Verschillen Innocenti 1300 en normale 1275 motorblok
In hoeverre verschilt een innocenti 1300 motorblok van een 'gewone 1275'? Kan ik deze zonder grote aanpassingen inbouwen in mijn mini 1000 mayfair uit 1988?
verschilt niet veel
dus ja dat kan
1275 innocenti had vaak een 11-studs kop, oliekoeler, dubbele carberateur en rembekrachtiging. Het past zowiezo echter wel ff opletten. Wil je het hele motorblok overzetten of alleen het draaiende deel (blok+bak) en rest van je 1000-tje overzetten?
Ik zelf zou de oliekoeler eraf halen en de dubbele carberateur vervangen door een enkele.
suc-6-
In de Inno werden betere materialen gebruikt (meer vergelijkbaar met de Cooper S van de jaren 60-70) .. maar de blokjes zijn natuurlijk ouder dan die van een Metro bijvoorbeeld. Wat betreft de ombouw geldt hetzelfde als voor alle 1300's (zie de betreffende onderwerpen in de FAQ techniek http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 598#105598 )
succes,
Theo van den Bogaard
Een Innocenti [u:dkstxt7l]motorblok [/u:dkstxt7l]is bijna een 1275 cooper blok uit de jaren 60 kwa specificaties. (dus tenzij een gereviseerde kop: NIET loodvrij) Het enige verschil met een cooperblok zit hem in de tuimelaars, deze zijn niet gesmeed maar gegoten (of net andersom)Vandaar dus ook een 11 bouts kop. In oorspronkelijke staat: dus met oliekoeler, dubbele HS2 carbs, en LCB uitlaat levert dit 74 PK op. De basis van het Innoblok is trouwens een Morris blok dat o.a. ook in de leyland 1300 GT te vinden was (landcrab)
De rembekrachtiging in een Inno is trouwens anders dan die van de latere mini's. Het is een servobekrachtiging (op afstand) het rempedaal is niet via stangen met de bekrachtiger verbonden, maar via een remleiding. Verder is de remmerij voor/achter gescheiden met een remdrukverdeler.Voor zitten de 7,5Inch schijfjes, net als bij de coopers van toen.
Kortom, best een bijzonder blokje (aangezien er maar een 15000 of zoiets Inno's zijn gebouwd)
In hoeverre verschilt een innocenti 1300 motorblok van een 'gewone 1275'? Kan ik deze zonder grote aanpassingen inbouwen in mijn mini 1000 mayfair uit 1988?
verschilt niet veel
dus ja dat kan
1275 innocenti had vaak een 11-studs kop, oliekoeler, dubbele carberateur en rembekrachtiging. Het past zowiezo echter wel ff opletten. Wil je het hele motorblok overzetten of alleen het draaiende deel (blok+bak) en rest van je 1000-tje overzetten?
Ik zelf zou de oliekoeler eraf halen en de dubbele carberateur vervangen door een enkele.
suc-6-
In de Inno werden betere materialen gebruikt (meer vergelijkbaar met de Cooper S van de jaren 60-70) .. maar de blokjes zijn natuurlijk ouder dan die van een Metro bijvoorbeeld. Wat betreft de ombouw geldt hetzelfde als voor alle 1300's (zie de betreffende onderwerpen in de FAQ techniek http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 598#105598 )
succes,
Theo van den Bogaard
Een Innocenti [u:dkstxt7l]motorblok [/u:dkstxt7l]is bijna een 1275 cooper blok uit de jaren 60 kwa specificaties. (dus tenzij een gereviseerde kop: NIET loodvrij) Het enige verschil met een cooperblok zit hem in de tuimelaars, deze zijn niet gesmeed maar gegoten (of net andersom)Vandaar dus ook een 11 bouts kop. In oorspronkelijke staat: dus met oliekoeler, dubbele HS2 carbs, en LCB uitlaat levert dit 74 PK op. De basis van het Innoblok is trouwens een Morris blok dat o.a. ook in de leyland 1300 GT te vinden was (landcrab)
De rembekrachtiging in een Inno is trouwens anders dan die van de latere mini's. Het is een servobekrachtiging (op afstand) het rempedaal is niet via stangen met de bekrachtiger verbonden, maar via een remleiding. Verder is de remmerij voor/achter gescheiden met een remdrukverdeler.Voor zitten de 7,5Inch schijfjes, net als bij de coopers van toen.
Kortom, best een bijzonder blokje (aangezien er maar een 15000 of zoiets Inno's zijn gebouwd)
Jos (Inno) helaas Metro gemotoriseerd
(alleen was de 1300 GT geen landcrab
http://www.landcrab.net/ )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen het blok halen en reviseren.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.