hello,
ik heb sinds enkele dagen mijn nieuwe mini cooper
(ik heb me nog nooit beter geamuseerd met een auto trouwens )
hij is een 1.3i van 95` en nu wou ik weten of hier standaard een alarm of startonderbreking opstaat of niet.En kan iemand me hier dan juist de werking en bedoeling van de startonderbreking uitleggen?
Hierbij een linkje waar je de remotes kunt bekijken link
thnx
mvg Batman
Misschien een rare vraag, maar heb je ook een foto van de motorruimte van je Mini? In principe is dit type startonderbreker volgens mij pas vanaf die MPi (Multi Point injectie) ingebouwd, die ergens in 1996 pas geintroduceerd is. Volgens het jaartal zou jouw auto nog een SPi (Single Point injectie) moeten zijn, maar zo'n foto sluit meteen alle twijfel uit.
Zowiezo zou het type startonderbreker dat bij deze afstandbediening hoort automatisch erop moeten gaan als het contact een bepaalde tijd uit is (en kun je dus niet starten zonder het weer te deactiveren met de afstandbediening), alleen het alarm moet je ook met de afstandbediening activeren. Hoe ben je aan die afstandbedieningen gekomen?
ik ga tegen vanavond een fototje van de motor nemen
deze remote zat bij de aankoop van de wagen
Deze afstandbedieningen zitten ook bij mijn mpi ('99). Werking is simpel, startonderbreker schakelt zichzelf na een bepaalde tijd (na het uitzetten van contact) in, om deze te deactiveren druk je op de ontgrendelingsknop (linkerknop boven sleutelring), dit geldt ook wanneer het alarm is ingeschakeld. Alarm inschakelen, en dan ook gelijk de startonderbreking is de rechterknop boven de sleutelring. Is dus het knopje waar een slotje op staat.
Ook de Spi heeft dezelfde startonderbreker... Weet niet precies welk jaar, maar de '96er van ons heeft er iig ook een op zitten.
die startonderbreker werkt in ieder geval al niet als ik de auto gewoon sluit
ik sluit wel met de sleutel
want ik heb geen centrale vergrendeling denk ik
mvg
Dat is een SPi, zoals we al verwachtten. Maar we kunnen hierboven lezen dat er ook SPi's zijn met een dergelijk systeem. Ik weet alleen niet of het ook hetzelfde werkt als bij een MPi, misschien weet Mini Power daar meer van.
Overigens, er is niet 1 Mini die af-fabriek centrale vergrendeling heeft, de AB bedient alleen het alarm en de startonderbreker. Je moet dan altijd nog met de sleutel de deur open en dicht doen.
De afstandbediening is eigenlijk wat misleidend, omdat er op 1 knopje het slotje staat waardoor je de indruk krijgt centrale portiervergrendeling te hebben. Maar in plaats van het openen en sluiten van de portiersloten wordt in het geval van de Mini de alarm en startonderbreking functies gebruikt. In feite heeft Rover er gewoon de a.b. van de Rover 200-400 en de MGF eraan gehangen, net zoals het MPi stuur.
Hoi
Is er echt geen mini af fabriek met cebntrale deurvergrendeling? Ik dacht dat een optie was of werd dat alleen door de aardige rover dealer gehobbied? Wnat ik heb ze gezien!
Mvg Cyril
Ik heb dit ook op mijn SPi uit 1996.
De startonderbreking en alarm werken idd zoals boven beschreven.
Tevens zijn er Roverkitjes te verkrijgen(+-75 euro) voor centrale deurvergrendeling. Deze passen direct op je huidige alarmkastje, en zijn makkelijk in te bouwen. Volgens mij zijn hier al meerdere topic over geweest over het exact inbouwen.
Cyril: heel misschien de aller-laatste. En als er inderdaad kitjes van Rover zelf waren, dan is het inderdaad goed mogelijk dat die meteen door de dealer weren ingebouwd. Maar ik heb het nog nooit gezien. Ik wist zowiezo alleen van de "echte" after market kitjes zoals van Wood & Pickett.
hello,
)
ik heb sinds enkele dagen mijn nieuwe mini cooper
(ik heb me nog nooit beter geamuseerd met een auto trouwens
hij is een 1.3i van 95` en nu wou ik weten of hier standaard een alarm of startonderbreking opstaat of niet.En kan iemand me hier dan juist de werking en bedoeling van de startonderbreking uitleggen?
Hierbij een linkje waar je de remotes kunt bekijken
link
thnx
mvg Batman
Misschien een rare vraag, maar heb je ook een foto van de motorruimte van je Mini? In principe is dit type startonderbreker volgens mij pas vanaf die MPi (Multi Point injectie) ingebouwd, die ergens in 1996 pas geintroduceerd is. Volgens het jaartal zou jouw auto nog een SPi (Single Point injectie) moeten zijn, maar zo'n foto sluit meteen alle twijfel uit.
Zowiezo zou het type startonderbreker dat bij deze afstandbediening hoort automatisch erop moeten gaan als het contact een bepaalde tijd uit is (en kun je dus niet starten zonder het weer te deactiveren met de afstandbediening), alleen het alarm moet je ook met de afstandbediening activeren. Hoe ben je aan die afstandbedieningen gekomen?
ik ga tegen vanavond een fototje van de motor nemen

deze remote zat bij de aankoop van de wagen
Deze afstandbedieningen zitten ook bij mijn mpi ('99). Werking is simpel, startonderbreker schakelt zichzelf na een bepaalde tijd (na het uitzetten van contact) in, om deze te deactiveren druk je op de ontgrendelingsknop (linkerknop boven sleutelring), dit geldt ook wanneer het alarm is ingeschakeld. Alarm inschakelen, en dan ook gelijk de startonderbreking is de rechterknop boven de sleutelring. Is dus het knopje waar een slotje op staat.
Ook de Spi heeft dezelfde startonderbreker... Weet niet precies welk jaar, maar de '96er van ons heeft er iig ook een op zitten.
hi hier even een foto van de motor
link
die startonderbreker werkt in ieder geval al niet als ik de auto gewoon sluit
ik sluit wel met de sleutel
want ik heb geen centrale vergrendeling denk ik
mvg
Dat is een SPi, zoals we al verwachtten. Maar we kunnen hierboven lezen dat er ook SPi's zijn met een dergelijk systeem. Ik weet alleen niet of het ook hetzelfde werkt als bij een MPi, misschien weet Mini Power daar meer van.
Overigens, er is niet 1 Mini die af-fabriek centrale vergrendeling heeft, de AB bedient alleen het alarm en de startonderbreker. Je moet dan altijd nog met de sleutel de deur open en dicht doen.
De afstandbediening is eigenlijk wat misleidend, omdat er op 1 knopje het slotje staat waardoor je de indruk krijgt centrale portiervergrendeling te hebben. Maar in plaats van het openen en sluiten van de portiersloten wordt in het geval van de Mini de alarm en startonderbreking functies gebruikt. In feite heeft Rover er gewoon de a.b. van de Rover 200-400 en de MGF eraan gehangen, net zoals het MPi stuur.
Hoi
Is er echt geen mini af fabriek met cebntrale deurvergrendeling? Ik dacht dat een optie was of werd dat alleen door de aardige rover dealer gehobbied? Wnat ik heb ze gezien!
Mvg Cyril
Ik heb dit ook op mijn SPi uit 1996.
De startonderbreking en alarm werken idd zoals boven beschreven.
Tevens zijn er Roverkitjes te verkrijgen(+-75 euro) voor centrale deurvergrendeling. Deze passen direct op je huidige alarmkastje, en zijn makkelijk in te bouwen. Volgens mij zijn hier al meerdere topic over geweest over het exact inbouwen.
Cyril: heel misschien de aller-laatste. En als er inderdaad kitjes van Rover zelf waren, dan is het inderdaad goed mogelijk dat die meteen door de dealer weren ingebouwd. Maar ik heb het nog nooit gezien. Ik wist zowiezo alleen van de "echte" after market kitjes zoals van Wood & Pickett.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.