Nu kwam ik door een van de links in het minifilmpjes topic op het forum van een club (?) terecht die dit soort dingen organiseerd. Ik kan dan helaas niet de teksten lezen, maar wat zouden ze aan die Mini's hebben aangepast waardoor ze dat bochtenwerk zo supersnel kunnen?
De boddies van sommige op de foto's hierboven zijn fel ingekort, duidelijk te zien aan de afstand tussen de deur en het achterwiel, en aan de achterruit.
Heb je een link naar die teksten ? Misschien is iemand hier die taal (Spaans ?) wel machtig.
(nee, die taal ben ik niet machtig maar ik ken wel iemand, die iemand kent ... )
FWIW,
Theo van den Bogaard
de maten van de velg voor en achter zijn ook anders
Het is dus inderdaad Portugees Spaans kan ik redelijk lezen en gaat dus nog wel, Portugees is wel verwant, maar dit wordt te ingewikkeld.
Dennis
klinkt misschien stom, maar hebben ze niet gewoon achterwiel aandrijving?? dat ze daarom achter wat mindere banden hebben gebruikt ipv. de vette velgen voor
Nou ja, dat dacht ik dus ook, maar durfde ik niet hardop te zeggen...
nop
precies tegen overgesteld
ze hebben de mini ingekort
-voor een instabielere mini goed voor bochten
achter smalle 10" met crappy banden
-om zo min mogelijk grip te hebben
voor grote dikke velgen met slicks
-voor veeeeeeel grip
dan het kortste diff er in wat je kan vinden (3.7 oid)
en blazen
de truk is zorgen dat achter geen grip hebt zo dat het daar gewoon om gaat
dan draai je dus op de banden die wel grip hebben een bizar klein rondje
Weet iemand wat voor velgen op die gele #31 liggen?
Er zijn er wel bij die achterwiel aandrijving hebben denk ik. kijk bij dit filmpje maar eens naar de eerste mini link
of zie ik dit verkeerd.
..oké die slalom mini's met voorwielaandrijving. (buiten de aanpassing van het diff, bandjes, en evt inkorten.) vroeg ik me af of ze ook niet iets met de remmen gedaan hebben, om overstuur vool erlkaar te krijgen? als je hier naar kijkt linkmoet dat haast wel volgens mij??
Leuk om ze eens op een foto te kunnen besturderen.
inderdaad 10 inch achter
en ook leuk die deurpanelen (wat voor jouw Ladykiller?)
nop nergens achterwiel aandrijving bij de mini's
de remmen hebben ze niks aan gedaan hoor gewoon handrem aantrekken en die achterkant komt wel
ik denk dat ze toch wel wat aan de voorremmen hebben aangepast, of kan jij ook stoppies met je mini maken bekijk het laatste filmpje van Yordy maar eens tot het einde.
heb ik gezien
en ja hoor ik kan ook mijn voorwielen blokeren
de enige rede waarom zij een stopie doen is het gebrek aan gewicht aan de achterkant en de enorme grip aan de voorkant
bij mij blokeren m'n wielen en glij ik verder omdat m'n banden geen grip hebben zij hebber er 13"(of is het 14?)slicks onder liggen dat scheel de wereld!
Iedereen kent m wel. De befaamde slalom-mini.




Deze dus
Nu kwam ik door een van de links in het minifilmpjes topic op het forum van een club (?) terecht die dit soort dingen organiseerd. Ik kan dan helaas niet de teksten lezen, maar wat zouden ze aan die Mini's hebben aangepast waardoor ze dat bochtenwerk zo supersnel kunnen?
Wat foto's:
http://img87.imageshack.us/img87/5674/dscf4370tu9.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/6590/dsc08626fj4.jpg
http://img352.imageshack.us/img352/3558/img009dvg9.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/2523/img006tyc3.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/8093/dsc08221ew3.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g269/ ... C00315.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g269/ ... C00388.jpg
link
link
link
De boddies van sommige op de foto's hierboven zijn fel ingekort, duidelijk te zien aan de afstand tussen de deur en het achterwiel, en aan de achterruit.
Heb je een link naar die teksten ? Misschien is iemand hier die taal (Spaans ?) wel machtig.
Het forum is hier te vinden:
http://www.periciautomovel.com/Forum/
en een cursus spaans vindt je hier:

http://www.teleac.nl/spaans/
(nee, die taal ben ik niet machtig
FWIW,
Theo van den Bogaard
de maten van de velg voor en achter zijn ook anders
Het is dus inderdaad Portugees
Spaans kan ik redelijk lezen en gaat dus nog wel, Portugees is wel verwant, maar dit wordt te ingewikkeld.
Dennis
klinkt misschien stom, maar hebben ze niet gewoon achterwiel aandrijving?? dat ze daarom achter wat mindere banden hebben gebruikt ipv. de vette velgen voor
Nou ja, dat dacht ik dus ook, maar durfde ik niet hardop te zeggen...
nop
precies tegen overgesteld
ze hebben de mini ingekort
-voor een instabielere mini goed voor bochten
achter smalle 10" met crappy banden
-om zo min mogelijk grip te hebben
voor grote dikke velgen met slicks
-voor veeeeeeel grip
dan het kortste diff er in wat je kan vinden (3.7 oid)
en blazen
de truk is zorgen dat achter geen grip hebt zo dat het daar gewoon om gaat
dan draai je dus op de banden die wel grip hebben een bizar klein rondje
Weet iemand wat voor velgen op die gele #31 liggen?
Er zijn er wel bij die achterwiel aandrijving hebben denk ik. kijk bij dit filmpje maar eens naar de eerste mini link
of zie ik dit verkeerd.
..oké die slalom mini's met voorwielaandrijving. (buiten de aanpassing van het diff, bandjes, en evt inkorten.) vroeg ik me af of ze ook niet iets met de remmen gedaan hebben, om overstuur vool erlkaar te krijgen? als je hier naar kijkt linkmoet dat haast wel volgens mij??
Leuk om ze eens op een foto te kunnen besturderen.
inderdaad 10 inch achter
en ook leuk die deurpanelen (wat voor jouw Ladykiller?)
nop nergens achterwiel aandrijving bij de mini's
de remmen hebben ze niks aan gedaan hoor gewoon handrem aantrekken en die achterkant komt wel
ik denk dat ze toch wel wat aan de voorremmen hebben aangepast, of kan jij ook stoppies met je mini maken
bekijk het laatste filmpje van Yordy maar eens tot het einde.
heb ik gezien
en ja hoor ik kan ook mijn voorwielen blokeren
de enige rede waarom zij een stopie doen is het gebrek aan gewicht aan de achterkant en de enorme grip aan de voorkant
bij mij blokeren m'n wielen en glij ik verder omdat m'n banden geen grip hebben zij hebber er 13"(of is het 14?)slicks onder liggen dat scheel de wereld!
Je moet ingelogd zijn om te reageren.