ik heb hier iets over opgezocht via mijn autodata cd en dan krijg ik 3 verschillende motoren in het jaar 1992.
EERSTE: 12A2DF75/6
53pk/5000toeren per minuut
TWEEDE: 12A2EF77
63pk/5500toeren per minuut
DERDE: 12A2BG03/5
50pk/5000toeren per minuut
Ik zelf zit met het motornummer van het derde type.
Waar zit dan toch dat verschil in het standaard blokje, mijn blokje dus t.o.v. die van het 2de of 1ste type?
En hoe zou ik dan die 13 pk extra kunnen krijgen aangezien het toch standaard blokjes zijn waar we over praten.
Mvg Nick
via de zoekfunctie heb ik niet echt iets kunnen vinden wat mijn vraag beantwoord.
Ik zie via de Autoweek site voor 1992 alleen de 53pk versie en dat is een Spi. Heb jij een carburateur of een injectie mini?
Ik weet zo niet wat het verschil is met die 63pk in de zin van welke onderdelen er specifiek opzitten, maar ik weet wel dat je jouw blokje prima kan tunen voor wat meer pk's (carburateur wat makkelijker als injectie). Over dat tunen is al genoeg geschreven op het forum.
Hoi,
Bedankt voor je antwoord. enjah over dat tunen zelf valt genoeg over te vinden..heb me dan ook net een stage 1 kit besteld.
Maar vond het gewoon vaag dat er verschillende pk's bij staan..
Ik heb eigenlijk een SPI blok maar deze is al omgebouwd naar een carbu..
ben eens benieuwd of iemand een idee heeft of er verschil zit in de originele blokjes..
Greetz
Nick
Zal ook wel met de compressie te maken hebben gok ik zo...
Hoi ik heb een ander vraagje ivm een 1300.
ik heb hier iets over opgezocht via mijn autodata cd en dan krijg ik 3 verschillende motoren in het jaar 1992.
EERSTE: 12A2DF75/6
53pk/5000toeren per minuut
TWEEDE: 12A2EF77
63pk/5500toeren per minuut
DERDE: 12A2BG03/5
50pk/5000toeren per minuut
Ik zelf zit met het motornummer van het derde type.
Waar zit dan toch dat verschil in het standaard blokje, mijn blokje dus t.o.v. die van het 2de of 1ste type?
En hoe zou ik dan die 13 pk extra kunnen krijgen aangezien het toch standaard blokjes zijn waar we over praten.
Mvg Nick
via de zoekfunctie heb ik niet echt iets kunnen vinden wat mijn vraag beantwoord.
Ik zie via de Autoweek site voor 1992 alleen de 53pk versie en dat is een Spi. Heb jij een carburateur of een injectie mini?
Ik weet zo niet wat het verschil is met die 63pk in de zin van welke onderdelen er specifiek opzitten, maar ik weet wel dat je jouw blokje prima kan tunen voor wat meer pk's (carburateur wat makkelijker als injectie). Over dat tunen is al genoeg geschreven op het forum.
Hoi,
Bedankt voor je antwoord. enjah over dat tunen zelf valt genoeg over te vinden..heb me dan ook net een stage 1 kit besteld.
Maar vond het gewoon vaag dat er verschillende pk's bij staan..
Ik heb eigenlijk een SPI blok maar deze is al omgebouwd naar een carbu..
ben eens benieuwd of iemand een idee heeft of er verschil zit in de originele blokjes..
Greetz
Nick
Zal ook wel met de compressie te maken hebben gok ik zo...
Je moet ingelogd zijn om te reageren.