ben ik weer met een vraag (overigens; de aandrijfasproblemen waar ik een tijdje terug over bepte; de binnenwangen van één van mijn velgen liep aan tegen de remklauw)
Maar nu: na montage van Cooper S schijven neemt je spoorbreedte toe. maar met hoeveel cm? Ik heb het ergens een keer gelezen maar ik weet niet meer waar.
Ik wil dit weten omdat ik dan kan bepalen welke achterremtrommels met ingebouwde spacer ik nodig heb.
Ome Ben had het over 2 trommels met 2cm spacers en trommels met 1 cm spacers?
Greetz Paul
lekker weer vandaag
Hmm, weet ik niet zeker. Ikzelf heb juist gehoord dat de spoorbreedte niet toeneemt naar montage van een cooper S schijven set (7,5" schijven bedoel je daarmee neem ik aan). En als het al veranderd dan in iedergeval niet met centimeters.
Ik sprak iemand die een 7,5" set op een pickup had. Hij had daarbij de "standaard" 10" stalen Cooper S velgen iets verbreed, en deze staken dusdanig uit de wielkast dat het nog net legaal was (29 mm is legaal). Achter had hij als ik het me goed kan herrineren de standaard trommels (dus zonder ingebouwde spacer).....
ik heb dus dezelfde vraag
volgende week gaat mijn 7.5" setje er op nu heb ik nog trommels
neemt de spoor brete nou toe?
zo ja hoeveel
dan kan ik achter de juiste spacers en wiel bouten monteren.
Spoorbreedte neemt toe, waarschijnlijk 1inch. Je hebt achter dus brede trommels nodig .
dus 2 spacers van 1/2 inch en langere wiel bouten doen de truk ook
Sorry, ik bedoel 1inch aan elke kant . 2inch in totaal dus. Losse spacers zou ik niet aan beginnen.
en waarom geen losse spacer een brede remtrommel is toch gewon een trommel met die spacer er opvast??
Omdat losse spacers een twijfelpunt is voor de apk...
De metro-trommels hebben een spacer van zo'n 10 mm, en zit dus tussen de gewone en verbrede mini-trommels...
mini_mouse schreef: Losse spacers zou ik niet aan beginnen.
Zoals minipower het al een aangaf kan alleen de APK meester over losse spacers vallen. Het is uiteraard niet zo dat losse spacers een grotere belasting geven op de wiellagers dan spacers vastzittend aan remtrommels...
bij ome ben konden ze me vertellen dat een losse spacer geen apk problemen zou moeten geven (SP coopers zijn er std mee geleverd)
ze konden me alleen niet vertellen hoe dik
Dat klopt ook, maar het is en blijft een twijfelpunt!
Ik geloof dat het zo'n 8 mm losse spacers heeft, ik zal eens meten.
waarom losse spacers kopen als je ze ook gewoon vast kunt kopen aan de trommels? en trommels zou nou niet zo extreem duur...
en als losse spacers problemen zou kunnen geven dan zou ik het wel weten
oh ik heb geen idee wat een trommel kost of een spacer
maar omdat ik goede trommels heb ging ik er van uit dat het zonde was die te vervangen
dan koop je toch gewoon spacers alleen nog ff uitzoeken hoeveel breder hij word door de schijven.
ik monteer idd eerst wel de schijven en dan meet ik het verschil wel
dan ben ik achter ook af van m'n aanlopende achterwiel op snelle rotondes
Hi there,
lekker weer vandaag
ben ik weer met een vraag (overigens; de aandrijfasproblemen waar ik een tijdje terug over bepte; de binnenwangen van één van mijn velgen liep aan tegen de remklauw)
Maar nu: na montage van Cooper S schijven neemt je spoorbreedte toe. maar met hoeveel cm? Ik heb het ergens een keer gelezen maar ik weet niet meer waar.
Ik wil dit weten omdat ik dan kan bepalen welke achterremtrommels met ingebouwde spacer ik nodig heb.
Ome Ben had het over 2 trommels met 2cm spacers en trommels met 1 cm spacers?
Greetz Paul
Hmm, weet ik niet zeker. Ikzelf heb juist gehoord dat de spoorbreedte niet toeneemt naar montage van een cooper S schijven set (7,5" schijven bedoel je daarmee neem ik aan). En als het al veranderd dan in iedergeval niet met centimeters.
Ik sprak iemand die een 7,5" set op een pickup had. Hij had daarbij de "standaard" 10" stalen Cooper S velgen iets verbreed, en deze staken dusdanig uit de wielkast dat het nog net legaal was (29 mm is legaal). Achter had hij als ik het me goed kan herrineren de standaard trommels (dus zonder ingebouwde spacer).....
ik heb dus dezelfde vraag
volgende week gaat mijn 7.5" setje er op nu heb ik nog trommels
neemt de spoor brete nou toe?
zo ja hoeveel
dan kan ik achter de juiste spacers en wiel bouten monteren.
Spoorbreedte neemt toe, waarschijnlijk 1inch. Je hebt achter dus brede trommels nodig
.
dus 2 spacers van 1/2 inch en langere wiel bouten doen de truk ook
Sorry, ik bedoel 1inch aan elke kant
. 2inch in totaal dus. Losse spacers zou ik niet aan beginnen.
en waarom geen losse spacer een brede remtrommel is toch gewon een trommel met die spacer er opvast??
Omdat losse spacers een twijfelpunt is voor de apk...
De metro-trommels hebben een spacer van zo'n 10 mm, en zit dus tussen de gewone en verbrede mini-trommels...
mini_mouse schreef:
Losse spacers zou ik niet aan beginnen.
Zoals minipower het al een aangaf kan alleen de APK meester over losse spacers vallen. Het is uiteraard niet zo dat losse spacers een grotere belasting geven op de wiellagers dan spacers vastzittend aan remtrommels...
bij ome ben konden ze me vertellen dat een losse spacer geen apk problemen zou moeten geven (SP coopers zijn er std mee geleverd)
ze konden me alleen niet vertellen hoe dik
Dat klopt ook, maar het is en blijft een twijfelpunt!
Ik geloof dat het zo'n 8 mm losse spacers heeft, ik zal eens meten.
waarom losse spacers kopen als je ze ook gewoon vast kunt kopen aan de trommels? en trommels zou nou niet zo extreem duur...

en als losse spacers problemen zou kunnen geven dan zou ik het wel weten
oh ik heb geen idee wat een trommel kost of een spacer
maar omdat ik goede trommels heb ging ik er van uit dat het zonde was die te vervangen
dan koop je toch gewoon spacers
alleen nog ff uitzoeken hoeveel breder hij word door de schijven.
ik monteer idd eerst wel de schijven en dan meet ik het verschil wel

dan ben ik achter ook af van m'n aanlopende achterwiel op snelle rotondes
Je moet ingelogd zijn om te reageren.