Ik ben in het bezit van een mini met een 1.3 blokje.
Sinds een paar dagen krijg ik uitlaatgassen binnen
Iemand enig idee hoe dat kan gebeurn
Volgens mij is mijn spruitstuk luchtdicht althans ik hoor geen rare geluiden.
je bedoelt dat je ze binnen ruikt? of zie je ze ook echt? Kan best zijn dat je uitlaat spruitstuk gescheurd is...
Nee zien doe ik ze gelukkig nog niet wel ruiken
misschien zijn de schroefjes van de uitlaatbevestiging wel losgetrild, heb je alle gaatjes in je schutbord al afgekit??
komt het echt met dikke wolken binnen ????
Pakking versleten tussen motor en spruitstuk? Of als je het standaard spruitstuk erop heb is misschien de centrale verbinding iets losgeschoten?
zoals ik al zei in je topic in mini chat
std spruitstuk?
dan is het gegarandeerd die koppeling tussen spruitstuk en uitlaat (kut koppeling )
kan je oplossen door in je spruitstuk een kort stuk strak passend buis te slaan en dan je uitlaat daar om heen te schuiven (ja het is een gekloot maar werkt wel)
Maar je ruikt wel verbrande uitlaatgassen.
Het zijn vlgs mij ook geen benzine luchtjes.
Aan het spruitstuk is niets te zien.
Zou het misschien via de kachel binnen kunnen.
kan evt ook een slecht sluitende achterklep zijn....(rubber)
Of langs de versnellingspook als die gescheurd is ofzo!
Of langs de versnellingspookrubber als die gescheurd is ofzo!
In principe zou je uitlaat gasdicht moeten zijn dus als er aan de voorkant van de auto uitlaatgassen binnenkomen dan heb je ergens een lek.
Zoals al aangegeven, bij een standaard spruitstuk is de aansluiting van het spruitstuk op de uitlaat dan meteen "hoofdverdachte". Je kan er niet zoveel aan zien maar er zou wat beweging op de verbinding kunnen zitten. De remedie is de klem loshalen, tussen uitlaat & spruitstuk wat van dat uitlaat cement en ook de klem goed insmeren. Dan weer strak aandraaien en tijdens het aandraaien ff goed wrikken met klem & uitlaat zodat echt alle speling weg is.
Verder zou het idd kunnen dat je koppakking lek is maar dat zou je ook moeten merken in trekkracht en evt koelwater verlies etc.
Als het niet aan de voorkant naar binnen komt kan je idd je kofferbak rubber eens nakijken
Hallo,
Ik ben in het bezit van een mini met een 1.3 blokje.
Sinds een paar dagen krijg ik uitlaatgassen binnen
Iemand enig idee hoe dat kan gebeurn
Volgens mij is mijn spruitstuk luchtdicht althans ik hoor geen rare geluiden.
je bedoelt dat je ze binnen ruikt? of zie je ze ook echt? Kan best zijn dat je uitlaat spruitstuk gescheurd is...
Nee zien doe ik ze gelukkig nog niet wel ruiken
misschien zijn de schroefjes van de uitlaatbevestiging wel losgetrild, heb je alle gaatjes in je schutbord al afgekit??
komt het echt met dikke wolken binnen ????
Pakking versleten tussen motor en spruitstuk? Of als je het standaard spruitstuk erop heb is misschien de centrale verbinding iets losgeschoten?
zoals ik al zei in je topic in mini chat
)
std spruitstuk?
dan is het gegarandeerd die koppeling tussen spruitstuk en uitlaat (kut koppeling
kan je oplossen door in je spruitstuk een kort stuk strak passend buis te slaan en dan je uitlaat daar om heen te schuiven (ja het is een gekloot maar werkt wel)
Uitlaatgassen? Of bedoel je benzinelucht ofzo?
Zat topics te vinden over benzinelucht waar vast ook voor jou de oplossing ergens tussen staat:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 1770#71770
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 4485#84485
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 425#166425
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 218#172218
het komt niet met wolken binnen.

Maar je ruikt wel verbrande uitlaatgassen.
Het zijn vlgs mij ook geen benzine luchtjes.
Aan het spruitstuk is niets te zien.
Zou het misschien via de kachel binnen kunnen.
kan evt ook een slecht sluitende achterklep zijn....(rubber)
Of langs de versnellingspook als die gescheurd is ofzo!
Of langs de versnellingspookrubber als die gescheurd is ofzo!
In principe zou je uitlaat gasdicht moeten zijn dus als er aan de voorkant van de auto uitlaatgassen binnenkomen dan heb je ergens een lek.
Zoals al aangegeven, bij een standaard spruitstuk is de aansluiting van het spruitstuk op de uitlaat dan meteen "hoofdverdachte". Je kan er niet zoveel aan zien maar er zou wat beweging op de verbinding kunnen zitten. De remedie is de klem loshalen, tussen uitlaat & spruitstuk wat van dat uitlaat cement en ook de klem goed insmeren. Dan weer strak aandraaien en tijdens het aandraaien ff goed wrikken met klem & uitlaat zodat echt alle speling weg is.
Verder zou het idd kunnen dat je koppakking lek is maar dat zou je ook moeten merken in trekkracht en evt koelwater verlies etc.
Als het niet aan de voorkant naar binnen komt kan je idd je kofferbak rubber eens nakijken
succes!
Je moet ingelogd zijn om te reageren.