Sja, mss belacheljk dat ik hier met mijn 1000 cctje aankom.
Mijn dagelijkse auto heeft 103pk's, dus als ik snel wil zijn, pak ikdie wel.
Mijnmini wil ik gewoon dat heerlijk lichte motortje laten zitten.
Omdat de mini binnenkort stilletjes aan volledig gerestaureerd word, wil ik toch ook de motor niet in de steek laten.
Er hoeven geen zaken vervangen te worden, motor is in goede staat, maar toch ik het wat mooier maken.
nu heb ik intussen al gezien wat allemaal mogelijk is...
ander kleurige bougiekabels
luchfilter
chroom/rvs oliedop
chroom kleppendeksel
hmm, is het dit of kan je nog meer?
iemand mss foto's van een originele 1000 motor die wat opgesmukt is?
Zoiets noem je toch geen motor meer? kun je evengoed in een porseleinen kast zetten!
ja idd, zo opgesmukt bedoelde ik ook weer niet haha
Wat je dus verder kan doen is onderdelen polijsten of verchromen en de kabelboom netjes wegwerken, dat heeft ook wel veel effect op de netheid onder de kap
Sluit trouwens ook tuning van je 1000-je niet uit. Ik vind dat vaak een ook wel erg leuk, als je met een 1000-je menig 1300 eruit rijdt.
Eelke schreef: Ik vind dat vaak een ook wel erg leuk, als je met een 1000-je menig 1300 eruit rijdt.
Dan kan of de persoon in kwestie het gaspedaal niet vinden of de motor staat niet goed afgesteld...
Een 1000 die een 13000 eruit trekt is ook al in een aantal andere topics besproken en heeft de nodige ongeloofwaardigheid..
Heeft ook o.a. te maken met de eindoverbrenging en hoe groot de diameter van je wielen is.
Waarschijnlijk dat een 1000tje het de eerste meters lukt, maar daarna is het over en uit.
grtzz Martin
hangt er toch van af: wat voor 1000 en wat voor 1300 ..
( en dat zijn/waren de standaard productieversies )
YMMV,
Theo van den Bogaard
Ik kan me toch een sessie bij BCCP in Gramsbergen herinneren waar het nieuw gebouwde 1000-je van Fokko het heel verdienstelijk deed en een aantal (OK, wat oudere) 1300s achter zich liet. Maar we dwalen af.
je ziet eerder rechts van de foto wat olie of vettig spul glimmen.
ik neem aan dat een van de gaskets vv moet worden, maar welke , hoe noemt ie en is dit gemakkelijk zelf te doen?
Is zo te zien de klepdekslepakking, is vij simpel te vervangen.
Sja, mss belacheljk dat ik hier met mijn 1000 cctje aankom.
Mijn dagelijkse auto heeft 103pk's, dus als ik snel wil zijn, pak ikdie wel.
Mijnmini wil ik gewoon dat heerlijk lichte motortje laten zitten.
Omdat de mini binnenkort stilletjes aan volledig gerestaureerd word, wil ik toch ook de motor niet in de steek laten.
Er hoeven geen zaken vervangen te worden, motor is in goede staat, maar toch ik het wat mooier maken.
nu heb ik intussen al gezien wat allemaal mogelijk is...
ander kleurige bougiekabels
luchfilter
chroom/rvs oliedop
chroom kleppendeksel
hmm, is het dit of kan je nog meer?
iemand mss foto's van een originele 1000 motor die wat opgesmukt is?
Motorblok in een apart kleurtje verven
Zoiets?
http://img413.imageshack.us/my.php?imag ... omp0jr.jpg
grtzz Martin
Die is echt opgesmukt
Ben je wel een weekendje met bezig
Mini Martin schreef:

Zoiets?
http://img413.imageshack.us/my.php?imag ... omp0jr.jpg
grtzz Martin
Zoiets noem je toch geen motor meer? kun je evengoed in een porseleinen kast zetten!
ja idd, zo opgesmukt bedoelde ik ook weer niet haha
Wat je dus verder kan doen is onderdelen polijsten of verchromen en de kabelboom netjes wegwerken, dat heeft ook wel veel effect op de netheid onder de kap
Sluit trouwens ook tuning van je 1000-je niet uit. Ik vind dat vaak een ook wel erg leuk, als je met een 1000-je menig 1300 eruit rijdt.
Eelke schreef:
of de motor staat niet goed afgesteld...

Ik vind dat vaak een ook wel erg leuk, als je met een 1000-je menig 1300 eruit rijdt.
Dan kan of de persoon in kwestie het gaspedaal niet vinden
Een 1000 die een 13000 eruit trekt is ook al in een aantal andere topics besproken en heeft de nodige ongeloofwaardigheid..
Heeft ook o.a. te maken met de eindoverbrenging en hoe groot de diameter van je wielen is.
Waarschijnlijk dat een 1000tje het de eerste meters lukt, maar daarna is het over en uit.
grtzz Martin
hangt er toch van af: wat voor 1000 en wat voor 1300 ..
volgens:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/compare2.htm
zijn de 0-60 en 1/4 mijl tijden van de 997 en 998 Cooper vrijwel gelijk aan die van de 1275 GT
( en dat zijn/waren de standaard productieversies )
YMMV,
Theo van den Bogaard
Ik kan me toch een sessie bij BCCP in Gramsbergen herinneren waar het nieuw gebouwde 1000-je van Fokko het heel verdienstelijk deed en een aantal (OK, wat oudere) 1300s achter zich liet. Maar we dwalen af.
zo ziet de motor van de zopas gekocht mini eruit...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N76WTYTD
je ziet eerder rechts van de foto wat olie of vettig spul glimmen.
ik neem aan dat een van de gaskets vv moet worden, maar welke , hoe noemt ie en is dit gemakkelijk zelf te doen?
Is zo te zien de klepdekslepakking, is vij simpel te vervangen.
thanks
Je moet ingelogd zijn om te reageren.