisteren een mini en nu heeft de vorige eigenaar iets raars uitgehaald.
Wanneer ik de auto op het contact zet begint meteen de koelventilator te lopen. Waarom ze dat gedaan hebben, ik weet het niet.
Ik wil dit graag veranderen. Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik te werk moet gaan.
Herman
Constateer eerst wat voor mini je hebt: carburateur, of een injectie: SPI/MPI (MPI vanaf 1996). Je hebt namelijk te maken met of een geforceerde koeling aan de zijkant van de motor die direct op de motor aangedreven wordt / een extra fan bij een SPI (naast de/een geforceerde koeling aan de zijkant van de motor) die nu dus hoofdzakelijk onnodig draait / een MPI koeling die achter de grille zit en continue "loeit"
...zo kan iemand die technisch goed onderricht is jou beter helpen denk ik!
Mijn mini is een 1.3I van november 1997
Misschien dat je hier wat meer aan hebt?
Dat kan geen moeilijke ingreep zijn, misschien dat iemand hier op het forum er net even het fijne van afweet...
Is het niet zo dat er bij die mini's onderin de radiator een temperatuursensor zit voor de fan? En dat die nog wel eens stuk gaat?
Wsch heeft een vorige eigenaar de sensor overbrugd en direct op spanning aangesloten. Dus moet je ff uitzoeken hoe dat precies gebeurd is, nieuwe sensor monteren en weer netjes aansluiten (denk ik)
En als je er niet uitkomt, even langs een minicentre
Als je een Mpi hebt, (zit je verdelerkap op een steun? 2 injectors?) zul eerst naar de temp.sensor moeten kijken. Die zit niet in je radiateur... Kijk of er bijvoorbeeld aan de kabels is geknoeid. Kijk dan naar je koelvin aansluiting... En kijk daarna naar het massapunt dan achter je koelvloeistofreservoir zit, leg daar een kartelring tussen.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.