wat denken jullie valt dit nog mee? ik heb er 800 euro voor betaald bij aanschaf.
Nu vandaag wil ik hem eens voor eerste keer zelf starten.
Krijg hem niet gestart.. hoe werkt de choke nu juist eigenlijk? hoe lang wachten, hoe reageert die, waar op letten?
Krijg de motorkap niet open. gewoon hendeltje naar links doen toch?
Help mij aub, vandaag is enige dag dat ik er eens naar kan kijken , komende 3 weken weinig tijd.
die afkeur zou 'makkelijk' te verhelpen zijn .. afgekeurde zaken vervangen
de zaken die daarop volgen zijn niet abnormaal voor een wagen van 20 jaar oud, maar daar moet je zeker ook binnenkort een keer wat aan doen .. lassen (met name de dorpel die een dragend deel vormt) stuurgewrichten en ophangingsgewrichten zijn ook goed door een doe-het-zelver te vervangen (met wat geschikt gereedschap), evenals de ruitewissers. Een olielekje is vrij normaal, maar kan meestal ook worden opgespoord en verholpen.
de motorkaphendel naar links en dan is de sluitpen ontgrendeld, een beetje duwen op het midden van de motorkap en dan zou de pen los moeten komen uit de vanger, dan zit er rechts nog een veiligheidshaak die je naar achter kan duwen en de kap kan open.
succes,
Theo van den Bogaard
Eens heel grondig bekeken en foto's genomen, die zal ik straks uploaden.
Motor start momenteel dus niet omdat de accu plat is.
Motorkap kreeg ik eerste niet open, nu wel terug, is gewoon toe aan smering die veer enzo.
Subframe. Staat. achteraan
Denk eraan dat het niet toegestaan is om aan het subframe te lassen, wordt niet geaccepteerd in België.
De punten die je nauwltettend in het oog dient te houden zou je zeker moeten herstellen met name, de stuurgewrichten, ophangingsgewrichten en de silent blocks vooraan ik denk dat die aan het scheuren zijn.
De herkeurring zal moeten gebeuren op een termijn van veertien dagen, en kan enkel gedaan worden door de vorige eigenaar met zijn platen. Buiten deze termijn kun jij niet meer naar de keurring gaan met andere platen, enkel alleen een garage die Z platen op hangt, en dan laat keuren voor verkoop.
als ik deze in orde maak of laat maken en ik ga naar mijnoom die rovermgdealer is, en dan met garageplaten laat keuren, is dit ook goed.
HoRiZoN schreef: als ik deze in orde maak of laat maken en ik ga naar mijnoom die rovermgdealer is, en dan met garageplaten laat keuren, is dit ook goed.
ja zo gaat dat hoor, heb ik zelf ook al een paar
keer gedaan met die z-platen, geen enkel probleem.
grtzz
tja ik weet niet of er tussen begie en nederland veel prijs verschil zit op mini gebied
maar 800 euro voor een mini zonder apk vind ik veel
maar de roest zo als die op de foto's te zien is valt mij nog wel mee
aleen hoe zijn de bodem en de dorpels?
maak daar is goede foto's van dan kan je er een stuk meer over zeggen
maar om het ff vrolijk af te sluiten gefeliciteerd met je mini!
valt allemaal beter mee dan ik dacht hoor.
Prijsvalt ook mee in verhouding tot hoe ie er uit ziet, als ik sommigen zie hoe die eruit zien wat zelfs jonger zijn enzo.
heb er nog wel vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
OVer subframe staat op keuringpapier dat die staat niet goed is. maar ik denk dat ik in ene weg gewoon een nieuwe ga plaatsen.
Stuurgewrichten hebben speling
Ophangingsgewrichten hebben speling
Ophang silent blocks isniet meer in zo goede staat.
Ik moet nog watin het 'mini' wereldje komen dus weet nog belange nie alles.
maar wat willen ze dus juist zegge met bovenvermelde zaken, foto's van deze delen? kostprijs van deze delen?
nog even meedelen dat ze in België strenger zijn dan in nederland.
Mijn mini was twee weken eerder in nederland blanco door de keuring gegaan. In België heeft ie verschillende verwittigingen gekregen. Met name staat achtersubframe, nog paar dingen maar die weet ik niet vanbuiten.
(ook de uitlaat :)" title="Evil" /> maar die is niet reglementair :)" title="Evil" />)
uitlaat komt zowiezo een nieuwe uitlaat.
zowel een originel voor de kuring als een zwaardere uitlaat voor de rest van het jaar
subframe word volledig nieuwe geplaatst
en de keuring voor vorige eigenaar is ook in nederland geweest en die hebben dat dus ongekeurd verklaard wegens staat subframe, voorstebanden kaal en uitlaat stuk.
Mini 1000 HLE '85 81,000km's
door mij gekocht op 27/11/05
Afgekeurd bij laatste eigenaar.
Subframe. Staat. achteraan
Banden. Slijtage. vooraan
Uitlaat. staat
Daardoor is die dus afgekeurd. Valt dit mee of?
Gebreken nauwlettend in het oog te houden...
Stuurgewrichten.speling.vooraan
Ophangingsgewrichten.speling.vooraan
Ophang silent blocks.staat.vooraan
Zelfdragend koetswerk onderzijde.corrosie
Deurdrempel.corrosie
Koestwerk.flanken.corrosie
Ruitenwissers.staat
Olieverlies of koelvloeistoflek
wat denken jullie valt dit nog mee? ik heb er 800 euro voor betaald bij aanschaf.
Nu vandaag wil ik hem eens voor eerste keer zelf starten.
Krijg hem niet gestart.. hoe werkt de choke nu juist eigenlijk? hoe lang wachten, hoe reageert die, waar op letten?
Krijg de motorkap niet open. gewoon hendeltje naar links doen toch?
Help mij aub, vandaag is enige dag dat ik er eens naar kan kijken , komende 3 weken weinig tijd.
die afkeur zou 'makkelijk' te verhelpen zijn .. afgekeurde zaken vervangen
de zaken die daarop volgen zijn niet abnormaal voor een wagen van 20 jaar oud, maar daar moet je zeker ook binnenkort een keer wat aan doen .. lassen (met name de dorpel die een dragend deel vormt) stuurgewrichten en ophangingsgewrichten zijn ook goed door een doe-het-zelver te vervangen (met wat geschikt gereedschap), evenals de ruitewissers. Een olielekje is vrij normaal, maar kan meestal ook worden opgespoord en verholpen.
voor startproblemen, zie:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/miniehbo.htm
de motorkaphendel naar links en dan is de sluitpen ontgrendeld, een beetje duwen op het midden van de motorkap en dan zou de pen los moeten komen uit de vanger, dan zit er rechts nog een veiligheidshaak die je naar achter kan duwen en de kap kan open.
succes,
Theo van den Bogaard
Eens heel grondig bekeken en foto's genomen, die zal ik straks uploaden.
Motor start momenteel dus niet omdat de accu plat is.
Motorkap kreeg ik eerste niet open, nu wel terug, is gewoon toe aan smering die veer enzo.
Subframe. Staat. achteraan
Denk eraan dat het niet toegestaan is om aan het subframe te lassen, wordt niet geaccepteerd in België.
De punten die je nauwltettend in het oog dient te houden zou je zeker moeten herstellen met name, de stuurgewrichten, ophangingsgewrichten en de silent blocks vooraan ik denk dat die aan het scheuren zijn.
De herkeurring zal moeten gebeuren op een termijn van veertien dagen, en kan enkel gedaan worden door de vorige eigenaar met zijn platen. Buiten deze termijn kun jij niet meer naar de keurring gaan met andere platen, enkel alleen een garage die Z platen op hangt, en dan laat keuren voor verkoop.
als ik deze in orde maak of laat maken en ik ga naar mijnoom die rovermgdealer is, en dan met garageplaten laat keuren, is dit ook goed.
eerste foto's!
http://tommy-bogaert.magix.net/
HoRiZoN schreef:
als ik deze in orde maak of laat maken en ik ga naar mijnoom die rovermgdealer is, en dan met garageplaten laat keuren, is dit ook goed.
ja zo gaat dat hoor, heb ik zelf ook al een paar
keer gedaan met die z-platen, geen enkel probleem.
grtzz
tja ik weet niet of er tussen begie en nederland veel prijs verschil zit op mini gebied
maar 800 euro voor een mini zonder apk vind ik veel
maar de roest zo als die op de foto's te zien is valt mij nog wel mee
aleen hoe zijn de bodem en de dorpels?
maak daar is goede foto's van dan kan je er een stuk meer over zeggen
maar om het ff vrolijk af te sluiten gefeliciteerd met je mini!
valt allemaal beter mee dan ik dacht hoor.
Prijsvalt ook mee in verhouding tot hoe ie er uit ziet, als ik sommigen zie hoe die eruit zien wat zelfs jonger zijn enzo.
heb er nog wel vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
OVer subframe staat op keuringpapier dat die staat niet goed is. maar ik denk dat ik in ene weg gewoon een nieuwe ga plaatsen.
Stuurgewrichten hebben speling
Ophangingsgewrichten hebben speling
Ophang silent blocks isniet meer in zo goede staat.
Ik moet nog watin het 'mini' wereldje komen dus weet nog belange nie alles.
maar wat willen ze dus juist zegge met bovenvermelde zaken, foto's van deze delen? kostprijs van deze delen?
nog even meedelen dat ze in België strenger zijn dan in nederland.
:)" title="Evil" /> maar die is niet reglementair
:)" title="Evil" />)
Mijn mini was twee weken eerder in nederland blanco door de keuring gegaan. In België heeft ie verschillende verwittigingen gekregen. Met name staat achtersubframe, nog paar dingen maar die weet ik niet vanbuiten.
(ook de uitlaat
uitlaat komt zowiezo een nieuwe uitlaat.
zowel een originel voor de kuring als een zwaardere uitlaat voor de rest van het jaar
subframe word volledig nieuwe geplaatst
en de keuring voor vorige eigenaar is ook in nederland geweest en die hebben dat dus ongekeurd verklaard wegens staat subframe, voorstebanden kaal en uitlaat stuk.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.