welk blok te nemen

ik ben twijfelende welk blok ik moet gaan gebruiken.

ik heb liggen een 1275 met snelle nokkenas etc, maar is nodig aan een revisie toe (hij loopt daarentegen wel prima) Nu kan ik ook een 1.3 metroblokje krijgen.

wat kan ik het beste doen (laten) reviseren/nakijken, of gelijk vervangen?

Heb zelf namelijk niet zoveel ervaring met deze blokjes.

Of is er iemand hier die voor een vergoeding natuurlijk het blokje na kan kijken en eventueel onderdelen vervangen?

hoop snel iets te horen,

groetjes

Renée

(06-48383441)

Dinsdag 20 juni 2006

Ligt aan hoe ver dat je oude blokje gereviseerd dient te worden en of je in de Mini wilt rijden tijdens revisie...of bedoel je onderhoud??

Voor welke bedrag kan je dat Metro blokje kopen en in welke staat is deze...?

in hoeverre het gereviseerd dient te worden weet ik niet. Mede daarom wil ik dat iemand met wat meer verstand van zaken er naar kijkt. (zelf zie ik er weinig aan behalve dat deze flink smerig is.

het mg blok kost me 450,- met weinig km's

"de Mini wilt rijden tijdens revisie...of bedoel je onderhoud?? "

Hoef er niet in te rijden, er is nog ander vervoer. Ik hoop dat het enkel onderhoud wordt, maar ik ben bang dat er toch wat dingen vervangen dienen te worden aangezien ik een rit naar Frankrijk op de planning heb staan half Augustus en het liefst met de mini op pad ga.

waarom vind je dat je blok gereviseerd moet worden?
olie verbruik e.d.??

waarom denk je dat het ander blok beter is?
zo lang je er niet zelf een paar honderd km mee hebt gereden weet je nix en vertrouw je dus de mooie blauwe ogen van de verkoper

de mini is voor mijn vriendin, m.a.w. hij moet voorlopig wel ff blijven rijden. Nu ligt alles eruit, dus kan het blok net zo goed gelijk in topstaat worden gebracht. Vind het alleen zinloos om hem weg te brengen naar een zaak die de hoofdprijs rekent terwijl er hier op het forum genoeg mensen zijn die zelf een blok helemaal opbouwen vanaf nul.

Oftewel, blok uit elkaar en opnieuw in elkaar zetten met nieuwe lagers, pakkingen, etc. en eventueel onderdelen die bijna op zijn gelijk vervangen zodat er een praktisch nieuw blok staat.

alleen zelf lukt me dat (nog) niet, zeker niet in combinatie met een zeker tijdsdruk.

wie zou me kunnen helpen?

Vrijdag 23 juni 2006

'Zomaar' nieuwe lagers plaatsen zonder de rest te meten en af te laten draaien indien nodig is niet echt DE manier...
Als het blok idd zo weinig km's gelopen heeft is het makkelijkste om wat keerringen te vervangen en eventueel de koppeling( je kan er vrij lastig bij als de motor gemonteerd zit) en inbouwen...

ook even de olie pomp mee nemen en gaan met die banaan

maar zou IEMAND mij daarmee kunnen helpen? het klinkt zo makkelijk, maar heb hetnog nooit gedaan...

Maandag 26 juni 2006

WAT wil je nu precies doen?
Complete revisie of alleen de pakkingen/keerringen vervangen...?

Je moet ingelogd zijn om te reageren.