downpipe injectiemodellen

Hallo,

Ik heb een nieuwe downpipe (weet het Nederlandse woord zo snel niet)nodig, want ik heb hem stuk gereden op een drempel. Weet iemand of het klopt dat de orginele downpipe van een injectie lager hangt dan die van bijv. maniflow?

Woensdag 30 november 2005

Dit klopt inderdaad, bij de mijne in ieder geval en ik heb dit ook van verschillende kanten gehoord.
Ik heb mijn uitlaatspruitstuk vervangen door een maniflow 321 lcb en deze hangt bijna in de tunnel, de oude hing echt onder de auto.
Bij mij was het flexibele stuk doorgeschuurd.

Groet ron

Woensdag 30 november 2005

heej goed nieuws!! Dan ga ik ook maar eens sparen, want mijn flexibel stuk schuurt ook regelmatig over een drempeltje :)" title="Evil" />

Woensdag 30 november 2005

Kleine tip, zoek er een met de montagebevestiging voor de lambda-sonde in het y-stuk, of maak er zelf een.
Ondanks dat mensen zeggen dat je ze niet kopen kan.

Groet ron

Ok, dan ga ik toch maar voor een maniflow. Bedankt voor de info.

Woensdag 30 november 2005

Ook het stukje naar de kietelisator niet vergeten.

groet ron

jah die moet wel alle 4 de cillinder meten, want het kan veel problemen veroorzaken als die maar 2 cillinder meet..

ayla schreef:
Ook het stukje naar de kietelisator niet vergeten.

groet ron



Nee, dat weet ik. Bedankt voor de tip.

ShiniGami schreef:
jah die moet wel alle 4 de cillinder meten, want het kan veel problemen veroorzaken als die maar 2 cillinder meet..



Ik laat het uitlaatspruitstuk zitten, dus ik heb geen probleem met de lambda sensor.

Woensdag 30 november 2005

Als je het uitlaatspruitstuk laat zitten heeft een maniflow ook geen zin, dit zijn spruitstukken welke vanaf de kop naar de katalysator gaan.
Als je je uitlaatspruitstuk laat zitten dan kan je net zo goed een originele downpipe nemen.

Ron

Je hebt ook maniflows zoals bovenstaande foto.

Woensdag 30 november 2005

Ok. Dan weet ik niet of ie inderdaad hoger hangt als een originele. Ik heb de mijne vervangen door een LCB en dacht dat je die ook bedoelde.

Groet ron

En zo'n apparaat als op de foto heeft wel degelijk zin! Al moet ik zeggen dat ie een stuk lastiger te monteren is dan een LCB. Je kunt trouwens ook een nieuw flexibel stuk in je downpipe lassen, is weer wat goedkoper.

Alco

Ik denk eerder dat de lcb lastiger te monteren is ipv die downpipe... De moeren waarmee hij tegen het spruitstuk geschroefd zit kun je van onder de auto makkelijk bij met lange verlengstukken.

Ik heb zoiezo het idee dat de downpipe's van de injectie modellen al langer zijn als normaal. Ik denk dat ik hem in ga korten, of een lcb koop.

Ik ben met een LCB aleen bang dat die lambda sonde het niet haalt ivm met te korte draden.

maakt het veel uit lcb of downpipe? ik ben ook altijdje aan het kijken voor zoiets. maar ik wil wel iets goeds kopen. wat is dan toch meer aan te bevelen? voor mpi dan he..

alvast bedankt

Naar mijn mening niet echt. Ik heb meerdere keren gelezen dat het standaard uitlaatspruitstuk van een injectie vrij goed is.

Om de reden die marc aangeeft en heb ik de downpipes gekocht, omdat je dan minder lawaai in de auto hebt. Het originele uitlaatspruitstuk dempt wat meer, en dat is vooral met de wat langere ritten erg prettig. Ik heb de mijne (Maniflow) samen met nog wat andere spullen in Engeland besteld.

Komt die maniflow downpipe net ze laag uit als een std downpipe? Of is die korter?

Ik heb mijn maniflow downpipe vandaag binnen gekregen. Als hij eronder zit zal ik eens kijken of die wat hoger zit als de standaard downpipe.

past het een beetje makkelijk? in de mini world van tijdje terug dat over het tunen van mpi ging stond dat het vervangen er van nogal lastig was omdat niet alles goed paste, al was dit wel echt het gehele spruitstuk. misschien is dit met een downpipe ook makkelijker? de lambda kan zowiezo al blijven zitten (zoals eerder aangegeven) dat is ook al een voordeel.

en wat kost dat nou? is downpipe veel goedkoper dan het hele spruitstuk?

Mini Power schreef:
Ik denk eerder dat de lcb lastiger te monteren is ipv die downpipe... De moeren waarmee hij tegen het spruitstuk geschroefd zit kun je van onder de auto makkelijk bij met lange verlengstukken.




Ik dacht vanmiddag even die downpipe te monteren, maar dat is allemaal flink krap bij die versnellingsbak. Gaat het echt makkelijk van onder met een verlengstuk? Anders moet ik van boven alles los halen en daar heb ik niet echt trek in.

Ik heb die moeren bij de mijne goed los gekregen. Met 3/8 doppenset, lang verlengstuk en een 'flexibel'stukje. Kun je net iets onder een hoek die moeren losdraaien. Het ging ect perfect.

Met flexibel stukje bedoel je een cardangewricht?

Ik heb het net nog eens geprobeerd, maar ik denk dat ik het zonder brug niet voor elkaar krijg. Zeker als ik die moeren er weer terug op moet zetten.

Wel zoiets maar dan anders, waarvan de slag heel beperkt was. Daar moet het ook wel mee lukken... Aan die moeren zit een kraag dus blijven boven op de dop liggen, wat het monteren wel makkelijker maakt.
Een brug is zeker wel makkelijk!

Ik heb twee van die oprijbruggen gekocht en een wobble verlengstuk en toen ging het eigenlijk heel makkelijk om de uitlaat eraf te halen. Nu nog die nieuwe downpipe erop. Zal denk ik geen problemen geven. Het viel me trouwens op bij de drie nieuwe moeren die ik gekocht heb het schroefdraad aan het einde een beetje raar loopt zodat je deze het laatste stukje niet met de hand over het draadeinde kunt krijgen. Hoort dit zo? Het zal wel zijn om de moer te borgen denk ik.



Op dit plaatje kun je het goed zien. Ik zag ook in de omschrijving staan dat je ze altijd moet vervangen als je ze los haalt.

Voor de mensen die zich nog afvragen hoeveel hoger de maniflow downpipe boven de grond komt als de standaard downpipe. Het scheelt aanzienlijk.

Perfect! Bestellen dus... :D

Vrijdag 17 februari 2006

marc26 schreef:
Het viel me trouwens op bij de drie nieuwe moeren die ik gekocht heb het schroefdraad aan het einde een beetje raar loopt zodat je deze het laatste stukje niet met de hand over het draadeinde kunt krijgen. Hoort dit zo? Het zal wel zijn om de moer te borgen denk ik.



Beetje laat maar klopt Marc26... dat is de borging..
Je kan op een uitlaat geen standaard borgmoer met zo'n kunstof randje draaien.. is in nowtime verdwenen.. 8)

Ik heb hem gemonteerd, die zit een heel stuk hoger! :D
Zie hier:

Maar wat is aan te raden om ietskes meer vermogen te krijgen?? Of gewoon de originele van een MPi bewaren?

ik heb van maniflow nou het hele spruitstuk (lcb) al een tijdje er opzitten en dat bevalt ook heel erg goed moet ik zeggen. was ook niet verschrikkelijk moeilijk om er onder te hangen. en het hangt wat hoger. 1 nadeel door het kogelgewricht na de het onderste Y stuk komt de uitlaat iets scheef te hangen. niet veel maar een beetje. moet ik nog even een oplossing voor vinden.

ik vind het in ieder geval een aanrader. ( je merkt het wel met rijden, tot je er weer aangewent bent dan... O:) )

Mini-Weert schreef:
ik heb van maniflow nou het hele spruitstuk (lcb) al een tijdje er opzitten


op je MPi?
Is het moeilijk zelf het injectiegedeelte los te koppelen?

nee is eigenlijk best makkelijk. het inlaatspruitstuk moet toch los anders krijg je het uitlaatspruitstuk er niet af/op dan is het een kwestie van alle stekkertjes en slangetjes los maken. je hoeft niet eens alles los te maken om er goed bij te kunnen. wel even goed onthouden waar alles hoort. al zijn de meeste stekkertjes in verschillende grootte dus kan je weinig verkeerd doen. ik vond het makkelijk.

Het gaat hier nu wel over een lcb, niet over de downpipe...

Laten we het inderdaad een beetje on-topic houden.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.