Vraagje MG Metro

Ik vroeg me af.. een tijdje geleden heb ik een 1300 metro
blokje op de kop getikt. Mocht eigelijk alles eraf slopen
wat ik kon gebruiken. Nu heb ik er ook een set 4 pots
remklauwen met geventileerde schijven in zeer goede staat
afgehaald... ik heb er verder niet bij stilgestaan of naar
gekeken of het een gewone of MG was?
Nu is mijn vraag:

1. Zitten deze klauwen en schijven alleen op de MG Metro?

2. Zoja, heeft dat blokje dan ook meer pep als een normale Metro?

(ow.. ja.. dat waren 2 vragen ;))

Dinsdag 18 oktober 2005

De geventileerde schijven met de 4-pots klauwen werden naar mijn weten alleen op de metro turbo gebruikt, standaard.
Kan best zijn dat iemand dit omgebouwd heeft.
Als er een turbo op had gezeten dan had je dat wel gezien.

Groet ron

Ik mag aannemen dat ik die niet over het hoofd heb gezien :P

Maar dan zal het idd wel omgebouwd zijn...

op alle metro's vanaf '86 zaten volgens mij die geventileerde 4 pots
(en ook op de ERA turbo Mini)

FWIW,
Theo van den Bogaard

een MG metro haalt met wat wind mee 72pk

Te herkennen aan een alu inlaatspruitstuk met HIF44, en een oliekoeler tussen de oliefilter die op het koelwater wordt aangesloten.

verder 35.7 inlaten een een valvepocket die iets anders in bewerkt dan de normale koppen

Theo van den Bogaard schreef:
op alle metro's vanaf '86 zaten volgens mij die geventileerde 4 pots
(en ook op de ERA turbo Mini)




Je hebt gelijk Theo! Maakt niet uit het een MG of Austin/Rover Metro is... Ik heb er al heel wat gesloopt... :D

Nog een vraagje.. kan dit motortje af met een 1000 radiateur of moet ik echt een 1300 radiateur hebben?


(om niet te veel topics te openen, schop ik deze maar omhoog)

Naar wat ik gehoord heb zou voor alle carburateur mini's dezelfde radiator gebruikt kunnen worden...

ik zou het eerst eens proberen met een gewone radiateur.

er zijn blokken met hele rare fratsen qua temperatuur. maar ik ken ook auto's die helemaal geen problemen geven ondanks veel meer pk's

Mooi.. nu nog een radiateur zien te scoren, want dat is al een probleem! |:(

Maandag 24 oktober 2005

Ik rij met een 1310 met een radiateur van een 1000-blok.

Sin problemo, zelfs niet op Zandvoort 17-07-2005; rond de 25 graden celcius en flink doortrappen kwam de naald niet voorbij de N.

Mits je een goeie waterpomp hebt kan het dus easy

Dinsdag 25 oktober 2005

Offuh Paulus.. misschien is je temperatuur zender wel slecht aan het worden.. 8)

Dinsdag 25 oktober 2005

heb zelf net een 1275 ingebouwt met een 1000 cc radiateur en heb er geen probleem mee....

Wim
Dinsdag 25 oktober 2005

Ik heb nog wel een goede radiateur liggen.
Is de jouwe voor 25 euro.

Dinsdag 25 oktober 2005

Rene schreef:
Offuh Paulus.. misschien is je temperatuur zender wel slecht aan het worden.. 8)



denk t niet; onlangs in de file, 20 graden, broeierig (hoge luchtvochtigheid) schoot de wijzer ineens richting de H. Ff terug naar de 1e versnelling om meer toeren te draaien en na 300 m zakte de temp weer.

Ik denk dat je vooral je grill niet te vol moet bouwen omdat je dan geen goeie luchtkoeling krijgt.

Hoeveel pk's verschil zit er eigenlijk in een MG Metro blok vs Austin Metro?

Maandag 27 oktober 2008

Makkelijk overal vragen stellen, daar is de zoekfunctie voor uitgevonden...
Nagenoeg alles is op het forum te vinden nl...

Je moet ingelogd zijn om te reageren.