Hoi ik wil een donor mg metro blok kopen maar waar moet ik precies op letten ik kan hem in iedergeval nog draaiend horen want hij zit nog in een metro.
En hebben deze allemaal 72 pk standaard of zit daar ook nog verschil in.
Als het mogelijk is ook een rondje rijden. Let er op dat ie goed schakelt, vooral de 2de versnelling wil wel eens gaar zijn (eruitschieten).
Geen rare mechanische geluiden. Geen blauwe of witte rook uit de uitlaat, zwart is niet zo erg.
Start ie goed. Draai de dop van het koelsysteem (als ie nog koud is) en check peil en kleur, moet geen te veel bruine drab in zitten.
Dennis
PS Ze hebben allen standaard 72pk volgens de fabriek.
Let goed op of het een echt MG Metro blok is, want ze worden wel erg vaak als MG aangeboden zonder dit te zijn.
MG blok is te herkennen aan:
- motor- en kopnummer
- aluminium kleppendeksel met vulgat in het midden
- waterkoeling bij het oliefilter
- aluminium inlaatspruitstuk
Daarnaast in dit geval ook de verpakking dunkt mij.
persooonlijk zou ik gewoon een 1275 kopen . die hebben meestal minder geleden en je kan met een andere nokkenas en wat werk aan de kop makkelijk betere resultaten. ik heb ooit een MG blok gekocht en daar was veel mee mis.
Hoi ik wil een donor mg metro blok kopen maar waar moet ik precies op letten ik kan hem in iedergeval nog draaiend horen want hij zit nog in een metro.
En hebben deze allemaal 72 pk standaard of zit daar ook nog verschil in.
Als het mogelijk is ook een rondje rijden. Let er op dat ie goed schakelt, vooral de 2de versnelling wil wel eens gaar zijn (eruitschieten).
Geen rare mechanische geluiden. Geen blauwe of witte rook uit de uitlaat, zwart is niet zo erg.
Start ie goed. Draai de dop van het koelsysteem (als ie nog koud is) en check peil en kleur, moet geen te veel bruine drab in zitten.
Dennis
PS Ze hebben allen standaard 72pk volgens de fabriek.
Let goed op of het een echt MG Metro blok is, want ze worden wel erg vaak als MG aangeboden zonder dit te zijn.
MG blok is te herkennen aan:
- motor- en kopnummer
- aluminium kleppendeksel met vulgat in het midden
- waterkoeling bij het oliefilter
- aluminium inlaatspruitstuk
Daarnaast in dit geval ook de verpakking dunkt mij.
persooonlijk zou ik gewoon een 1275 kopen . die hebben meestal minder geleden en je kan met een andere nokkenas en wat werk aan de kop makkelijk betere resultaten. ik heb ooit een MG blok gekocht en daar was veel mee mis.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.