ik ben bezig met het demonteren van het vliegwiel en koppeling .hiervoor heb ik reeds een speciale trekker gaan halen bij rover. het probleem is echter dat ik steeds één van de drie bouten de schroefdraad overtrek als ik een poging doe tot het vliegwielen koppeling eraf te trekken.
en als ik er een nieuwe bout in steek heb ik steeds hetzelfde voor. het is constant dezelfde bout. we hebben al opnieuw schroefdraad in het vliegwiel getrokken .
Maar wat moet ik hier nu aan doen ??
Is er iemand die hier al een soort gelijk probleem heeft gehad ?
Groetjes bart
Welke draad is getapt?
Als je de bouten gebruikt van de trekker en door het tappen van nieuwe draad zal deze nooit meer passen.
Buiten dit feit is de snelste en gemakkelijkste manier, om een draad eind vast te lassen op het vlieg waar de bout wordt uitgetrokken..dan zal je hem wel los krijgen.
Nadeel is je kunt het vliegwiel niet meer gebruiken, enkel nog voor de sport vliegwieldiscus werpen. Dat is geen ramp je kunt het toch niet meer terug demonteren.
linkaard schreef: Nadeel is je kunt het vliegwiel niet meer gebruiken, enkel nog voor de sport vliegwieldiscus werpen.
lol... wanneer wordt dit een nieuw olympisch sportonderdeel...?
de schroefdraad van de bouten is stuk
de schroefdraad in het vliegwiel is nog in tact
wat te doen ?
groetjes bart
het zal dus lassen worden ?en anders heel de combinatie eraf slijpen. maar daar zie ik tegen op dus eerst proberen om de bouten vast te lassen ?maar krijg je de diafragma veer er appart af van het vliegwiel zonder het vliegwiel te demonteren ?
minifreakske schreef: de schroefdraad van de bouten is stuk de schroefdraad in het vliegwiel is nog in tact wat te doen ?
groetjes bart
Ik doe een gok.
Nu je bovenstaande vermeld heb je waarschijnlijk de verkeerde bouten gebruikt, er zijn namelijk twee verschillende schroefdraden de metrische en amerikaanse draad. Normaal zitten er bij een vliegwieltrekker (Draper)twee sets bouten.
Nadat je het volgende vermeld ?maar krijg je de diafragma veer er appart af van het vliegwiel zonder het vliegwiel te demonteren ?
heb jij een A+ (plus) blok en heeft deze een Verto koppeling dit zul je moeten onthouden. Wat de verschillen zijn kun je hier op het forum vinden.
Wanneer volgens jou zeggen de draad niet stuk is in het vliegwiel, kun je metrisch tapeinden gebruiken om alsnog je werk verder voort te zetten.
Anders.....
(Theo)
Rene":hiod1gj5] lol... wanneer wordt dit een nieuw olympisch sportonderdeel...? [/quote:hiod1gj5]
eum eum kan nog jaren duren ze zitten voorlopig met te weinig aanbod van vliegwieldiscussen.
hallo
.hiervoor heb ik reeds een speciale trekker gaan halen bij rover. het probleem is echter dat ik steeds één van de drie bouten de schroefdraad overtrek als ik een poging doe tot het vliegwielen koppeling eraf te trekken.
het is constant dezelfde bout. we hebben al opnieuw schroefdraad in het vliegwiel getrokken .

ik ben bezig met het demonteren van het vliegwiel en koppeling
en als ik er een nieuwe bout in steek heb ik steeds hetzelfde voor.
Maar wat moet ik hier nu aan doen ??
Is er iemand die hier al een soort gelijk probleem heeft gehad ?
Groetjes bart
Welke draad is getapt?
Als je de bouten gebruikt van de trekker en door het tappen van nieuwe draad zal deze nooit meer passen.
Buiten dit feit is de snelste en gemakkelijkste manier, om een draad eind vast te lassen op het vlieg waar de bout wordt uitgetrokken..dan zal je hem wel los krijgen.
Nadeel is je kunt het vliegwiel niet meer gebruiken, enkel nog voor de sport vliegwieldiscus werpen. Dat is geen ramp je kunt het toch niet meer terug demonteren.
linkaard schreef:
lol... wanneer wordt dit een nieuw olympisch sportonderdeel...? 
Nadeel is je kunt het vliegwiel niet meer gebruiken, enkel nog voor de sport vliegwieldiscus werpen.
de schroefdraad van de bouten is stuk
de schroefdraad in het vliegwiel is nog in tact
wat te doen ?
groetjes bart
het zal dus lassen worden ?en anders heel de combinatie eraf slijpen. maar daar zie ik tegen op
dus eerst proberen om de bouten vast te lassen ?maar krijg je de diafragma veer er appart af van het vliegwiel zonder het vliegwiel te demonteren ?
groetjes bart
ik heb het als volgt gedaan
link
Jaap
minifreakske schreef:
eum eum kan nog jaren duren ze zitten voorlopig met te weinig aanbod van vliegwieldiscussen.
de schroefdraad van de bouten is stuk de schroefdraad in het vliegwiel is nog in tact wat te doen ?
groetjes bart
Ik doe een gok.
Nu je bovenstaande vermeld heb je waarschijnlijk de verkeerde bouten gebruikt, er zijn namelijk twee verschillende schroefdraden de metrische en amerikaanse draad. Normaal zitten er bij een vliegwieltrekker (Draper)twee sets bouten.
Nadat je het volgende vermeld ?maar krijg je de diafragma veer er appart af van het vliegwiel zonder het vliegwiel te demonteren ?
heb jij een A+ (plus) blok en heeft deze een Verto koppeling dit zul je moeten onthouden. Wat de verschillen zijn kun je hier op het forum vinden.
Wanneer volgens jou zeggen de draad niet stuk is in het vliegwiel, kun je metrisch tapeinden gebruiken om alsnog je werk verder voort te zetten.
Anders.....
(Theo)
Rene":hiod1gj5] lol... wanneer wordt dit een nieuw olympisch sportonderdeel...? [/quote:hiod1gj5]
Je moet ingelogd zijn om te reageren.