ik word een beetje heet!!!

mijn metro krijgt het er warm van
hoe kan ik er voor zorgen dat de ventilator continu draait, heb er een die aan de zijkant hangt en meedraait met dynamo

Hallo ukkie,

Dan zal je toch een elektrische fan moeten nemen. de fan die je nu hebt, je zegt het zelf al, draait mee met de snelheid van de motor. en een elektrische fan draait mee met de temperatuur.

Als je even zoek op het forum word je er wel wijs uit denk ik ;)

succes!

P.S. een oliekoeler kan ook nog....

okido dank je voor de tip

Een metro heeft de radiateur std aan de voorzijde zitten en wordt gekoeld en een elec. vin. Je kunt de sensor doorverbinden, dan blijft de vin draaien.

@minipower,

Er staat in zn vraag: heb er een die aan de zijkant hangt en meedraait met dynamo

dus...

ook mijn metro blok heeft de radiateur en fan aan de zijkant:)

ukkie schreef:
mijn metro krijgt het er warm van

Dus ga ik er vanuit dat het niet alleen om een blok gaat dat uit een metro komt...
ukkie":etfo9ggx]hoe kan ik er voor zorgen dat de ventilator continu draait[/quote:etfo9ggx]
Hiermee wordt dus gezegd dat de vin niet continu draait. Dat is bij mini wel, en metro dus niet...

De vraag heb ik ook 3x moeten lezen, en kan op verschillende manieren gelezen worden. :)

ik word een beetje heet!!!



Zoek een andere vriend :P

Nee geen andere vriend, zal straks eens vragen of ie wil postte wat ie precies bedoelt. Is het misschien nog veel duidelijker

http://www.mijnalbum.nl/Album=Z7HADXXD

hier aantal foto's van het motorblok.
mijn vraag is dus wederom hoe kan ik hem extra koelen want boven de 80 word ie warmer en warmer tot ik het er zelf ook warm van krijg!!! |:(

Dan moet je toch gewoon een elektrusche fan nemen, die kan harder draaien bij een lager toerental...

of een 2de radiator? een oliekoeler?? je radiator vervangen voor 1 aan de voorkant??

grtz jasper

Ook een andere radiateur is een optie...

wat is goedkoopst en snelst, wil er namelijk zondag mee naar utrecht!!!! O:) 8)

Lekker met dit weer ;) maar het scheelt wel wat inderdaad...

Ik heb in Italie ten tijde van IMM 2003 met een kapotte electrische fin gereden. Moest dus ook de kachel aanzetten. Terwijl het 40 graden was.
Maar eigenlijk merk je er niets van. Je rijdt met dit weer tog meestal wel met de raampjes open. Als je dan de kachel op standje voorruit zet dan waait die warme lucht zo de auto uit.
En warm is het tog wel, dus eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit. :P

Greetzzz

Is grill eruit geen optie? Of motorkap op een kier zetten? (Niet gaan doen zonder dat iemand heeft gezegd dat dat idd ook kan ;) )

Check eens je oliepeil.
Heb nl wel eens gehad dat een te laag oliepeil ook resulteerde tot een oververhitting.

Donderdag 27 juli 2006

die is al doorverbonden met elkaar door vorige eigenaar dus kachel werkt niet, heb alleen koude lucht |:(
dus nog meer ideetjes?? :D

gezien de foto's is het dus een Metro-blok in een mini!
De Fan draait dan altijd met de motor mee.
Als de kachel het niet doet kan daar een probleem zitten: maak de slang aan de linkerkant op de cilinderkop eens los en check of er water uit komt / door kan (kijk ook even of het gat in de kop groot genoeg is doorgeboord - even prikken met een schroevendraaier?) Anders kan het nog zijn dat het kraantje (verderop in de slang) niet goed werkt ..
check ook even of de fan wel goed is gemonteerd.

HTH,
Theo van den Bogaard

Donderdag 27 juli 2006

Ik ben miss. niet al te slim maar hoe staat het met de ontsteking??? Staat die miss. niet aan de erg vroege kant???? Krijg je namelijk ook een warme motor en hoe is je waterpomp??

Groeten johan

in principe moet een ongetuned 1275 metro blok in een mini prima werken met de standaard radiator en gewone fan. Ik zou dus inderdaad eens naar het koelwater nivo kijken, ontstekingstijdstip, evt lekkages (waterpomp of ~pakking) en wat er verder nog invloed heeft op de koeling

Donderdag 27 juli 2006

idd, electriesche fan's, betere radiateuren etc etc horen meer bij een opgevoerde mini, als het blok standaart is hoort hij koeling zat te hebben. dus zit er toch ergens iets fout!

Donderdag 27 juli 2006

hij is klein beetje gekietelt. Zal tegen Martin zeggen dat ie als ie thuis kom de reactie's ff moet lezen

Donderdag 27 juli 2006

er zit sowieso een stage 1 kit op en misschien nog meer maar dat kan ik niet zien, weet wel dat ie razendsnel is. maar heb alleen koeling problemen als ik boven de 90 ga rijden dan loopt ie erg warm aan, net voor het rode, daar blijft ie dan staan. als ik in zijn 3 een gangetje van 50 a 60 rijden koelt ie weer goed want dan laat hij hem langzaam terug zakken tot de helft op normaal niveau. heb het idee dat mijn ontsteking goed staat.

Dinsdag 1 augustus 2006

Ik wordt niet meer zo heet, onsteking stond niet goed en dankzij Wouter op de clubdag is alles goed gekomen

O ja we zijn gewoon thuis gekomen zondag

Je moet ingelogd zijn om te reageren.