Hoe wielbouten zonder problemen monteren?

Hallo

M'n Mini heeft een kant met maar drie wielbouten, ik zou er graag een vierde op zetten. Maar hoe pak ik dit het best aan? Wat moet er zoal losgemaakt worden of niet losgemaakt worden? Op dat gebied ken ik er echt niet veel van, kan iemand wat info geven?

mvg

Bij trommelremmen:

wiel eraf
trommel eraf
splitpen uit middelste as-moer
middelste as-moer los
naaf eraf trekken
nieuwe wielbout erin persen
en in omgekeerde volgorde terug bouwen, wel nieuwe splitpen erin.

t probleem is dat er een schijfrem zit.. :?

metr schijfrem gaat het bijna hetzelfde.
wiel eraf, de 4 bouten op de schijfloshalen, grote centrale moer erafdraaien.
dan pak je het er zo af.
restanten van de oude wielbout eruitslaan, en de nieuwe erin persen.
niet de splitpen weer vergeten.
15 minuten werk.
succes

Vrijdag 6 oktober 2006

racing green rider schreef:
en de nieuwe erin persen.




Persen...?!? Gewoon erin drukken, zorg dat hij in de spiebaan zit en de moer erop draaien . Dan draai je hem zo op zn plek.

Dan draai je hem zo op zn plek



hiervoor liefst even een stalen wiel en bijbehorende moer gebruiken, dan blijven je lichtmetalen velgen langer mooi en heel :)" title="Evil" />

groetjes,
Theo van den Bogaard

Ik heb ze erin geperst/gedrukt met een bankschroef en een dop uit de doppendoos. Opening van de dop op de kant waar de bout uit moet komen en de bankschroef aandraaien maar. Werkte zeer vloeiend, je verpest er geen velgen mee en kan goed zien of die ver genoeg zit.

Ik heb trouwens nog een goed setje driveflanges met bouten te koop, dus als het niet lukt. :9

Vrijdag 6 oktober 2006

Theo van den Bogaard schreef:
hiervoor liefst even een stalen wiel en bijbehorende moer gebruiken, dan blijven je lichtmetalen velgen langer mooi en heel



Als je de moer omgekeerd gebruikt(dus de platte kant tegen de flens) heb je geen wiel nodig...

:P

er zijn meer wegen die naar Rome leiden ..

groetjes,
Theo van den Bogaard

Je moet ingelogd zijn om te reageren.