Kan iemand vertellen met hoeveel motorsteunen me blok vast zit? Ik zelf dacht 3. En waar zitten deze precies?
Groeten,
Mr.T
je hebt er iig 3:
1 links tussen de onderste radiator steun en het subframe
1 rechts tussen het koppelingsdeksel en het subframe
dan heb je nog een zogenaamd hondebot die vanaf de rechterkant van de kop naar het schutbord gaat.
Dan heb je nog de mogelijkheid op een 4e: onderzijde blok/versnellingsbak (in de buurt van de aftapplug) naar voren, naar het subframe (ook hondebot).
Verder kan er nog een "aftermarket" hondbot zitten tussen het thermostaathuis en het schutbord
Er is me vertelt dat ik me rubbers moet vervangen omdat tijdens het rijden me blok hoort bewegen met optrekken. Moet ik dan aldeze rubbers vervangen?
Groeten,
Mr.T
waarschijnlijk alleen die van je hondebot(ten). Probeer eerst die en als het probleem er nog steeds is, ook die andere doen
Zou ik zeker doen dan.....Is niet moeilijk maar de onderste steunen en die links onder bij de aftapplug zit kunnen wel lastig zijn.
Crispy schreef: waarschijnlijk alleen die van je hondebot(ten). Probeer eerst die en als het probleem er nog steeds is, ook die andere doen
Die eerste 3, die jij noemde bedoel je?
nee alleen de derde en ff kijken of je die andere ook hebt. Die eerste twee zijn platte rubbers.
Dit is een voorbeeld van een hondbot:
en dit is een voorbeeld van de rubbers die erin gaan (4 stuks nodig per steun)
die heb ik tijd terug al vervangen, die zit nog vast. zit ook geen beweging in het blok als je zo met da hand voelt. Je merkt het alleen met optrekken.
of zou het dan wat anders zijn?
Okey dan zou ik toch eens gaan denken aan die rubbers links en rechts.
Je kan ff kijken of ze gescheurd zijn door voorzichtig met de krik onder het carter het blok een klein stukje op te tillen. Das trouwens ook de manier om ze te vervangen, dan wel eerst ff de boutjes eruit draaien
Wat eventueel ook nog zou kunnen is dat dan de rubbers van je subframe bij je schutbord versleten of zelfs los zitten. Kijk dan ook gelijk naar de rubbers van je subframetorens (heet dat zo?) Dan ook gelijk de rubbers van je voortrein en dan is alles weer helemaal nieuw.
Is het niet dat je de rubbers van de hondebot kunt vervangen door plasticen waardoor je profijt van moet hebben?
En die hondebot kun je toch losschroeven zonder dat je je blok moet ondersteunen....toch??
En heeft dit vervangen zin??
Lijkt me wel lachen beetje meer power op zon makkelijke manier!
dank
het levert niet meer vermogen
Je blok komt wat strakker in je auto te liggen, dat kan wat beter zijn. Nadeel is dat ook de trillingen van je blok meer over gebracht worden op de body.
Hondebot rubbers kan je idd vervangen zonder het blok te ondersteunen (deze heeft al genoeg steun aan de motorsteunen links en rechts)
Tip: vervang wel al de rubbers van de motorsteunen tegelijkertijd. Op die manier worden de krachten optimaal over de verschillende motorsteunen verdeelt. Vervang je bijvoorbeeld alleen de rubbers van het hondenbod, dan zullen die rubber veel sneller slijten.
[size=75:sez10oaj][topics samengevoegd - Crispy][/size:sez10oaj]
ik heb al eens goed gekeken maar heb de plaats van mijn onderste motor steun nog steeds niet gevonden
kan iemand mij dat JUIST en exact beschijven waar ik hem zou moeten monteren !!
groetjes sam
Bedoel je de twee motorsteunen die op je subframe gaan of bedoel je het onderste hondebot?
wel,
ik heb de bovenste motor steun al gemonteerd
maar heb geen flauw benul waar al de rest nu moet
het hondebot is het de bovenste motor steun dacht ik? of ben ik mis?
als je me exact de plaats zou kunnen zeggen ....
er zijn er meerdere (en gezien de vorm worden de onderste steunen ook hondenbotten genoemd):
ofwel van bij de olieplug naar de voorbalk; ofwel aan de andere kant achter, naar (hoe kan het anders) achterop het subframe.
HTH,
Theo van den Bogaard
ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het even door.
Plaats van het onderste hondebot wordt hier ook nog besproken
Hoi,
Kan iemand vertellen met hoeveel motorsteunen me blok vast zit? Ik zelf dacht 3. En waar zitten deze precies?
Groeten,
Mr.T
je hebt er iig 3:
1 links tussen de onderste radiator steun en het subframe
1 rechts tussen het koppelingsdeksel en het subframe
dan heb je nog een zogenaamd hondebot die vanaf de rechterkant van de kop naar het schutbord gaat.
Dan heb je nog de mogelijkheid op een 4e: onderzijde blok/versnellingsbak (in de buurt van de aftapplug) naar voren, naar het subframe (ook hondebot).
Verder kan er nog een "aftermarket" hondbot zitten tussen het thermostaathuis en het schutbord
Er is me vertelt dat ik me rubbers moet vervangen omdat tijdens het rijden me blok hoort bewegen met optrekken. Moet ik dan aldeze rubbers vervangen?
Groeten,
Mr.T
waarschijnlijk alleen die van je hondebot(ten). Probeer eerst die en als het probleem er nog steeds is, ook die andere doen
Zou ik zeker doen dan.....Is niet moeilijk maar de onderste steunen en die links onder bij de aftapplug zit kunnen wel lastig zijn.
Crispy schreef:
waarschijnlijk alleen die van je hondebot(ten). Probeer eerst die en als het probleem er nog steeds is, ook die andere doen
Die eerste 3, die jij noemde bedoel je?
nee alleen de derde en ff kijken of je die andere ook hebt. Die eerste twee zijn platte rubbers.


Dit is een voorbeeld van een hondbot:
en dit is een voorbeeld van de rubbers die erin gaan (4 stuks nodig per steun)
die heb ik tijd terug al vervangen, die zit nog vast. zit ook geen beweging in het blok als je zo met da hand voelt. Je merkt het alleen met optrekken.
of zou het dan wat anders zijn?
Okey dan zou ik toch eens gaan denken aan die rubbers links en rechts.
Je kan ff kijken of ze gescheurd zijn door voorzichtig met de krik onder het carter het blok een klein stukje op te tillen. Das trouwens ook de manier om ze te vervangen, dan wel eerst ff de boutjes eruit draaien
Wat eventueel ook nog zou kunnen is dat dan de rubbers van je subframe bij je schutbord versleten of zelfs los zitten. Kijk dan ook gelijk naar de rubbers van je subframetorens (heet dat zo?) Dan ook gelijk de rubbers van je voortrein en dan is alles weer helemaal nieuw.
Is het niet dat je de rubbers van de hondebot kunt vervangen door plasticen waardoor je profijt van moet hebben?
En die hondebot kun je toch losschroeven zonder dat je je blok moet ondersteunen....toch??
En heeft dit vervangen zin??
Lijkt me wel lachen beetje meer power op zon makkelijke manier!
dank
het levert niet meer vermogen
Je blok komt wat strakker in je auto te liggen, dat kan wat beter zijn. Nadeel is dat ook de trillingen van je blok meer over gebracht worden op de body.
Hondebot rubbers kan je idd vervangen zonder het blok te ondersteunen (deze heeft al genoeg steun aan de motorsteunen links en rechts)
Tip: vervang wel al de rubbers van de motorsteunen tegelijkertijd. Op die manier worden de krachten optimaal over de verschillende motorsteunen verdeelt. Vervang je bijvoorbeeld alleen de rubbers van het hondenbod, dan zullen die rubber veel sneller slijten.
[size=75:sez10oaj][topics samengevoegd - Crispy][/size:sez10oaj]
ik heb al eens goed gekeken maar heb de plaats van mijn onderste motor steun nog steeds niet gevonden
kan iemand mij dat JUIST en exact beschijven waar ik hem zou moeten monteren !!
groetjes sam
Bedoel je de twee motorsteunen die op je subframe gaan of bedoel je het onderste hondebot?
wel,
ik heb de bovenste motor steun al gemonteerd
maar heb geen flauw benul waar al de rest nu moet
het hondebot is het de bovenste motor steun dacht ik? of ben ik mis?
als je me exact de plaats zou kunnen zeggen ....
er zijn er meerdere (en gezien de vorm worden de onderste steunen ook hondenbotten genoemd):
ofwel van bij de olieplug naar de voorbalk; ofwel aan de andere kant achter, naar (hoe kan het anders) achterop het subframe.
HTH,
Theo van den Bogaard
ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het even door.
Plaats van het onderste hondebot wordt hier ook nog besproken
Je moet ingelogd zijn om te reageren.