Ik heb bij mijn mini (alleen tijdelijk achter) een hi-lo setje eronder zitten want mijn mini stond in zon amerikaanse stand (kont omhoog neus naar beneden) maar ik zit nog beetje te worstelen met de afstelling van de hi-lo's en mn dempers (gele instelbare Spax) ik heb de schroeven van bijrijder en bestuurder even ver uitgedraaid (36mm vanaf trompet) en mijn dempers 3 slagen vanaf lichtste stand, maar ik hoor als ik hard door de bocht ga of door een kuiltje rijd ofzo rechts achter een bonk en ik weet niet of dit mijn wiel is tegen spadbordrand (niet de uitbouwset) ik heb trouwens 13x7 velgen en sportpack verbreders.
Wie heeft hier ervaring mee? kan een goeie tip geven?
Bij voorbaat dank
Bart
Mini Bart schreef: maar ik hoor als ik hard door de bocht ga of door een kuiltje rijd ofzo rechts achter een bonk
Minder hard door de bocht... :)" title="Evil" />
Die is flauw, ik zou eens verder gaan kijken of er iets veranderd als je de hoogte anders zet of je demping.
Alleen op die manier kan je er achter komen waar het geluid vandaan komt.
haha ja had ook gekund!
ja ik ben daar steeds mee bezig maar ik weet niet precies de beste hoogte afstelling want ik wil hem wel zo laag mogelijk zetten maar dan zit ik met de kans dat mijn band tegen de body aankomt kheb de demping al harder gezet maar ik wil het liefst de hoogte dalijk op de juiste stand laten!
heeft er iemand een voorbeeld hoe de afstelling bij anderen is? en weet er iemand in hoeverre de bijrijderskant moet verschillen met bestuurderskant want bestuurderskant moet iets hoger staan dacht ik gelezen te hebben..?
Bart
Je stelt de ophanging gelijk af, links en rechts in leeg toestand.
Daar verschil in steken, brengt weinig op als je dan eens passagier meehebt...
Maar als ik het goed voorheb, heb je 13" zitten op een mini met origineel 12" ?
Heb je de wielkassen dan vergroot volgens voorgeschreven als je de wielverbreders geplaats hebt?
Achteraan heb je minst plaats, en daar kan het wel eens raken als je een grotere omtrek van wiel hebt.
Greetz
mijn mini komt ook zolaag mogelijk en de wielkasten worden uitgeslepen voor en achter. achter was ook nodig om hem fatsoenlijk te verlagen met 13x7
Beste mensen,
Ik heb nu al enkele weken een nieuwe mini waar standaard spax (gas) schokbrekers onderzitten.
Nu wil ik een beetje gaan experimenteren met het stellen van de schokbrekers. Ik heb gezien dat er een schroef opzit die je naar links kan draaien (soft) en naar rechts (firm) kan draaien. Werkt het nu met het aantal klikken rechts of linksom of is het dat het schroefje alleen horizontaal of verticaal gezet kan worden voor het gewenste resultaat. Ben er niet helemaal uit over hoe het nu precies werkt omdat ik wel 25 keer links en naar rechts heb gedraaid maar hij heeft geen uiterste punt zegmaar. Ik hoop dat jullie er wat meer vanaf weten.
Gegroet.
Bij mijn Avo's zit wel een stoppunt en werkt het idd zo dat je hem per klik strakker of slapper zet.
Omdat mijn oude Spax maar 16 klikken instelbaar zijn, vond ik 25 keer al veel, maar op spax.co.uk blijkt dat de nieuwe Spax maar liefst 28 keer instelbaar zijn.
Je hebt dus nog 3 klikken meer, en iedere klik is een instelling.
De beste instelling ( comfy of sportief ) kun je krijgen als je bij een echte bandenboer op de schokdempertestbank mag.
André
reuvy schreef: O vond ik 25 keer al veel, maar op spax.co.uk blijkt dat de nieuwe Spax maar liefst 28 keer instelbaar zijn.
Je hebt dus nog 3 klikken meer, en iedere klik is een instelling.
## het kan ook anders zijn, nl. dat de afstand tussen laagst en hoogst ipv. in 25 in 28 stappen is opgedeeld.
dan zijn dus de stapjes kleiner...
of [i:11rvlo98]ik[/i:11rvlo98] daar op zou geilen?
Net als een Metro......., méér is altijd beter
André
Dank jullie wel voor de reacties.
Ik heb wat dingen uitgeprobeerd en ik vind ze nu al een stuk beter staan dan eerst!
IteCa schreef:
Maar als ik het goed voorheb, heb je 13" zitten op een mini met origineel 12" ?
Achteraan heb je minst plaats, en daar kan het wel eens raken als je een grotere omtrek van wiel hebt.
Greetz
13" (met 175/50) heeft een kleinere omtrek als 12" (145/70)
Ik heb bij mijn mini (alleen tijdelijk achter) een hi-lo setje eronder zitten want mijn mini stond in zon amerikaanse stand (kont omhoog neus naar beneden) maar ik zit nog beetje te worstelen met de afstelling van de hi-lo's en mn dempers (gele instelbare Spax) ik heb de schroeven van bijrijder en bestuurder even ver uitgedraaid (36mm vanaf trompet) en mijn dempers 3 slagen vanaf lichtste stand, maar ik hoor als ik hard door de bocht ga of door een kuiltje rijd ofzo rechts achter een bonk en ik weet niet of dit mijn wiel is tegen spadbordrand (niet de uitbouwset) ik heb trouwens 13x7 velgen en sportpack verbreders.
Wie heeft hier ervaring mee? kan een goeie tip geven?
Bij voorbaat dank
Bart
Mini Bart schreef:
:)" title="Evil" />
maar ik hoor als ik hard door de bocht ga of door een kuiltje rijd ofzo rechts achter een bonk
Minder hard door de bocht...
Die is flauw, ik zou eens verder gaan kijken of er iets veranderd als je de hoogte anders zet of je demping.
Alleen op die manier kan je er achter komen waar het geluid vandaan komt.
haha ja had ook gekund!
ja ik ben daar steeds mee bezig maar ik weet niet precies de beste hoogte afstelling want ik wil hem wel zo laag mogelijk zetten maar dan zit ik met de kans dat mijn band tegen de body aankomt kheb de demping al harder gezet maar ik wil het liefst de hoogte dalijk op de juiste stand laten!
heeft er iemand een voorbeeld hoe de afstelling bij anderen is? en weet er iemand in hoeverre de bijrijderskant moet verschillen met bestuurderskant want bestuurderskant moet iets hoger staan dacht ik gelezen te hebben..?
Bart
Je stelt de ophanging gelijk af, links en rechts in leeg toestand.
Daar verschil in steken, brengt weinig op als je dan eens passagier meehebt...
Maar als ik het goed voorheb, heb je 13" zitten op een mini met origineel 12" ?
Heb je de wielkassen dan vergroot volgens voorgeschreven als je de wielverbreders geplaats hebt?
Achteraan heb je minst plaats, en daar kan het wel eens raken als je een grotere omtrek van wiel hebt.
Greetz
mijn mini komt ook zolaag mogelijk en de wielkasten worden uitgeslepen voor en achter. achter was ook nodig om hem fatsoenlijk te verlagen met 13x7
Beste mensen,
Ik heb nu al enkele weken een nieuwe mini waar standaard spax (gas) schokbrekers onderzitten.
Nu wil ik een beetje gaan experimenteren met het stellen van de schokbrekers. Ik heb gezien dat er een schroef opzit die je naar links kan draaien (soft) en naar rechts (firm) kan draaien. Werkt het nu met het aantal klikken rechts of linksom of is het dat het schroefje alleen horizontaal of verticaal gezet kan worden voor het gewenste resultaat. Ben er niet helemaal uit over hoe het nu precies werkt omdat ik wel 25 keer links en naar rechts heb gedraaid maar hij heeft geen uiterste punt zegmaar. Ik hoop dat jullie er wat meer vanaf weten.
Gegroet.
Bij mijn Avo's zit wel een stoppunt en werkt het idd zo dat je hem per klik strakker of slapper zet.
Omdat mijn oude Spax maar 16 klikken instelbaar zijn, vond ik 25 keer al veel, maar op spax.co.uk blijkt dat de nieuwe Spax maar liefst 28 keer instelbaar zijn.
Je hebt dus nog 3 klikken meer, en iedere klik is een instelling.
De beste instelling ( comfy of sportief ) kun je krijgen als je bij een echte bandenboer op de schokdempertestbank mag.
André
reuvy schreef:

O vond ik 25 keer al veel, maar op spax.co.uk blijkt dat de nieuwe Spax maar liefst 28 keer instelbaar zijn.
Je hebt dus nog 3 klikken meer, en iedere klik is een instelling.
## het kan ook anders zijn, nl. dat de afstand tussen laagst en hoogst ipv. in 25 in 28 stappen is opgedeeld.
dan zijn dus de stapjes kleiner...
of [i:11rvlo98]ik[/i:11rvlo98] daar op zou geilen?
Net als een Metro......., méér is altijd beter
André
Dank jullie wel voor de reacties.
Ik heb wat dingen uitgeprobeerd en ik vind ze nu al een stuk beter staan dan eerst!
IteCa schreef:

Maar als ik het goed voorheb, heb je 13" zitten op een mini met origineel 12" ?
Achteraan heb je minst plaats, en daar kan het wel eens raken als je een grotere omtrek van wiel hebt.
Greetz
13" (met 175/50) heeft een kleinere omtrek als 12" (145/70)
Je moet ingelogd zijn om te reageren.