wie heeft al eens een oude 12G940 kop aangepast om in te bouwen in een mpi? Ik zie dat er een gaten ontbreken. Iemand ervaring? is dit zomaar te tappen - 1é gat en op te vullen- 2é gat?
Mvg Fabian
Dit is het enige wat ik voor je heb gevonden:
SirYun schreef: add: overigens een MPI kop heeft andere aansluitpunten maar is op zich niet anders dan een normale 12g940.
Je mist dan de bevestigings gaten voor de dynamosteun... Daar zul je dan iets anders op moeten verzinnen, in principe zal het wel mogenlijk zijn.
Mini Power schreef: Je mist dan de bevestigings gaten voor de dynamosteun...
Ik neem aan dat dat de twee schroefgaten zijn links onder het thermostaat 'gat'?
3 ja...
Ah jah..even vergeten te scrollen
Thanx, maar zou die gewoon te boren zijn? Ik neem aan dat de waterkanalen identiek zijn?
fabian
Dat zou ik niet doen, je de wand is daar dun...
toch even dun als bij de mpi kop?
Dan maak je toch gewoon een beugeltje naar de dichtstbijzijnde kopbout ?
Daar zijn speciale verdikkingen bij een mpi kop.
Ik zou er niet aan beginnen en gewoon een mpi kop kopen via bijv. ebay of marktplaats. Volgens mij ben je goedkoper uit met een tweede hands mpi kop en dan weet je (bijna) zeker dat het heel blijft
thanx jongens,
Ik ben eruit een oude cooper s kop is dus niet een optie- Het stuk waar de dynamo tegen aan zit bij de mpi is bij de 12g40 nt vlak en voor het derde gat is er inderdaad niet genoeg plaats
dus terug de MPI kop oplassen...
jammergenoeg
he mensen
Zou het ook mogelijk zijn om het geheel om te draaien?
een mpi kop op een oud 1275 blok. ( om lood vrij te maken BV. )
dat gaat wel. je hoeft dan niet de alternator op de kop vast te schroeven. is het gewoon een kop met wat extra bevestigingen. wel even controleren hoe het met de zittingen staat er waren wat problemen met MPI's en nokkenassen dus wellicht ook met zittingen.
wie heeft al eens een oude 12G940 kop aangepast om in te bouwen in een mpi? Ik zie dat er een gaten ontbreken. Iemand ervaring? is dit zomaar te tappen - 1é gat en op te vullen- 2é gat?
Mvg Fabian
Dit is het enige wat ik voor je heb gevonden:
SirYun schreef:
add: overigens een MPI kop heeft andere aansluitpunten maar is op zich niet anders dan een normale 12g940.
Je mist dan de bevestigings gaten voor de dynamosteun... Daar zul je dan iets anders op moeten verzinnen, in principe zal het wel mogenlijk zijn.
Mini Power schreef:

Je mist dan de bevestigings gaten voor de dynamosteun...
Ik neem aan dat dat de twee schroefgaten zijn links onder het thermostaat 'gat'?
3 ja...
Ah jah..even vergeten te scrollen
Thanx, maar zou die gewoon te boren zijn? Ik neem aan dat de waterkanalen identiek zijn?
fabian
Dat zou ik niet doen, je de wand is daar dun...
toch even dun als bij de mpi kop?
Dan maak je toch gewoon een beugeltje naar de dichtstbijzijnde kopbout ?
Daar zijn speciale verdikkingen bij een mpi kop.
Ik zou er niet aan beginnen en gewoon een mpi kop kopen via bijv. ebay of marktplaats. Volgens mij ben je goedkoper uit met een tweede hands mpi kop en dan weet je (bijna) zeker dat het heel blijft
thanx jongens,
Ik ben eruit een oude cooper s kop is dus niet een optie- Het stuk waar de dynamo tegen aan zit bij de mpi is bij de 12g40 nt vlak en voor het derde gat is er inderdaad niet genoeg plaats
dus terug de MPI kop oplassen...
jammergenoeg
he mensen
Zou het ook mogelijk zijn om het geheel om te draaien?
een mpi kop op een oud 1275 blok. ( om lood vrij te maken BV. )
dat gaat wel. je hoeft dan niet de alternator op de kop vast te schroeven. is het gewoon een kop met wat extra bevestigingen. wel even controleren hoe het met de zittingen staat er waren wat problemen met MPI's en nokkenassen dus wellicht ook met zittingen.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.