motormodificatie (ipv dwars in line)

Voor mijn drag wil ik een 1000 blok gebruiken.
Alleen zit ik met een probleem.
Het blok moet er in line in ipv dwars geplaatst.
Dus een van de aandrijfassen wordt de aandrijfas voor de achterwielen.
Hoe blokkeer ik het diff zodat ik alle vermogen naar eén as krijg.

grt Martin

Waarom gebruik je geen blok van een morris minor? Is dezelfde motor voor zo ver ik weet, maar die staat wel een kwartslag gedraaid.

Yep als je al je vermogen constant naar 1 van de assen stuurt dan draaien de kleine tandwieltjes in je diff altijd en brengen die de kracht over. De lagers van deze tandwielen zijn daar echt niet op gemaakt en je draait het in no time in de soep.

Je kan idd beter een sump, vliegwiel en bak zoeken van een minor als je bij het A blok wil blijven (of een complete unit)

Woensdag 21 juni 2006

Kijk ook naar de bakken van Austin Healey Sprites en MG Midgets (vrijwel dezelfde auto's).

Boy's thnkx voor de reactie's.
Was er zelf niet opgekomen.

grt Martin

Donderdag 22 juni 2006

Nooit gedaan, maar met een verto koppeling en een schetsplaat schijn je er een Ford bak (sierra e.d.) tegenop te kunnen schroeven. Misschien een onderzoekje waard, heb je meteen een betrouwbare 5-bak.

Donderdag 22 juni 2006

Als ik voor achterwielaandrijving zou gaan dan zou ik een RX7 wankelmotor inbouwen.

Lijkt me echt een kewl project, ooit als ik de tijd heb en geld (ook wel soort van belangrijk)

Dinsdag 4 juli 2006

Leuk,

maar zoals het artikel aangeeft is het de originele wankelmotor uit een NSU die hier wordt gebruikt.

Mazda heeft de motor inmiddels al wat verder doorontwikkeld en is meer bullitproof dan het van Veen blok.

Ik zou het wel weten dus.

Dinsdag 4 juli 2006

Ik ook! Wankelmotoren zijn vet maar erg slijtagegevoelig. Naast dat het Van Veen blok vast moeilijk te bemachtigen is, is het waarschijnlijk nog moeilijker om reserveonderdelen te vinden….

Als je het mij vraagt moet je voor betrouwbaarheid toch bij honda zoeken
:D

mijn interesse is gewekt......
wat ben je allemaal van plan Martin?

Ik heb zelf al es liggen denken aan een dergelijke conversie voor ons pickupje!
Met een cardanas naar achter en een achteras van een nissan vannette(dubbel lucht + 13"wieltjes)

Ben erg benieuwd of aan zo'n blokje te komen is?

Groetjes,
Lex

je kan er ook een blok van een oude engelse taxi inzetten en dan heb je evntueel nog een diesel ook.

Wil graag al mijn opvoerspulletjes kunnen (her-)gebruiken + 4 cyl/benzine op kenteken houden.

Vraag me soieso af of e.e.a. bij de keur(APK) een probleem is( mits degelijk geconstrueerd natuurlijk )

gtz,
Lex

Maandag 14 augustus 2006

Paul schreef:
Als ik voor achterwielaandrijving zou gaan dan zou ik een RX7 wankelmotor inbouwen.

Lijkt me echt een kewl project, ooit als ik de tijd heb en geld (ook wel soort van belangrijk)



Die gedachte is ook weleens door mijn hoofd gegaan.

de RDW betieteld het een beetje 'vaag' op zijn zachts gezegd.

van http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/3DA7B8B3 ... _0835f.pdf

Het wijzigen van een voertuig met behulp van onderdelen
van één of meer andere voertuigen kan dusdanig ingrijpend zijn dat
het samengestelde voertuig niet meer volledig overeenkomt met het
oorspronkelijke voertuig. Het voertuig krijgt een nieuwe identiteit,
het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een
nieuw kenteken. Voor deze voertuigen gelden de eisen voor de
individuele toelating van voertuigen. In dit hoofdstuk vindt u een
nadere toelichting van de meest voorkomende gevallen waarbij:
• de oorspronkelijke dragende constructie ongewijzigd is
gehandhaafd (paragraaf 5.1);
• de oorspronkelijke dragende constructie is vervangen door een in
eigen beheer vervaardigde constructie (paragraaf 5.2);
• de oorspronkelijke dragende constructie is vervangen door een
bedrijfsmatig vervaardigde dragende constructie (paragraaf 5.3).
• het voertuig is gebouwd met behulp van een bouwpakket
(paragraaf 5.3)


Ik denk dat als je van FWD naar RWD wel een 'ingrijpende wijziging' is. Dus hij zal ge-herkeurd moeten worden... En dat kost wa...

Rob

omdat ik pas van engelse vrienden een Haynes van de Midget/Sprite heb gekregen ..
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/Sprite.gif

de wielbasis is net als van de Mini: 80 inch, als je het 'makkelijk' wil doen zou je een midget/sprite chassis kunnen voorzien van een mini koets ?!
(ach, heb je net die koets verkocht :)" title="Evil" /> )

FWIW,
Theo van den Bogaard

Dinsdag 2 januari 2007

Theo van den Bogaard schreef:

(ach, heb je net die koets verkocht :)" title="Evil" /> )





hehehe

Groet ron

in dat geval zou ik je verplichten een 1500 rubber bumper spridget (spitfire motor)te nemen want een a-series spridget daar voor slopen is heiligschennis!!!!

ik ben denk ik de enige op dit forum die spridgets leuker vind dan mini's (maar er nog geen kan betalen)

Dinsdag 2 januari 2007

spridgets? Wat zijn dat dan, koekjes :9

Foto?

PS martin, gaat dit projectje nog steeds door? Was het vergeten te vragen zaterdag.

Groet ron

spridgets leuker



och, als ik geld en ruimte had .. (maar dan een frog-eye :9 ) inderdaad zonde om het te verbouwen zoals ik suggereer 8)

FWIW,
Theo van den Bogaard

Theo van den Bogaard schreef:
(maar dan een frog-eye :9 )



neh een MG midget Round wheel arch 1275 (met ashley hardtop voor de winter) :9~
alleen dat plan staat ff 2 jaar on hold (huizen kopen is duur tegenwoordig)

Je moet ingelogd zijn om te reageren.