[size=75:w73cyedf][Edit: titel verduidelijkt - Eelke][/size:w73cyedf]
Door een compressor kan bijvoorbeeld een 1500 cc motor zo’n 200 pk gaan leveren,
maar als de compressor onafhankelijk van de motor aangedreven zou worden, zou de motor zo’n 250 pk kunnen leveren.
Circa 50 pk is in dit geval nodig om de compressor aan te drijven.
Volgens het artikel....lijkt me niet echt reeel. Je zou maar eens 45 pk hebben, kom je niet echt ver
Een 1275 lijkt mij een leuke basis.
En 200pk? Tja, volgens mij gaat het blokje dan fluiten.
En je moet alle bouten en moeren met loctite vastzetten om te voorkomen dat ze er uit trillen.
grtzz Martin
Volgens mij heeft er in de Mini World ook al eens een Mini met compressor gestaan die kwam goed vooruit...
yups, Heeft volgens mij ookk een een clubman in gestaan.
Het levert aardig wat pk-tjes extra op.
grtzz Martin
Ja of het een Clubman was weet ik niet meer..
Het is wel een erg mooie manier van tunen. en erg betrouwbaar lijkt mij.. :)" title="Evil" />
Cool, maar ook niet echt goedkoop Euro 4.500,-.
hansvdb schreef: Door een compressor kan bijvoorbeeld een 1500 cc motor zo’n 200 pk gaan leveren,
maar als de compressor onafhankelijk van de motor aangedreven zou worden, zou de motor zo’n 250 pk kunnen leveren.
Circa 50 pk is in dit geval nodig om de compressor aan te drijven.
Volgens het artikel....lijkt me niet echt reeel. Je zou maar eens 45 pk hebben, kom je niet echt ver
Is echt waar. Maar die 50 pk gebruikt'ie pas als hij die 150 extra levert. Netto levert hij dus 100 pk. Kijk hier maar eens en klik op de 'Power required' diagrammetjes: Eaton M45 Eaton M62 Eaton M90 Eaton M112
Hoe harder de compressor moet werken hoe meer energie je erin moet stoppen. Maar zolang het meer oplevert dan je erin stopt gaat het goed. Ik heb wel eens gehoord dat bij dragstermotoren van 5000 pk ongeveer 3000 pk netto van de blower komt, dus 'maar' 2000 van die vette methanol gestookte V8. Maar die compressor neemt wel 500 pk om dit te kunnen. De compressor levert bruto dus zo'n 3500 pk!!!
tog best jammer van die prijs had het een best leuk alternatief gevonden voor een tubomini maarja het is niet anders , ben wel erg benieud naar de eerst die dit gaat probeeren volgens mij is het best een leuk effect en een stuk beter voor je blokje in vergelijking met een turbo
Blowers werden als sinds 1961 op minis gebruikt. In 1972 heeft een aangeblazen moke (met de cx-waarde van een tuinhuisje) zelfs het Brits kampioenschap hill climb gewonnen.
Als hij voor een MG is, gok ik dat hij voor een B-serie motor is. Dus past hij fysiek niet op onze A-serie. De inlaatpoorten van de B zijn groter en staan verder uit elkaar. 't Ziet er wel nagenoeg het zelfde uit, 'tis alleen allemaal een slagje groter. Maar dit soort setjs bestaat ook voor de mini, hoor, pasklaar. Ik meen zelfs dat Uncle Ben ze voert (voerde).
[size=150:16wrt65h]De pagina kan niet worden weergegeven.[/size:16wrt65h]
grtzz Martin
Hier wel hoor
hij doet het hier nu ook
Ziet er wel strak uit alleen de carb zit wel erg naar voren.
Zal wel een combi zijn van koude lucht en ruimte gebrek
grtzz Martin
Heb ook even op die site zitten kijken (bij mij deed ie het dus ook)
Inderdaad wel interresant spul..... en een stuk goedkoper!
Ik las hier boven ergens 4500 eurries. Die gasten van die site die hebben hem voor 1650 pond!
Da's nog eens de moeite waard om een keer naar Engeland te hoppen, niet waar?
Hugo schreef: Als hij voor een MG is, gok ik dat hij voor een B-serie motor is. Dus past hij fysiek niet op onze A-serie.
Er zijn op zich ook genoeg MG's met een A-serie, zoals de Midget en de Metro. Maar ik denk dat de titel boven de pagina, "NIEUW in Nederland: Supercharger voor MGB 1968 tot 1980" wel een redelijke weggever is (B's zijn er alleen met B-serie motor).
Een handige jongen moet hier toch wat mee kunnen.

http://www.britishsportscars.nl/Specials.htm
grtzz Martin
[size=75:w73cyedf][Edit: titel verduidelijkt - Eelke][/size:w73cyedf]
Door een compressor kan bijvoorbeeld een 1500 cc motor zo’n 200 pk gaan leveren,
Je zou maar eens 45 pk hebben, kom je niet echt ver
maar als de compressor onafhankelijk van de motor aangedreven zou worden, zou de motor zo’n 250 pk kunnen leveren.
Circa 50 pk is in dit geval nodig om de compressor aan te drijven.
Volgens het artikel....lijkt me niet echt reeel.
Een 1275 lijkt mij een leuke basis.
En 200pk? Tja, volgens mij gaat het blokje dan fluiten.
En je moet alle bouten en moeren met loctite vastzetten om te voorkomen dat ze er uit trillen.
grtzz Martin
Volgens mij heeft er in de Mini World ook al eens een Mini met compressor gestaan die kwam goed vooruit...
yups, Heeft volgens mij ookk een een clubman in gestaan.
Het levert aardig wat pk-tjes extra op.
grtzz Martin
Ja of het een Clubman was weet ik niet meer..
:)" title="Evil" />
Het is wel een erg mooie manier van tunen. en erg betrouwbaar lijkt mij..
Cool, maar ook niet echt goedkoop Euro 4.500,-.
hansvdb schreef:
Je zou maar eens 45 pk hebben, kom je niet echt ver
Door een compressor kan bijvoorbeeld een 1500 cc motor zo’n 200 pk gaan leveren,
maar als de compressor onafhankelijk van de motor aangedreven zou worden, zou de motor zo’n 250 pk kunnen leveren.
Circa 50 pk is in dit geval nodig om de compressor aan te drijven.
Volgens het artikel....lijkt me niet echt reeel.
Is echt waar. Maar die 50 pk gebruikt'ie pas als hij die 150 extra levert. Netto levert hij dus 100 pk. Kijk hier maar eens en klik op de 'Power required' diagrammetjes:
Eaton M45
Eaton M62
Eaton M90
Eaton M112
Hoe harder de compressor moet werken hoe meer energie je erin moet stoppen. Maar zolang het meer oplevert dan je erin stopt gaat het goed. Ik heb wel eens gehoord dat bij dragstermotoren van 5000 pk ongeveer 3000 pk netto van de blower komt, dus 'maar' 2000 van die vette methanol gestookte V8. Maar die compressor neemt wel 500 pk om dit te kunnen. De compressor levert bruto dus zo'n 3500 pk!!!
tog best jammer van die prijs had het een best leuk alternatief gevonden voor een tubomini
maarja het is niet anders , ben wel erg benieud naar de eerst die dit gaat probeeren volgens mij is het best een leuk effect en een stuk beter voor je blokje in vergelijking met een turbo
Blowers werden als sinds 1961 op minis gebruikt. In 1972 heeft een aangeblazen moke (met de cx-waarde van een tuinhuisje) zelfs het Brits kampioenschap hill climb gewonnen.
Als hij voor een MG is, gok ik dat hij voor een B-serie motor is. Dus past hij fysiek niet op onze A-serie. De inlaatpoorten van de B zijn groter en staan verder uit elkaar. 't Ziet er wel nagenoeg het zelfde uit, 'tis alleen allemaal een slagje groter. Maar dit soort setjs bestaat ook voor de mini, hoor, pasklaar. Ik meen zelfs dat Uncle Ben ze voert (voerde).
kijk op http://www.vmaxscart.co.uk/ daar staan ze!
Klaar voor een A+ met carb of Inj.
Hmmmm lekker.
[size=150:16wrt65h]De pagina kan niet worden weergegeven.[/size:16wrt65h]
grtzz Martin
Hier wel hoor
hij doet het hier nu ook
Ziet er wel strak uit alleen de carb zit wel erg naar voren.
Zal wel een combi zijn van koude lucht en ruimte gebrek
grtzz Martin
Heb ook even op die site zitten kijken (bij mij deed ie het dus ook)
Inderdaad wel interresant spul..... en een stuk goedkoper!
Ik las hier boven ergens 4500 eurries. Die gasten van die site die hebben hem voor 1650 pond!
Da's nog eens de moeite waard om een keer naar Engeland te hoppen, niet waar?
Hugo schreef:
(B's zijn er alleen met B-serie motor).
Als hij voor een MG is, gok ik dat hij voor een B-serie motor is. Dus past hij fysiek niet op onze A-serie.
Er zijn op zich ook genoeg MG's met een A-serie, zoals de Midget en de Metro. Maar ik denk dat de titel boven de pagina, "NIEUW in Nederland: Supercharger voor MGB 1968 tot 1980" wel een redelijke weggever is
Je moet ingelogd zijn om te reageren.