Verschillende mini bedrijven bieden rose-jointed tie-bars aan. Ze zijn vrij prijzig en ik weet nog niet waarom ik ze zou willen...Wie weet het wel (wat levert het op)
Die dingen komen uit de Racerij.
En zijn niet bedoeld voor de openbare weg.
Er is er een in onze clubje die ze wel onder zijn auto heeft.
Als je een stoep hard raakt heb je kans dat die afbreken bij de Rose-joint.
is van staal en niet rubber dus geeft niet mee)
Suc6 met je evt. aankoop.
je kan inderdaad beter 'gewone' verstelbare trekstangen nemen = wel instelbaar en steviger dan standaard
Oooh DIE....
Heb ik er al enige jaren op zitten en niks geen last... Misschien een slechte serie geweest die afgebroken is...
Ik rij toch niet zo zachtjes en alles is gewoon nog heel hoor...
@ Mike : Overigens hangen deze normaal ook in rubber (of poly flex in mijn geval )
Deze hangen dus niet in rubber, maar zijn solid mount te bevestigen. Ik wil ze ook voor mijn rode mini. Hoe minder rubbers hoe beter. Tegen stoepranden aanrijden is toch geen goed plan.
Nee, die bedoelde ik dus inderdaad niet; taekeb heeft me goed begrepen. Ik kon de opmerking van Theo al niet plaatsen:
Daan schreef: Nee, die bedoelde ik dus inderdaad niet; taekeb heeft me goed begrepen. Even voor de duidelijkheid, dit zijn twee rose joints: www.dodgyroger.com/locost/rosejointedshaft.jpg
Van jeroen 2 heb ik begrepen dat dat zoiezo ondingen zijn die snel speling geven... niet doen dus denk ik...
Nee, ik was het ook niet meer van plan....
Over die speling trouwens, dat hangt een beetje af van de opbouw van een dergelijke joint. Sommige bevatten een kunststof laagje tussen het holle en bolle scharnier en bij anderen is dit gewoon staal op staal. Ik geloof dat het laatste langer mee ging...
Ongeveer 10.000km dan begint er ruimte op te komen, maar als je de joint los maakt en het binnenste gedeelte een stukje draait, pasttie weer goed voor de volgende 10.000km..
Dit kun je 4x doen per joint..
10.000 of iets minder km. op een circuit rijden is goed te doen wat betreft levensduur. Andere dingen zullen het eerder begeven... Ik ga ze wel kopen voor mn rode mini...
Theo van den Bogaard schreef:
[edit: de bovenste 2 standaard en de onderste is dus de verstelbare (voordat Racing Green weer uit de hoek komt ]
Als deze op de foto beter zijn... en ze zijn ook verstelbaar... waarom dan die spherical's nemen... die na 10.000 km nagestelt moeten worden....
Omdat ze stijver zijn en directer sturen. Beetje zelfde reden als waarom je voor een solid mount voorsubframe setje kiest. Geen polyzooi, maar echt solid mount...
10.000 km is best veel voor een mini waar alleen maar circuitdagen mee gereden word. Dus ze gaan lang zat mee...
Ook die heavy duty adjustable trekstangen van de afbeelding kunnen trouwens stuk... Dat schroefdraad is niet altijd even goed bestand tegen klappen... Heb al een keer zo'n ding gesloopt binnen 1000 km. Dus die 10.000 zegt niet alles.
Gewoon dubbele moeren gebruiken, dan heeft de draad wat minder te lijden.
@Daan: ik snap wel wat je bedoelde, maar
ik weet nog niet waarom ik ze zou willen
.. en de opmerking van Mike dat de rose jointed versie eigenlijk voor circuit-doeleinden is, gaf ik je een alternatief dat verstelbaar is en i.i.g beter dan je standaard gevallen
de keus is aan jou
groetjes,
Theo van den Bogaard
Voorbeeld wat Theo geeft is het beste alternatief voor road/fastroad gebruik. Je levert niets in wat betreft comfort. Je kunt toch wat meer instellen en je hebt wat stevigere trekstangen dan er standaard opzitten.
Theo van den Bogaard schreef: @Daan: ik snap wel wat je bedoelde, maar
ik weet nog niet waarom ik ze zou willen
en de opmerking van Mike dat de rose jointed versie eigenlijk voor circuit-doeleinden is, gaf ik je een alternatief dat verstelbaar is en i.i.g beter dan je standaard gevallen
de keus is aan jou
Ah, oké...
Ja ik heb dus besloten ze links te laten liggen en voor de standaard verstelbare te gaan...
Bedankt allemaal voor de opheldering
hoi Daan,
ik volg deze post ook.. ik ga ze ook gebruiken. Ik denk dat we ze beide nodig zullen hebben omdat wij de wiel geometrie iets veranderd hebben... Met deze verstelbare trekstangen en rose joints kun je dit corrigeren. kun je me vertellen waar je ze wilt gaan kopen?
voor de zekerheid, heb je er een afbeelding van?
friso
Als je dit topic echt zou volgen dan was je de foto's al tegengekomen...
Tip: zoek op "tie rod" op de www.minispares.com site en je zult wat verschillende varianten zien.
Misschien heb ik er overheen gelezen.... sorry daarvoor... ik las nl wel dat er sprake was van 2 soorten een sollid mount en en een met kunststof bussen in de ogen... daarnaast was de vraag wie ze in NL leverden....
Ja ik ben dus niet van plan de rose-jointed te gebruiken omdat ik al bang ben voor veel trillingen. In 'mijn'topic kun je zien dat ik de subframe bevestiging aan de bodem solid heb gemaakt. De rest wordt vervangen door polyu. Rose jointed-tie bars zijn staal op staal verbonden en ik zie de voordelen daar niet van in dagelijks gebruik. Daarom kies ik voor de "gewone verstelbare maar wel voor 'heavy use'. Deze hangen ook in polyu. zijn 20 quid itt de rose jointed van 50 quid .
Ik bestel ze in engeland. We kunnen de verzendkosten delen...
je hebt PM
He He, zijn wij er nu allemaal uit?
O ja nog even iets over die rose-jointed dingen....
Degene uit onse clubje die met ze rijdt heeft nu ook kapote stuurkogels omdat de klappen (van de weg) niet door de rubbers wordt opgevangen.
Verschillende mini bedrijven bieden rose-jointed tie-bars aan. Ze zijn vrij prijzig en ik weet nog niet waarom ik ze zou willen...Wie weet het wel (wat levert het op)
Die dingen komen uit de Racerij.

En zijn niet bedoeld voor de openbare weg.
Er is er een in onze clubje die ze wel onder zijn auto heeft.
Als je een stoep hard raakt heb je kans dat die afbreken bij de Rose-joint.
is van staal en niet rubber dus geeft niet mee)
Suc6 met je evt. aankoop.
je kan inderdaad beter 'gewone' verstelbare trekstangen nemen = wel instelbaar en steviger dan standaard
(zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 6864#66864
of zoek op: verstelbare and trekstangen )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Voordeel is nog directer insturen. Denk aan alles solid mount... Nul comfort, 100% trillingen, maar wel lekker nog sneller om die pion heen...
foto?
niet van mezelf:

]
[edit: de bovenste 2 standaard en de onderste is dus de verstelbare (voordat Racing Green weer uit de hoek komt
.. maar het idee is duidelijk
( http://www.carrott.org/mini/tierod.html - voor het hele verhaal )
groetjes,
Theo van den Bogaard
Oooh DIE....
Heb ik er al enige jaren op zitten en niks geen last... Misschien een slechte serie geweest die afgebroken is...
Ik rij toch niet zo zachtjes en alles is gewoon nog heel hoor...
@ Mike : Overigens hangen deze normaal ook in rubber (of poly flex in mijn geval )
Dit is ook niet wat Daan bedoeld... denk ik... ?

Ik denk dat Daan de spherical joint bedoeld?
Deze hangen dus niet in rubber, maar zijn solid mount te bevestigen. Ik wil ze ook voor mijn rode mini. Hoe minder rubbers hoe beter. Tegen stoepranden aanrijden is toch geen goed plan.
Nee, die bedoelde ik dus inderdaad niet; taekeb heeft me goed begrepen. Ik kon de opmerking van Theo al niet plaatsen:
Theo van den Bogaard schreef:
(zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 6864#66864
of zoek op: verstelbare and trekstangen )
Rose jointed tie-bars worden nl niet op dit forum genoemd. Even voor de duidelijkheid, dit zijn twee rose joints: www.dodgyroger.com/locost/rosejointedshaft.jpg
Weg? >nee

Circuit? >ja
stoeprand? >altijd nee!
Daan schreef:
Nee, die bedoelde ik dus inderdaad niet; taekeb heeft me goed begrepen. Even voor de duidelijkheid, dit zijn twee rose joints: www.dodgyroger.com/locost/rosejointedshaft.jpg
Van jeroen 2 heb ik begrepen dat dat zoiezo ondingen zijn die snel speling geven... niet doen dus denk ik...
Nee, ik was het ook niet meer van plan....
Over die speling trouwens, dat hangt een beetje af van de opbouw van een dergelijke joint. Sommige bevatten een kunststof laagje tussen het holle en bolle scharnier en bij anderen is dit gewoon staal op staal. Ik geloof dat het laatste langer mee ging...
Ongeveer 10.000km dan begint er ruimte op te komen, maar als je de joint los maakt en het binnenste gedeelte een stukje draait, pasttie weer goed voor de volgende 10.000km..

Dit kun je 4x doen per joint..
10.000 of iets minder km. op een circuit rijden is goed te doen wat betreft levensduur. Andere dingen zullen het eerder begeven... Ik ga ze wel kopen voor mn rode mini...
Theo van den Bogaard schreef:

]
[edit: de bovenste 2 standaard en de onderste is dus de verstelbare (voordat Racing Green weer uit de hoek komt
Als deze op de foto beter zijn... en ze zijn ook verstelbaar... waarom dan die spherical's nemen... die na 10.000 km nagestelt moeten worden....
Omdat ze stijver zijn en directer sturen. Beetje zelfde reden als waarom je voor een solid mount voorsubframe setje kiest. Geen polyzooi, maar echt solid mount...
10.000 km is best veel voor een mini waar alleen maar circuitdagen mee gereden word. Dus ze gaan lang zat mee...
Ook die heavy duty adjustable trekstangen van de afbeelding kunnen trouwens stuk... Dat schroefdraad is niet altijd even goed bestand tegen klappen... Heb al een keer zo'n ding gesloopt binnen 1000 km. Dus die 10.000 zegt niet alles.
Gewoon dubbele moeren gebruiken, dan heeft de draad wat minder te lijden.
@Daan: ik snap wel wat je bedoelde, maar
ik weet nog niet waarom ik ze zou willen
.. en de opmerking van Mike dat de rose jointed versie eigenlijk voor circuit-doeleinden is, gaf ik je een alternatief dat verstelbaar is en i.i.g beter dan je standaard gevallen
de keus is aan jou
groetjes,
Theo van den Bogaard
Voorbeeld wat Theo geeft is het beste alternatief voor road/fastroad gebruik. Je levert niets in wat betreft comfort. Je kunt toch wat meer instellen en je hebt wat stevigere trekstangen dan er standaard opzitten.
Theo van den Bogaard schreef:
@Daan: ik snap wel wat je bedoelde, maar
ik weet nog niet waarom ik ze zou willen
en de opmerking van Mike dat de rose jointed versie eigenlijk voor circuit-doeleinden is, gaf ik je een alternatief dat verstelbaar is en i.i.g beter dan je standaard gevallen
de keus is aan jou
Ah, oké...
Ja ik heb dus besloten ze links te laten liggen en voor de standaard verstelbare te gaan...
Bedankt allemaal voor de opheldering
hoi Daan,
ik volg deze post ook.. ik ga ze ook gebruiken. Ik denk dat we ze beide nodig zullen hebben omdat wij de wiel geometrie iets veranderd hebben... Met deze verstelbare trekstangen en rose joints kun je dit corrigeren. kun je me vertellen waar je ze wilt gaan kopen?
voor de zekerheid, heb je er een afbeelding van?
friso
Als je dit topic echt zou volgen dan was je de foto's al tegengekomen...
Tip: zoek op "tie rod" op de www.minispares.com site en je zult wat verschillende varianten zien.
Misschien heb ik er overheen gelezen.... sorry daarvoor... ik las nl wel dat er sprake was van 2 soorten een sollid mount en en een met kunststof bussen in de ogen... daarnaast was de vraag wie ze in NL leverden....
Ja ik ben dus niet van plan de rose-jointed te gebruiken omdat ik al bang ben voor veel trillingen. In 'mijn'topic kun je zien dat ik de subframe bevestiging aan de bodem solid heb gemaakt. De rest wordt vervangen door polyu. Rose jointed-tie bars zijn staal op staal verbonden en ik zie de voordelen daar niet van in dagelijks gebruik. Daarom kies ik voor de "gewone verstelbare maar wel voor 'heavy use'. Deze hangen ook in polyu. zijn 20 quid itt de rose jointed van 50 quid
.
Ik bestel ze in engeland. We kunnen de verzendkosten delen...
je hebt PM
He He, zijn wij er nu allemaal uit?

O ja nog even iets over die rose-jointed dingen....

Degene uit onse clubje die met ze rijdt heeft nu ook kapote stuurkogels omdat de klappen (van de weg) niet door de rubbers wordt opgevangen.
Is heel mooi spul maar niet voor de openbaar weg.
Mazzel Mike.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.