verschillen dynamo's

Vrijdag 16 december 2005
Vrijdag 16 december 2005

De dynamo van mijn mini laad niet meer genoeg bij, maar ik heb bij de koop van de mini een extra dynamo gekregen, alleen ziet deze er echter iets anders uit. nu was mijn vraag of ik deze gewoon kan verwisselen.

deze zit er nu in:


en deze heb ik erbij gekregen:



als ze behalve van buiten ook nog van binnen verschillen, wat is er anders aan dan?

alvast bedankt!
groeten freek

Zondag 18 december 2005

niemand weet het?

Zondag 18 december 2005

Geen idee maar ik zou het gewoon proberen.
Een paar straatjes om het blok en je weer of je blijft rijden of niet :?

Zondag 18 december 2005

mja, maar ik ben bang dat ik iets kapot maak, vooral omdat naar mijn idee op de ene dynamo meer electronica zit als op de ander. ik wacht nog even op reacties en dan probeer ik het maar :)

Zondag 18 december 2005

De ene kan mischien meer leveren als de andere maar je zal er niks mee kapot krijgen...(er van uitgaand dat ze allebij 12 V zijn).

Is dit hem niet?

link

Dit is de voorganger van degene die nu in je mini zit (van 1980 tot 1985).

In princiepe maakt het niet uit. Je kan er ook een dynamo van een Ford Escort in mikken, die hebben een wat hoger laatvermogen dan de standaard mini versie.
Ik heb er nu een nieuwer type in zitten en het gaat als een speer

Dinsdag 20 december 2005

ah, das mooi, zal ik hem dit weekend eens proberen!
bedankt voor de hulp!

(mischien een domme vraag, maar bedoelde je die escort dynamo als voorbeeld of past deze er echt in?? :x )

Hij past echt. Alle punten zijn hetzelfde en de stekker idem dito. Het is ook een LUCAS

Denk dat ik die binnenkort maar eens ga zoeken op de sloop dan. Ben bang dat mijn Dynamo er binnenkort mee kapt. Telkens als ik m'n mini start dan blijft het rode lampje branden. Pas na een flinke dot gas gaat ie uit. Heb het ID dat het erger wordt. Iemand een ID wat het kan zijn of moet ik gewoon echt aan een andere Dynamo?

Greetzzz

Dat probleem ken ik.. Momenteel ook zelf last van. Tis maar kijken hoelang het nog goed gaat. Heb er namelijk al een redelijk lange tijd last van eigenlijk.

Donderdag 22 december 2005

Minimaxx schreef:
Iemand een ID wat het kan zijn of moet ik gewoon echt aan een andere Dynamo?



dit wijst er meestal op dat je koolstof borsteltjes op zijn! en dus bijna geen contact meer maken! en als je veel gas geeft dat hij dan nog net genoeg doorgeeft om het lampje uit te doen!
4 eurie en je bent klaar!

en ja die escort dynamo's passen perfect! mijn dynamo was ook stuk (dacht ik) dus ff getest met mn maatjes escort dynamo! :D en ja hij was echt kapot!
gewoon naar de eerste de beste sloop gaan! heb je voor 20 a 30 euries voor een paar jaar (dot jaartjes!) weer een goeie dynamo! nieuw/gereviseerde kost 140 euries!

Donderdag 22 december 2005

Turf schreef:
nieuw/gereviseerde kost 140 euries!



Ik heb er toch net een voor 125 euro exl. korting, dus met korting word ie voor mij nog wat goedkoper. :D Maar voor dat geld kan je beter een nieuwe kopen dan elk jaar weer naar die sloop O:)

Groeten Johan

Vrijdag 23 december 2005

heb de andere dynamo net geprobeerd, met als gevolg dat het hele blok stond te trillen... de as was gewoon krom :? :( . morgen even naar de sloop om een andere op te halen :)

even een vraagje, als een dynamo gereviseert wordt, wat doen ze dan met de collector? afdraaien of vervangen? dit omdat ik mijn oude dynamo op dit moment helemaal uit elkaar heb liggen (was toch al kapot :P ) en het enige wat niet los wil (kan) is de collector. en afdraaien is niet zo'n probleem.

het achterste lager krijg ik er ok niet uit, maar deze is nog goed en heeft naar mijn mening bijna niks te lijden.

op deze manier of ik alleen maar een lager en een set koolborstels te halen, en voila, een gereviseerde dynamo :P of denk ik nu veel te simpel?

Dinsdag 27 december 2005

ben vandaag bij de sloop geweest en heb een bijna nieuwe dynamo gekocht, die uit een ford fiesta komt. had volgens de sloper 13.000 km gedraait, en het ding zit er nog als nieuw uit.

magoed, als ik nu de mini start en zet een aantal stroom gebruikers aan, (aanjager, achterruit verwarming, radio en verlichting) gaat toch het ignition lampje weer branden.
als ik echter meet hoeveel stroom er loopt meet ik dat er ca 2 Ah word bijgeladen.
Als ik alle stroom verbruikers uitzet en meet hoeveel hij bijlaad meet ik nog steeds ca 2 Ah, maar brand het lampje niet.
het lijkt mij dat er veel te weinig word geladen om de accu ooit vol te krijgen. en daarbij vind ik het vreemd dat hij met zowel volle belasting als (bijna) geen belasting evenveel laad.
daarbij is 2 ampere veel te wijnig om met normale ritjes de accu weer vol te krijgen na een start.

heeft iemand hier een verklaring voor?

Er moest er tog ook een onder van een escort:?:?:?

Woensdag 28 december 2005

is blijkbaar allemaal dezelfde zooi :P

Woensdag 28 december 2005

Bedoel je niet dat er met twee A (Ampere) geladen wordt? Ah (Ampere-uur) is een maat voor de capaciteit van een accu. Ik weet niet wat een normale waarde is voor een laadstroom, maar heb je de kabelarij van de dynamo naar de accu als eens goed bekeken en alle contacten nagelopen? Als er teveel weerstand zit dan zal de laadstroom ook niet hoog genoeg zijn.

[size=75:3df9c9fk][Edit: niet Ampere-huur maar Ampere-uur natuurlijk - Eelke][/size:3df9c9fk]

Donderdag 29 december 2005

Ja sorry, ik bedoelde inderdaad A (ampere) ik heb alle contakten schoongemaakt. Maar ik heb gisteren een stuk gereden, en nu brand het lampje niet meer. ik denk dat de accu gewoon goed leeg was. ik probeer het gewoon een tijdje, en als de accu vol blijft is het geslaagt.

bedankt voor de hulp!

Vrijdag 30 december 2005

Eelke schreef:
Ah (Ampere-huur) is een maat voor de capaciteit van een accu. Ik weet niet wat een normale waarde is voor een laadstroom



Gelukkig hoef je geen Amperes te huren dus is het Ampere-uur dit geeft aan hoeveel Ampere's de accu kan leveren is bepalend om bijvoorbeeld je auto te kunnen starten daar de startmotor een behoorlijke stroom trekt...
(hiervoor is de kabel ook zo dik)

voordat Eelke weer gaat zeggen maak er geen welles nietes van 90% vermeldingen is welles nietes.

Gelukkig hoef je geen Amperes te huren dus is het Ampere-uur dit geeft aan hoeveel Ampere's de accu kan leveren



Ah (Ampere uur)geeft aan hoelang een bepaalde hoeveelheid stroom geleverd kan worden, totdat de accu ontladen is
Een accu van 45Ah levert geen 45A, de accu geeft theoretisch 4,5 ampere af gedurende 10 uur, 4,5 x 10= 45Ah, het is de tijd die bepaald hoeveel stroom er geleverd kan worden, theoretisch is de accu dan helemaal leeg..

Vrijdag 30 december 2005

linkaard: Maak je geen zorgen, iemand verbeteren mag natuurlijk altijd. Het begint eigenlijk pas vervelend te worden als het welles-nietes-welles is geworden ;)

Rich: ja, natuurlijk. Geen idee waarom ik huur getypt had, ongetwijfeld door de h in het symbool, maar verder... :?. 9:50, je zou denken dat ik toch al wakker had moeten zijn.

Vrijdag 30 december 2005

We schrijven allemaal wel eens wartaal toch :) :) :)
Gelukkig is het geen spreekforum want ik kan goed onzin lullen :x :x

Maakt het model Escort ook nog uit ? Of zijn ze hetzelfde ?
Ik moet morgen ook aan slag.

Ik wil ook wel graag weten uit welk model escort de dynamo nodig is omdat ik ook een gare dynamo heb

Gewoon even langs de sloop gaan en je oude dynamo meenemen, daar weten ze best wat je bedoelt. Volgens mij was het een Bosch dynamo die ik toen meekreeg.

Dennis

Vorige week ook een dynamo van 1 of andere Ford erin gehangen. Gewoon op de sloop gehaald. Enige waarnaar ik even gekeken had is dat de stekkeraansluiting hetzelfde was. Moest wel de ophangflens van de dynamo 120 graden draaien :) Anders paste die niet. Maar doet nu in elk geval netjes zijn werk :)

Er vanochtend een ford dynamo ingehagen. Stekkertje is gespiegeld, maar die had ik er gelukkig bij. Ff draadjes overgezet. En hoppakee. Loopt bij mij ook als een speer. Ding is nog geen 1,5 jaar oud :D.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.