Vorige week heb ik op een parkeerplaats even m'n accu getest, interieurlampje laten branden
Uiteindelijk mbv een vriendelijke automobilist weer weggekomen (nee, zet hem er maar achter, daar zit de accu) Maar wat mij opviel was allemaal troep rondom een accupool, wit korrelige troep. wat is dat voor zooi? moet ik me zorgen gaan maken over de toestand van m'n accu?
groetjes Jos (Inno)
(nu met een multibeestengeluid en sirene's klaxon)
Volgens mij noemen ze dat bloemkool op je accu. (Maar waarom dat ook al weer was, geen idee.)
Slechte overgang van pool naar klem/kabel (contactcorrosie).
FF schoonmaken en goed vastzetten, en vaseline zuurvrij.
Groet ron
Kijk even na het bovenstaande gedaan te hebben met een multimeter of hij nog helemaal oplaad. Zeker als hij al wat ouder is, kan je net het leven eruit getrokken hebben. En dadelijk met de winter krijg je nog maar 70% van totaal vermogen, en dan zal je net zien dat die vriendelijke man met die kabels niet in de buurd is ;-)
Hoi,
Vorige week heb ik op een parkeerplaats even m'n accu getest, interieurlampje laten branden
Uiteindelijk mbv een vriendelijke automobilist weer weggekomen (nee, zet hem er maar achter, daar zit de accu) Maar wat mij opviel was allemaal troep rondom een accupool, wit korrelige troep. wat is dat voor zooi? moet ik me zorgen gaan maken over de toestand van m'n accu?
groetjes Jos (Inno)
(nu met een multibeestengeluid en sirene's klaxon)
Volgens mij noemen ze dat bloemkool op je accu. (Maar waarom dat ook al weer was, geen idee.)
Slechte overgang van pool naar klem/kabel (contactcorrosie).
FF schoonmaken en goed vastzetten, en vaseline zuurvrij.
Groet ron
Kijk even na het bovenstaande gedaan te hebben met een multimeter of hij nog helemaal oplaad. Zeker als hij al wat ouder is, kan je net het leven eruit getrokken hebben. En dadelijk met de winter krijg je nog maar 70% van totaal vermogen, en dan zal je net zien dat die vriendelijke man met die kabels niet in de buurd is ;-)
Michael
Je moet ingelogd zijn om te reageren.