Ik ben van plan zelf mijn mini te gaan tectyleren in de plaatselijke DHZ garage, maar ik weet niet zo goed welke delen ik moet doen.
Via de zoekfunctie heb ik al de volgende delen gevonden:
-dorpels binnen/buiten
-binnenkant deuren
-binnenkant achterzijschermen (hoe kom ik daar?)
-wielkasten
-onderkant
Is het ook handig om de kofferbakklep en de motorkap te doen?
Nu zit de onderkant van mijn mini nog in de tectyl. moet ik dit echt verwijderen of kan ik er ook een nieuwe laag overheen spuiten?
Welke spulletjes te gebruiken weet ik wel na een uitgebreide zoeksessie
Jim
ik heb het een tijdje terug ook zelf gedaan.
wat je opnoemde was al goed motorkap heeft volgens mij niet zoveel zin, kijk met de onderkant uit dat je beweegbare delen vermijd evenals de uitlaat en kat.
vergeet de banaan niet en aan de voorkant onder de bumper. de binnenkant van de deuren bereik je door de deurpanelen eraf te halen.
Materiaal heb ik zelf valvoline gebruikt, maar wat ook zeer goed spul schijnt te zijn is BINITROL (ofzoiets) verkrijgbaar bij de betere garages en BL. Empire in belgië.
veel succes,
Volgens mij heet dat dinitrol, wat je op het laatst bedoeld. Met een D dus.
motorkap heeft wel zin, vooral aan de voorrand, daar wil nog weleens het eea roesten. Neem daarvoor iets als ML: iets wat lekker tussen de naden en kieren vloeit.
zelfde voor binnenkant deuren.
Wouter
onze auto heeft een dinitrol behandeling gehad.
Smeer dit niet op de uitlaat dit gaan namelijk enorm stinken het is net of je hele auto in de fik staat.
ervaring ???
let wel op met wat er momenteel op de auto zit
er is wax en tectiel
wax houd niet op tectiel en tectiel niet op de wax
heb ik horen vertellen
ben namelijk zelf ook bezig met uitzoeken wat er op mijn mini van 91 zit, omdat ik ook eerst alls wil behandelen voor dat hij verder in bewerking gaat
zoals de bodem/binnekant deuren/wielkasten e.d.
suc6 met het smerige werkje!!
grtzz dennis
Vergeet de paravent-hoekjes niet! Bij mijn '91-er waren deze 'kamers' compleet weggerot...
het enige nadeel van tectyleren is dat alles zwart is . je kan dus ook niet zien als het begint met roesten...
Doe de binnen kant van je deur niet met tectyl maar maak ze schoon en spuit ze wit kan je goed zien of het gaat roesten ( kleur maakt niet uit gaan toch deurpanelen over )
en als je iets gaat tectyleren maak de onder grond schoon en roest vrij en schilder het nog en keer netjes.
groeten daan
Let op dat je afwateringsgaatjes van je deuren niet vol komen te zitten met tectyl. Anders rotten ze nog weg!! Overigens vergeten de meeste deze open te prikken na een behandeling
Bedankt voor jullie reacties! Heb alleen nog een paar vraagjes...
Waar zit de banaan, de paravant en de gaatjes die ik open moet prikken na een behandeling??
Alvast bedankt!
Jim
stuk onder je achter bumper.
De gaatjes zijn die aan de onderkant van je deur die zijn er voor dat je deur niet vol komt te staan met water.
gr daan
ter aanvulling op minidaan
de paravant is het gedeelte onder de voorruit
grtzz dennis
dankje wist niet wat en paravant was.
maar nu wel.
Ik heb op dit moment mijn dorpel open liggen en wil de ruimte meteen behandelen. Ik heb verschillende positieve verhalen over Dinitrol gehoord en vraag me af waar ik het kan kopen (namen graag, brezan ofzo?) De buitendorpel lijkt in redelijk goede staat, ik maak hem zoveel mogelijk kaal en wil dat spul erop spuiten. Het is niet mogelijk om hem geheel kaal te maken en ik vroeg me af of iemand weet welke voorbewerkingen moeten worden gedaan voordat Dinitrol aan kan worden gebracht...
Alvast bedankt!
edit: het liefst in bussen (voor de compressor)
is mss al een tijdje geleden,maar heb ook een vraagje.
binnenkort ook delen tectyleren, haal ik me dinitrol bij [garage], is toch vlakbij.
Volledige onderkant dus zoweizo, moet ik nu die oude laag tectyl best volledig verwijderen, daarna anti roest spray, dan laag zwart hammerite en dan dinitrol... of is deze werkwijze verkeerd?
Ik ben van plan zelf mijn mini te gaan tectyleren in de plaatselijke DHZ garage, maar ik weet niet zo goed welke delen ik moet doen.
Via de zoekfunctie heb ik al de volgende delen gevonden:
-dorpels binnen/buiten
-binnenkant deuren
-binnenkant achterzijschermen (hoe kom ik daar?)
-wielkasten
-onderkant
Is het ook handig om de kofferbakklep en de motorkap te doen?
Nu zit de onderkant van mijn mini nog in de tectyl. moet ik dit echt verwijderen of kan ik er ook een nieuwe laag overheen spuiten?
Welke spulletjes te gebruiken weet ik wel na een uitgebreide zoeksessie
Jim
ik heb het een tijdje terug ook zelf gedaan.
wat je opnoemde was al goed motorkap heeft volgens mij niet zoveel zin, kijk met de onderkant uit dat je beweegbare delen vermijd evenals de uitlaat en kat.
vergeet de banaan niet en aan de voorkant onder de bumper. de binnenkant van de deuren bereik je door de deurpanelen eraf te halen.
Materiaal heb ik zelf valvoline gebruikt, maar wat ook zeer goed spul schijnt te zijn is BINITROL (ofzoiets) verkrijgbaar bij de betere garages en BL. Empire in belgië.
veel succes,
Volgens mij heet dat dinitrol, wat je op het laatst bedoeld. Met een D dus.
motorkap heeft wel zin, vooral aan de voorrand, daar wil nog weleens het eea roesten. Neem daarvoor iets als ML: iets wat lekker tussen de naden en kieren vloeit.
zelfde voor binnenkant deuren.
Wouter
onze auto heeft een dinitrol behandeling gehad.
Smeer dit niet op de uitlaat dit gaan namelijk enorm stinken het is net of je hele auto in de fik staat.
ervaring
???
let wel op met wat er momenteel op de auto zit
er is wax en tectiel
wax houd niet op tectiel en tectiel niet op de wax
heb ik horen vertellen
ben namelijk zelf ook bezig met uitzoeken wat er op mijn mini van 91 zit, omdat ik ook eerst alls wil behandelen voor dat hij verder in bewerking gaat
zoals de bodem/binnekant deuren/wielkasten e.d.
suc6 met het smerige werkje!!
grtzz dennis
Vergeet de paravent-hoekjes niet! Bij mijn '91-er waren deze 'kamers' compleet weggerot...
het enige nadeel van tectyleren is dat alles zwart is
. je kan dus ook niet zien als het begint met roesten...
Doe de binnen kant van je deur niet met tectyl maar maak ze schoon en spuit ze wit kan je goed zien of het gaat roesten ( kleur maakt niet uit gaan toch deurpanelen over )
en als je iets gaat tectyleren maak de onder grond schoon en roest vrij en schilder het nog en keer netjes.
groeten daan
Let op dat je afwateringsgaatjes van je deuren niet vol komen te zitten met tectyl. Anders rotten ze nog weg!! Overigens vergeten de meeste deze open te prikken na een behandeling
Bedankt voor jullie reacties! Heb alleen nog een paar vraagjes...
Waar zit de banaan, de paravant en de gaatjes die ik open moet prikken na een behandeling??
Alvast bedankt!
Jim
stuk onder je achter bumper.
De gaatjes zijn die aan de onderkant van je deur die zijn er voor dat je deur niet vol komt te staan met water.
gr daan
ter aanvulling op minidaan
de paravant is het gedeelte onder de voorruit
grtzz dennis
dankje wist niet wat en paravant was.
maar nu wel.
Ik heb op dit moment mijn dorpel open liggen en wil de ruimte meteen behandelen. Ik heb verschillende positieve verhalen over Dinitrol gehoord en vraag me af waar ik het kan kopen (namen graag,
brezan ofzo?) De buitendorpel lijkt in redelijk goede staat, ik maak hem zoveel mogelijk kaal en wil dat spul erop spuiten. Het is niet mogelijk om hem geheel kaal te maken en ik vroeg me af of iemand weet welke voorbewerkingen moeten worden gedaan voordat Dinitrol aan kan worden gebracht...
Alvast bedankt!
edit: het liefst in bussen (voor de compressor)
is mss al een tijdje geleden,maar heb ook een vraagje.
binnenkort ook delen tectyleren, haal ik me dinitrol bij [garage], is toch vlakbij.
Volledige onderkant dus zoweizo, moet ik nu die oude laag tectyl best volledig verwijderen, daarna anti roest spray, dan laag zwart hammerite en dan dinitrol... of is deze werkwijze verkeerd?
[size=75:n2iueoci][Bedrijfsnaam verwijderd-Demelza][/size:n2iueoci]
Je moet ingelogd zijn om te reageren.