Ja, daar ben ik weer met mijn MPi, wordt gegarandeerd een haat-liefde verhouding als ik daaraan begin
Momenteel heb ik in mijn Mini een stuurkolomverlager en stoelverlengers, en tot vanmiddag een mooi klassiek Moto-Lita stuur, dat ik nu weer heb vervangen door het originele stuur (van de aanschafprijs van dat soort goodies zie je slechts een fractie terug bij verkoop, dus die hou ik lekker zelf). Kan in een MPi een stuurkolomverlager gebouwd worden? En stoelverlengers? (Zijn die uberhaupt nodig, of kan de stoel standaard al verder naar achteren?)
En dan het stuur. In een MPi zit natuurlijk zo'n MG F stuur met airbag. Zal wel niet zomaar te vervangen zijn door mijn trouwe Moto-Lita-tje, of zie ik dat verkeerd?
een airbagstuur mag je niet verlagen omdat de stand van de uitklappende airbag berekend is op je zitpositie dat staat trouwens op de waarschuwing van de stuurkolomlowers,je airbag demonteren is geen enkel probleem,stuurtje eraf,zekering eruit, dag airbag maar de stuurnaaf verschilt wel met de oude mini's als ik me niet vergis zodat je dat wel moet aanpassen.
Even een nuancering aanbrengen...
Het verwijderen van de airbag is bepaald niet zonder gevaar... De trigger die nodig is om het ding af te laten gaan is erg klein, een vonkje statische elektriek kan al voldoende zijn. Als dat gebeurt terwijl je er net met je hoofd bovenhangt...
Als je 'n m er al veilig afkrijgt moet je em ook goed opbergen. Als ie afgaat als het stuur op de kop op de grons ligt wordt het ding met een fikse rotvaart gelanceerd.
Gevaarlijk dus. Downton biedt je de mogelijk voor het monteren van een speciale stuurnaaf zodat je er een gewoon stuur op kan monteren. De verzekering zal lachen...
Ik denk dat dat laatste nog wel het belangrijkste is. Als je een ongeluk met letsel hebt en de verzekering komt er achter dat je de airbag hebt verwijderd, dan heb je (eigenlijk terecht) een groot probleem. Je moet gewoon nooit veiligheid opofferen voor mooiigheid, zeker niet als je leven er van kan afhangen.
Wil je een nieuwe mini zonder botsballon, neem dan een SPi uit '96. Zijn beter gebouwd, hebben evenveel vermogen, zijn om te bouwen tot carb zonder emissieproblemen en ze zijn nog goedkoper ook. Wat willu nog meer!
Als je toch voor de MPi gaat, houdt er dan wel rekening mee dat een plofzakmodule om de 10 jaar vervangen moet worden (dat is in het algemeen zo, niet specifiek mini...). Het behoeft geen betoog dat dit vast niet gratis gedaan zal worden.
Voor wat betreft stoelverlengers, monteren kan altijd natuurlijk, maar met de standaardrails zit de stoel al tegen de bakken naast de achterbank aan. Persoonlijk heb ik ruimte genoeg, maar ik zou gewoon passen, en als het niet lukt, sja, dan houdt het op!
ik heb zeker geen zin om een discussie op gang te brengen maar ik heb bij volvo airbags getest (niet als crashtestdummie)en geholpen bij de ontwikkeling ervan en ik kan met zekerheid stellen:de airbag gaat niet zomaar vanzelf af hoor,daar moet je al wat moeite voor doen dus die die paar microampere van uw "statische elektriek"zullen het verschil niet maken....wat die verzekering betreft,bij ons is dat geen probleem:airbags kunnen immers optie zijn dus moet de arme man die geen geld heeft om die optie te betalen gestraft worden??
Zo zwart/wit zit het bij ons natuurlijk ook niet in elkaar. Maar als er aantoonbaar origineel een airbag in zat die je er moedwillig uit hebt gesloopt kan ik me goed voorstellen dat de verzekering moeilijk gaat doen.
en misschien je vrouwelijke bijrijder ook wel.
koen schreef: maar ik heb bij volvo airbags getest (niet als crashtestdummie)en geholpen bij de ontwikkeling ervan en ik kan met zekerheid stellen:de airbag gaat niet zomaar vanzelf af hoor,daar moet je al wat moeite voor doen dus die die paar microampere van uw "statische elektriek"zullen het verschil niet maken....wat die verzekering betreft,bij ons is dat geen probleem:airbags kunnen immers optie zijn dus moet de arme man die geen geld heeft om die optie te betalen gestraft worden??
Nou ja... misschien is het statische elektriciteit wat overdreven, maar de nodig zorg bij het verwijderen is wel geboden. Je kunt hem natuurlijk ook gewoon eerst expres af laten gaan... (en nee, niet door tegen een boom aan te rijden)
Hoe het ook zij, airbags zijn gevaarlijke dingen... Als je 'nm zelf erafhaalt, wacht dat zeker 10 minuten na het verwijderen van de zekering. De airbag-computer heeft een backup die het zo'n 10 minuten volhoud. da's dus een risico.
Als de airbag een optie is bij een auto lijkt het mij dat de verzekeraar moet aantonen dat ie erin zat. Probleem is, bij een mini zit er standaard in op alle MPi's. Daar gaat je voordeel...
Sander-T schreef: Wil je een nieuwe mini zonder botsballon, neem dan een SPi uit '96. Zijn beter gebouwd, hebben evenveel vermogen, zijn om te bouwen tot carb zonder emissieproblemen en ze zijn nog goedkoper ook. Wat willu nog meer!
Ff onderstrepen hoor.... Probleem opgelost Eelke??? Lijkt me goeie optie. Had het zelf niet beter kunnen bedenken.
Ja, best wel, eigenlijk. Mijn vrees was een beetje dat een oudere Mini als een 96-er toch alweer minder zou zijn dan een recentere van 2000, maar als de bouwkwaliteit i.h.a. beter is, dan is dat eigenlijk wel erg interessant. Alleen: zijn er wel Coopers gemaakt in 1996 c.q. in Nederland verkocht?
Of het Coopers zijn weet ik niet, maar maakt dat uit dan? Het enige wat rover daarmee gedaan heeft is er andere stickers op plakken. Op het kentekenbewijs staat gewoon 'mini' ongeacht wat je hebt (een originele works S bij Sjon Cooper vandaan (eentje uit 2000) had er ook gewoon mini in staan, tot ergernis van de eigenaar)
Voor wat betreft bouwkwaliteit, je moet natuurlijk altijd oppassen voor roest, maar dat moet je ook met 1999 MPi... Maar over het algemeen zit de motor wat beter in elkaar. Nadeel is dan weer wel dat de MPi veel betere stoelen heeft. 'T is jouw keuze...
Stickers zijn zeker niet het enige verschil. Motorisch zijn Coopers volgens mij minstens t/m de SPi anders geweest, mogelijk ook bij de MPi. (Kop, dacht ik, bij MPi's mogelijk ook de programmering).
En dat witte dakje, heh?
Trouwens, niet dat ik het echt interessant vind, maar op mijn kentekenbewijs staat als type "1300 Cooper", hoor.
Eelke schreef: Trouwens, niet dat ik het echt interessant vind, maar op mijn kentekenbewijs staat als type "1300 Cooper", hoor.
Jij misschien niet, maar eventuele kopers wel. Als dat normaal was geweest had het de algemene verkoop praat "mini cooper" en het massaal ver-cooperen van de mini's wel wat duidelijker gemaakt. Nu koopt iedereen een "Cooper" (Lees: ver-Cooperde Mayfair ) terwijl maar weinigen weten welke jaartallen eigenlijk echt coopers KUNNEN zijn... Maar goed. Ik erger me er weleens aan.....
Eelke schreef: Stickers zijn zeker niet het enige verschil. Motorisch zijn Coopers volgens mij minstens t/m de SPi anders geweest, mogelijk ook bij de MPi. (Kop, dacht ik, bij MPi's mogelijk ook de programmering).
En dat witte dakje, heh?
Toch wel vrees ik... Bij de vroegere SPi's heb je inderdaad gelijk (ik meen tot half '95). Toen hadden de gewone mini's 55pk en de coopers 61.
Daarna (in elk geval in '96) kregen beide modellen een 63 pk motor, volkomen identiek aan elkaar. Wat wel zou kunnen zijn is dat er betere stoelen in de cooper zouden kunnen zitten en dat er wat intereur-aanpassingen zijn. maar dat weet ik niet zeker.
Van de MPi kan ik je alles vertellen! Cooper of niet, beide hebben ze exact dezelfde motor: 63pk helaas (voor mij dan) geen andere kop.
Wat is anders: bij de cooper loopt er een dubbele streep langs de flanken i.p.v. een enkele, er zitten motorkapstrepen op, witte (of zilveren) spiegels, een wit (of zilveren) dak, de grille is anders, in het dashbord zitten een extra olietemp-meter en voltmeter, en de stoelen zijn wat luxer bekleed en voorzien van een cooper laurel. (bij mij wel amper te zien maar hij zit er wel!)
Eelke":lmubckjw]Trouwens, niet dat ik het echt interessant vind, maar op mijn kentekenbewijs staat als type "1300 Cooper", hoor.[/quote:lmubckjw]
Ik weet niet precies hoe dat gaat bij het invullen van zo'n kentekenbewijs, maar ze zijn tegenwoordig nogal slordig daarmee. Men heeft bij mij gewoon 'mini' neergezet, terwijl in het dashbordkastje nog de originele bestelorder aan de fabriek lag (nu zeer goed opgeborgen natuurlijk). Daar staat op dat ik in het gelukkige bezit ben van een Rover Mini Cooper S LE... maar dat veranderen op het kentekenbewijs ho maar.
Anyway, als ik het boekje kan vinden (de mini 40 souvenir guide, uitgegeven voor de 40e verjaardag van onze automobiel). Daarin staat een volledig overzicht van modellen, inclusief alle specials en coopers... Ik houdt u op de hoogte
Even dit oudere topic omhooghalen. De MPi heeft dus een airbag, waarvan de module schijnbaar iedere 10 jaar moet worden vervangen. Mijn MPi is daar nog niet aan toe gelukkig, maar de eerste MPi's binnenkort wel. Vraag mij nu eigenlijk af, nu ook Rover failliet is, hoe dat nu gaat. Wát wordt er nu vervangen, en waar kun je nu nog terecht. Want als we een jaar verder zijn is er geen Rover dealer meer over....
Ik zat daar laatst ook al aan te denken
Ik denk dat de verschillende mini-centers ook wel een airbag kunnen vervangen. Hoop ik
Ik weet dat schadebedrijven ook airbags vervangen, bv na een aanrijding. De airbag zelf vervangen is niet zo heel ingewikkeld, maar het gaat mij meer om "het spul eromheen", zeg maar
Texpert schreef: "het spul eromheen", zeg maar
Het kapje op het stuur ofzo Meer info please
Euhm.. de modules, sensoren of iets dergelijks
het gaat niet direct om de 'bag' zelf of de sensoren, maar juist om de pyotechnische lading oftewel het vuurwerk dat in je auto zit, die behoort vervangen te worden na zoveel jaar.
juist omdat dan het plofgevaar groter wordt, worden de ladingen vervangen voordat ze uit zichzelf ploffen
Dus dit is wat de haynes noemt als de 'gas generator'?
Zit deze niet gewoon in de airbag-unit?
In dat geval moet dus de hele airbag worden vervangen....
Sander-T schreef: ... Maar over het algemeen zit de motor wat beter in elkaar. Nadeel is dan weer wel dat de MPi veel betere stoelen heeft. 'T is jouw keuze...
De motor van een mpi zit slecher in elkaar? Hoezo dan? Dit hoor ik voor het eerst, ondanks dat dit een bericht uit 2002 is.
Hehehe, leuke quote trouwens. Vind namenlijk dat de SPi veel betere stoelen heeft
Maar het blok van een MPi is toch bijna gelijk aan die van de SPi..??
Hoezo motor van een MPI minder? Onzin. Ik heb een SPI gehad en nu een MPI. Merk geen verschil. Ik ben nog geen schroeven, bouten of moeren van het blok verloren...
Texpert schreef: Even dit oudere topic omhooghalen. De MPi heeft dus een airbag, waarvan de module schijnbaar iedere 10 jaar moet worden vervangen. Mijn MPi is daar nog niet aan toe gelukkig, maar de eerste MPi's binnenkort wel. Vraag mij nu eigenlijk af, nu ook Rover failliet is, hoe dat nu gaat. Wát wordt er nu vervangen, en waar kun je nu nog terecht. Want als we een jaar verder zijn is er geen Rover dealer meer over....
Ik haal hem ook even omhoog, weet iemand hoe dit zit? Moeten ze inderdaad elke 10 jaar vervangen worden en waar kan ik ergens terecht voor deze klus?
Dit is een van de sprookjes die toen de ronde deden
Ik had een Rover en mij werd gezegd dat dit een fabel was
Heb het bij m'n MPI ook overwogen, en bij de andere gezinsauto, Alfa 156 uit 2000. De Alfa dealer raadde het af, tenzij ik beslist van m'n geld afwilde. Wel controleren ze om de paar jaar de staat van de airbags, en zodra kwaliteit minder wordt, is complete vervanging het advies. De airbag van de MPI is daarentegen denk ik nooit gechecked...
Zelf ben ik een aantal jaren als automonteur aan het werk geweest en ik heb ook vrienden die nog steeds monteur zijn, maar ik heb nog nooit gehoord van het vervangen van een airbag na 10 jaar.
Het vervangen van een airbag gebeurt eigenlijk alleen als er een storing inzit die niet meer te resetten is.
Ja, daar ben ik weer met mijn MPi, wordt gegarandeerd een haat-liefde verhouding als ik daaraan begin
Momenteel heb ik in mijn Mini een stuurkolomverlager en stoelverlengers, en tot vanmiddag een mooi klassiek Moto-Lita stuur, dat ik nu weer heb vervangen door het originele stuur (van de aanschafprijs van dat soort goodies zie je slechts een fractie terug bij verkoop, dus die hou ik lekker zelf). Kan in een MPi een stuurkolomverlager gebouwd worden? En stoelverlengers? (Zijn die uberhaupt nodig, of kan de stoel standaard al verder naar achteren?)
En dan het stuur. In een MPi zit natuurlijk zo'n MG F stuur met airbag. Zal wel niet zomaar te vervangen zijn door mijn trouwe Moto-Lita-tje, of zie ik dat verkeerd?
een airbagstuur mag je niet verlagen omdat de stand van de uitklappende airbag berekend is op je zitpositie dat staat trouwens op de waarschuwing van de stuurkolomlowers,je airbag demonteren is geen enkel probleem,stuurtje eraf,zekering eruit, dag airbag maar de stuurnaaf verschilt wel met de oude mini's als ik me niet vergis zodat je dat wel moet aanpassen.
Even een nuancering aanbrengen...

Het verwijderen van de airbag is bepaald niet zonder gevaar... De trigger die nodig is om het ding af te laten gaan is erg klein, een vonkje statische elektriek kan al voldoende zijn. Als dat gebeurt terwijl je er net met je hoofd bovenhangt...
Als je 'n m er al veilig afkrijgt moet je em ook goed opbergen. Als ie afgaat als het stuur op de kop op de grons ligt wordt het ding met een fikse rotvaart gelanceerd.
Gevaarlijk dus. Downton biedt je de mogelijk voor het monteren van een speciale stuurnaaf zodat je er een gewoon stuur op kan monteren. De verzekering zal lachen...
Ik denk dat dat laatste nog wel het belangrijkste is. Als je een ongeluk met letsel hebt en de verzekering komt er achter dat je de airbag hebt verwijderd, dan heb je (eigenlijk terecht) een groot probleem. Je moet gewoon nooit veiligheid opofferen voor mooiigheid, zeker niet als je leven er van kan afhangen.
Wil je een nieuwe mini zonder botsballon, neem dan een SPi uit '96. Zijn beter gebouwd, hebben evenveel vermogen, zijn om te bouwen tot carb zonder emissieproblemen en ze zijn nog goedkoper ook. Wat willu nog meer!
Als je toch voor de MPi gaat, houdt er dan wel rekening mee dat een plofzakmodule om de 10 jaar vervangen moet worden (dat is in het algemeen zo, niet specifiek mini...). Het behoeft geen betoog dat dit vast niet gratis gedaan zal worden.
Voor wat betreft stoelverlengers, monteren kan altijd natuurlijk, maar met de standaardrails zit de stoel al tegen de bakken naast de achterbank aan. Persoonlijk heb ik ruimte genoeg, maar ik zou gewoon passen, en als het niet lukt, sja, dan houdt het op!
ik heb zeker geen zin om een discussie op gang te brengen maar ik heb bij volvo airbags getest (niet als crashtestdummie)en geholpen bij de ontwikkeling ervan en ik kan met zekerheid stellen:de airbag gaat niet zomaar vanzelf af hoor,daar moet je al wat moeite voor doen dus die die paar microampere van uw "statische elektriek"zullen het verschil niet maken....wat die verzekering betreft,bij ons is dat geen probleem:airbags kunnen immers optie zijn dus moet de arme man die geen geld heeft om die optie te betalen gestraft worden??
Zo zwart/wit zit het bij ons natuurlijk ook niet in elkaar. Maar als er aantoonbaar origineel een airbag in zat die je er moedwillig uit hebt gesloopt kan ik me goed voorstellen dat de verzekering moeilijk gaat doen.
en misschien je vrouwelijke bijrijder ook wel.
koen schreef:
maar ik heb bij volvo airbags getest (niet als crashtestdummie)en geholpen bij de ontwikkeling ervan en ik kan met zekerheid stellen:de airbag gaat niet zomaar vanzelf af hoor,daar moet je al wat moeite voor doen dus die die paar microampere van uw "statische elektriek"zullen het verschil niet maken....wat die verzekering betreft,bij ons is dat geen probleem:airbags kunnen immers optie zijn dus moet de arme man die geen geld heeft om die optie te betalen gestraft worden??
Nou ja... misschien is het statische elektriciteit wat overdreven, maar de nodig zorg bij het verwijderen is wel geboden. Je kunt hem natuurlijk ook gewoon eerst expres af laten gaan... (en nee, niet door tegen een boom aan te rijden)
Hoe het ook zij, airbags zijn gevaarlijke dingen... Als je 'nm zelf erafhaalt, wacht dat zeker 10 minuten na het verwijderen van de zekering. De airbag-computer heeft een backup die het zo'n 10 minuten volhoud. da's dus een risico.
Als de airbag een optie is bij een auto lijkt het mij dat de verzekeraar moet aantonen dat ie erin zat. Probleem is, bij een mini zit er standaard in op alle MPi's. Daar gaat je voordeel...
Sander-T schreef:
Lijkt me goeie optie. Had het zelf niet beter kunnen bedenken.
Wil je een nieuwe mini zonder botsballon, neem dan een SPi uit '96. Zijn beter gebouwd, hebben evenveel vermogen, zijn om te bouwen tot carb zonder emissieproblemen en ze zijn nog goedkoper ook. Wat willu nog meer!
Ff onderstrepen hoor.... Probleem opgelost Eelke???
Ja, best wel, eigenlijk. Mijn vrees was een beetje dat een oudere Mini als een 96-er toch alweer minder zou zijn dan een recentere van 2000, maar als de bouwkwaliteit i.h.a. beter is, dan is dat eigenlijk wel erg interessant. Alleen: zijn er wel Coopers gemaakt in 1996 c.q. in Nederland verkocht?
Of het Coopers zijn weet ik niet, maar maakt dat uit dan? Het enige wat rover daarmee gedaan heeft is er andere stickers op plakken. Op het kentekenbewijs staat gewoon 'mini' ongeacht wat je hebt (een originele works S bij Sjon Cooper vandaan (eentje uit 2000) had er ook gewoon mini in staan, tot ergernis van de eigenaar)
Voor wat betreft bouwkwaliteit, je moet natuurlijk altijd oppassen voor roest, maar dat moet je ook met 1999 MPi... Maar over het algemeen zit de motor wat beter in elkaar. Nadeel is dan weer wel dat de MPi veel betere stoelen heeft. 'T is jouw keuze...
Stickers zijn zeker niet het enige verschil. Motorisch zijn Coopers volgens mij minstens t/m de SPi anders geweest, mogelijk ook bij de MPi. (Kop, dacht ik, bij MPi's mogelijk ook de programmering).


En dat witte dakje, heh?
Trouwens, niet dat ik het echt interessant vind, maar op mijn kentekenbewijs staat als type "1300 Cooper", hoor.
Eelke schreef:
) terwijl maar weinigen weten welke jaartallen eigenlijk echt coopers KUNNEN zijn... Maar goed. Ik erger me er weleens aan.....
Trouwens, niet dat ik het echt interessant vind, maar op mijn kentekenbewijs staat als type "1300 Cooper", hoor.
Jij misschien niet, maar eventuele kopers wel. Als dat normaal was geweest had het de algemene verkoop praat "mini cooper" en het massaal ver-cooperen van de mini's wel wat duidelijker gemaakt. Nu koopt iedereen een "Cooper" (Lees: ver-Cooperde Mayfair
Eelke schreef:
Cooper of niet, beide hebben ze exact dezelfde motor: 63pk helaas (voor mij dan) geen andere kop.
maar dat veranderen op het kentekenbewijs ho maar.

Stickers zijn zeker niet het enige verschil. Motorisch zijn Coopers volgens mij minstens t/m de SPi anders geweest, mogelijk ook bij de MPi. (Kop, dacht ik, bij MPi's mogelijk ook de programmering).
En dat witte dakje, heh?
Toch wel vrees ik... Bij de vroegere SPi's heb je inderdaad gelijk (ik meen tot half '95). Toen hadden de gewone mini's 55pk en de coopers 61.
Daarna (in elk geval in '96) kregen beide modellen een 63 pk motor, volkomen identiek aan elkaar. Wat wel zou kunnen zijn is dat er betere stoelen in de cooper zouden kunnen zitten en dat er wat intereur-aanpassingen zijn. maar dat weet ik niet zeker.
Van de MPi kan ik je alles vertellen!
Wat is anders: bij de cooper loopt er een dubbele streep langs de flanken i.p.v. een enkele, er zitten motorkapstrepen op, witte (of zilveren) spiegels, een wit (of zilveren) dak, de grille is anders, in het dashbord zitten een extra olietemp-meter en voltmeter, en de stoelen zijn wat luxer bekleed en voorzien van een cooper laurel. (bij mij wel amper te zien maar hij zit er wel!)
Eelke":lmubckjw]Trouwens, niet dat ik het echt interessant vind, maar op mijn kentekenbewijs staat als type "1300 Cooper", hoor.[/quote:lmubckjw]
Ik weet niet precies hoe dat gaat bij het invullen van zo'n kentekenbewijs, maar ze zijn tegenwoordig nogal slordig daarmee. Men heeft bij mij gewoon 'mini' neergezet, terwijl in het dashbordkastje nog de originele bestelorder aan de fabriek lag (nu zeer goed opgeborgen natuurlijk). Daar staat op dat ik in het gelukkige bezit ben van een Rover Mini Cooper S LE...
Anyway, als ik het boekje kan vinden (de mini 40 souvenir guide, uitgegeven voor de 40e verjaardag van onze automobiel). Daarin staat een volledig overzicht van modellen, inclusief alle specials en coopers... Ik houdt u op de hoogte
Even dit oudere topic omhooghalen. De MPi heeft dus een airbag, waarvan de module schijnbaar iedere 10 jaar moet worden vervangen. Mijn MPi is daar nog niet aan toe gelukkig, maar de eerste MPi's binnenkort wel. Vraag mij nu eigenlijk af, nu ook Rover failliet is, hoe dat nu gaat. Wát wordt er nu vervangen, en waar kun je nu nog terecht. Want als we een jaar verder zijn is er geen Rover dealer meer over....
Ik zat daar laatst ook al aan te denken

Ik denk dat de verschillende mini-centers ook wel een airbag kunnen vervangen. Hoop ik
Ik weet dat schadebedrijven ook airbags vervangen, bv na een aanrijding. De airbag zelf vervangen is niet zo heel ingewikkeld, maar het gaat mij meer om "het spul eromheen", zeg maar
Texpert schreef:
Meer info please 
"het spul eromheen", zeg maar
Het kapje op het stuur ofzo
Euhm.. de modules, sensoren of iets dergelijks
het gaat niet direct om de 'bag' zelf of de sensoren, maar juist om de pyotechnische lading oftewel het vuurwerk dat in je auto zit, die behoort vervangen te worden na zoveel jaar.
juist omdat dan het plofgevaar groter wordt, worden de ladingen vervangen voordat ze uit zichzelf ploffen
Dus dit is wat de haynes noemt als de 'gas generator'?
Zit deze niet gewoon in de airbag-unit?
In dat geval moet dus de hele airbag worden vervangen....
Sander-T schreef:
... Maar over het algemeen zit de motor wat beter in elkaar. Nadeel is dan weer wel dat de MPi veel betere stoelen heeft. 'T is jouw keuze...
De motor van een mpi zit slecher in elkaar? Hoezo dan? Dit hoor ik voor het eerst, ondanks dat dit een bericht uit 2002 is.
Hehehe, leuke quote trouwens. Vind namenlijk dat de SPi veel betere stoelen heeft


Maar het blok van een MPi is toch bijna gelijk aan die van de SPi..??
Hoezo motor van een MPI minder? Onzin. Ik heb een SPI gehad en nu een MPI. Merk geen verschil. Ik ben nog geen schroeven, bouten of moeren van het blok verloren...
Verschillen SPi-MPi
Versnellingsbak MPi slecht?
Topics had ik net na jouw post ook gevonden Demelza

Hoop alleen dat mijn bak het wat langer uithoudt dan 75.000 km....
Ah joh..die van mij is het klokje al anderhalf keer rond en schakelt nog perfect

Volgens [Mini specialist] was dat trouwens zeer uniek zonder bakrevisie..
A+, SPI ,MPI
Texpert schreef:
Even dit oudere topic omhooghalen. De MPi heeft dus een airbag, waarvan de module schijnbaar iedere 10 jaar moet worden vervangen. Mijn MPi is daar nog niet aan toe gelukkig, maar de eerste MPi's binnenkort wel. Vraag mij nu eigenlijk af, nu ook Rover failliet is, hoe dat nu gaat. Wát wordt er nu vervangen, en waar kun je nu nog terecht. Want als we een jaar verder zijn is er geen Rover dealer meer over....
Ik haal hem ook even omhoog, weet iemand hoe dit zit? Moeten ze inderdaad elke 10 jaar vervangen worden en waar kan ik ergens terecht voor deze klus?
Dit is een van de sprookjes die toen de ronde deden
Ik had een Rover en mij werd gezegd dat dit een fabel was
Heb het bij m'n MPI ook overwogen, en bij de andere gezinsauto, Alfa 156 uit 2000. De Alfa dealer raadde het af, tenzij ik beslist van m'n geld afwilde. Wel controleren ze om de paar jaar de staat van de airbags, en zodra kwaliteit minder wordt, is complete vervanging het advies. De airbag van de MPI is daarentegen denk ik nooit gechecked...
Zelf ben ik een aantal jaren als automonteur aan het werk geweest en ik heb ook vrienden die nog steeds monteur zijn, maar ik heb nog nooit gehoord van het vervangen van een airbag na 10 jaar.
Het vervangen van een airbag gebeurt eigenlijk alleen als er een storing inzit die niet meer te resetten is.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.