Ploffende luchtfilters

Hi,
Als ik op de snelweg rijd met een toerental boven de 4000 toeren, beginnen de luchtfilters te ploffen/knallen. Iemand een idee? afstelling lijkt wel goed (koffiekleur bougies)

Ontsteking te vroeg?

Volgens mij werkt de vervroeger nog. Ontstekingstijdstip zal ik eens nameten van de week.
bedankt, Jos

Ontstekingstijdstip gecheckt en iets teruggedraaid, staat nu op 8+ graden. Helaas ploft hij nog wel wat.

Zaterdag 4 maart 2006

weet niet of het het zelfde is. maar gebeurt bij mij (open K&N) vooral als je te snel te veel achter elkaar het gas vol indrukt bijeen te koude motor. dan lijkt de boel ook open te knappen..

zwevende kleppen? als je zeker weet dat de ontsteking goed is haal dan je kleppendeksel er eens af en kijk of er geen inlaatklep veer is gebroken.soms moet er maar een halve slag af tezijn om niet voldoende kracht te hebben om de klep bij hoge toerentallen te sluiten.verbrande klep denk ik nog niet. als je bij een koude motor kort achter elkaar veel gas geeft dan zal de benzine condenseren in het spruitstuk en terug slaan. op het normale luchtfilter zit dan ook een inrichting om de lucht te verwarmen .bij een koude motor is het spruitstuk verrassend snel warm en daardoor ook de inlaatlucht.als de motor warmer wordt dan sluit in het luchtfilter een klep waardoor je koude buitenlucht aanzuig.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.