Wij hebben op MITP bij Minispeed een nieuwe koppelingsplaat met de bijbehorende toebehoren gekocht.
Nu blijkt na monteren dat de slag van de as groter is als bij de oude set. Oftewel de as komt verder naar buiten.
Hebben we ons de verkeerde laten aansmeren? Hebben we een foutje gemaakt met monteren? Of is het gewoon afstellen? Of een optie die we vergeten zijn?
Groet ron
Ik weet niet hoe ik het precies moet begrijpen, maar heb je een plaat + drukgroep gekocht of alleen een plaat? Je zou de plaat er verkeerd om in kunnen zetten, maar neem niet aan dat je dat gedaan hebt (weet niet eens of het kan).
Verder is er geen verschil in koppelingsplaten, wel in drukgroepen, maar dat heeft alleen maar te maken met de sterkte van de drukgroep niet met maatvoering oid.
Dennis
We hebben een complete drukgroep gekocht, tenminste de onderdelen die je krijgt als je een koppelingsplaat voor een Verto koopt.
Volgens mij kan de plaat wel op 2 manieren erin, echter dan maakt de plaat geen contact, maar de ring die over de as zit.
Ik heb er ook niet echt een duidelijk plaatje van, behalve de Haynes.
Groet ron
minispares geeft wel verschillen aan:
"CLUTCH KIT 3 PIECE VERTO 180MM PLATE UPTO 1990"
en
"CLUTCH KIT PLATE 1990on WITH 190MM PLATE"
geen idee wat er verder verschilt ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Heb inderdaad ook zoiets gevonden, ff op de doos kijken welke wij nu hebben gekocht, hij zit al in de auto .
@theo; heb jij toevallig een duidelijk plaatje hoe de koppelingsplaat tussen de andere stalen onderdelen hoort? Die van Haynes is niet erg duidelijk hierin.
(hij kan er maar op 2 manieren in toch ? maar dat zei Dennis ook al )
HTH,
Theo van den Bogaard
Hmmmm, dit plaatje is iets duidelijker als Haynes.
Echter voor zover ik het kan herinneren is het inderdaad zo gemonteerd.
Groet ron
Op goed geluk de boel aangesloten, en voila, de koppeling werkt.
Nu echter alleen het stationair nog goed krijgen, is gekomen na terugplaatsen, voorheen liep ie als een speer.
En de keerring van de binnenste homokineet vervangen, is beschadigd bij montage.
Wij hebben op MITP bij Minispeed een nieuwe koppelingsplaat met de bijbehorende toebehoren gekocht.
Nu blijkt na monteren dat de slag van de as groter is als bij de oude set. Oftewel de as komt verder naar buiten.
Hebben we ons de verkeerde laten aansmeren? Hebben we een foutje gemaakt met monteren? Of is het gewoon afstellen? Of een optie die we vergeten zijn?
Groet ron
Ik weet niet hoe ik het precies moet begrijpen, maar heb je een plaat + drukgroep gekocht of alleen een plaat? Je zou de plaat er verkeerd om in kunnen zetten, maar neem niet aan dat je dat gedaan hebt (weet niet eens of het kan).
Verder is er geen verschil in koppelingsplaten, wel in drukgroepen, maar dat heeft alleen maar te maken met de sterkte van de drukgroep niet met maatvoering oid.
Dennis
We hebben een complete drukgroep gekocht, tenminste de onderdelen die je krijgt als je een koppelingsplaat voor een Verto koopt.
Volgens mij kan de plaat wel op 2 manieren erin, echter dan maakt de plaat geen contact, maar de ring die over de as zit.
Ik heb er ook niet echt een duidelijk plaatje van, behalve de Haynes.
Groet ron
minispares geeft wel verschillen aan:
"CLUTCH KIT 3 PIECE VERTO 180MM PLATE UPTO 1990"
en
"CLUTCH KIT PLATE 1990on WITH 190MM PLATE"
geen idee wat er verder verschilt ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Heb inderdaad ook zoiets gevonden, ff op de doos kijken welke wij nu hebben gekocht, hij zit al in de auto
.
@theo; heb jij toevallig een duidelijk plaatje hoe de koppelingsplaat tussen de andere stalen onderdelen hoort? Die van Haynes is niet erg duidelijk hierin.
Groet ron
het duidelijkst wat ik heb is:
)
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p15.jpg
(hij kan er maar op 2 manieren in toch ? maar dat zei Dennis ook al
HTH,
Theo van den Bogaard
Hmmmm, dit plaatje is iets duidelijker als Haynes.
Echter voor zover ik het kan herinneren is het inderdaad zo gemonteerd.
Groet ron
Op goed geluk de boel aangesloten, en voila, de koppeling werkt.
Nu echter alleen het stationair nog goed krijgen, is gekomen na terugplaatsen, voorheen liep ie als een speer.
En de keerring van de binnenste homokineet vervangen, is beschadigd bij montage.
Groet ron
Je moet ingelogd zijn om te reageren.