Ik heb een mini 1000 uit 1988. Toen ik de auto kocht zat er geen boekje bij. Ik zou graag willen weten welke zekering waarvoor is.
Heeft iemand een idee!!
Hoi,
Ik heb thuis nog een overzicht gemaakt welke kleuren draden waar aan de zekeringkast moeten. Laat even weten als je die ook wil hebben.
Herken hierin het zekeringkastje, onderstaand overzicht is van instructie boekje 90-er jaren 1.3:
Wat betreft de zwevende zekeringen....waar kan ik deze vinden...mij is verteld achter het klokje of achter dashboard paneel ?
Witte mini 1000 mayfair s6 1987...
Als je je luchtfilter weghaald vind je ze achter het isolatiemateriaal.
Wouter, zou jij me kunnen vertellen of dit schema ook geldt voor een 1000.?
Wouter, zou jij me kunnen vertellen of dit schema ook geldt voor een 1000
yes, ik heb hem gemaakt van een 1000 HLE, over het algemeen zijn de draadkleuren niet veranderd. Hooguit in de latere modellen wat draden bij gekomen, maar die zitten via draadzekeringen.
groeten,
Wouter
Inderdaad komen de draadkleuren overeen met mijn
1000tje.
Bedankt voor deze supersnelle reactie,
gr. Sander
Hallo, een beetje oud topic, maar hier hoort mijn vraag wel bij:
Word de bobine niet gezekerd, en zo wel, over welke zekering??? eerst las ik ergens dat hij op zekering 3-4 moest, maar die heeft denk ik continue stroom doordat ook het radiogeheugen erop zit???
Mvg Jasper
continue stroom betekent niet perse dat hij ongezekerd is.
Cheers,
Wouter
Nee dat is inderdaad waar, maar mijn bobine kreeg continue stroom, en daardoor werd hij steeds heel heet enzo, en moest ik hem uitzetten door een stekkertje los te trekken.
Nu echter ben ik er achter gekomen dat de plus van de bobine niet op de plus van het startrelais moet :)" title="Evil" /> en doet ie het gewoon goed, maar waar dit stekkertje dan wel voor dient is mij een raadsel. het heeft trouwens een wit gele draad.
Mvg Jasper
een 9V bobine (ballasted), krijgt bij het starten 12V, maar als de motor gewoon loopt 9V, via de ballasted wire. Of die wit gele draad de ballasted wire is, weet ik uit mijn hoofd niet, maar dat is zo op te zoeken in Haynes.
Cheers,
Wouter
Daar zou het hem wel is in kunnen zitten, alles doet het nu, behalve de verlichting, dat is nog een beetje gaar
Maargoed, bedankt!!
alles doet het nu, behalve de verlichting, dat is nog een beetje gaar
meten=weten
Wouter
Hoi,
Weet iemand waar de zekering zit voor de kachel/blower? Toen ik de auto net startte deed de blower het niet meer, Ik hoop dat het de zekering is... iemand?
Rishi
Rishi,
In de 2e post staat aangegeven welke dingen op welke zekering aangesloten zitten. Een de zekeringen beginnen ze van bovenaf te tellen. Volgens de lijst van wouter is het zekering 5-6, wat betekend de 2e van onder.
Groeten, Bram
damn, sorry
verwarmingsaanjagermotor ik zocht naar kachel/blower, dus dat betekend dat ik verder moet zoeken, alles doet het nog
Bij mij doen op dit moment de achterlichten en kentekenverlichting het niet. Remlichten doen het wel, net als achteruitrijlicht en knipperlichten. Nu waren er aardig wat draadjes doorgetrokken naar een 3e remlicht, en de trekhaak. Die heb ik er beide enige tijd geleden uit gehaald, en ik dacht nu in eerste instantie dat ik wat verkeerde draadjes had losgehaald en die weer goed moest aansluiten. Maar bij nadere inspectie zie ik dat er gaat gewoon een rood draadje naar linker en rechterachterlicht gaat.
Bovendien kwam ik er laatst achter dat de km-teller ook niet verlicht was. Ging er vanuit dat dat dan maar normaal was (jet black), maar wist niet zeker of dit klopte. Maar nu ik dit topic lees krijg ik het gevoel dat bij mij een zekeringetje er door is.
Is dit een logische conclusie en zo ja, waar moet ik deze zekering zoeken. Zoals boven staat beschreven zou dit de zweefzekering van de rood witte draad moeten zijn
Weet iemand trouwens waar de andere zwevende zekeringen verstopt zitten? Ook wel handig als iemand daar een keer naar op zoek is.
De zoekfunctie is hier je vriend. Als je zoekt op "zwevende" of op "zekering", dan krijg je redelijk wat resultaten.
Ik kan zo snel geen topic vinden waarin beschreven staat waar deze zekeringen geplaatst zijn.
Deze zekeringen zitten in witte hoesjes tegen het schutbord aan. In de meeste gevallen achter of naast het luchtfilter.
Voor de sterkte van de zekeringen kun je dit topic eens doorlezen.
Groeten, Bram
Ja, kep vrijwel elk topic met "zwevende zekering" doorgespit. Maar waar ze nou precies zouden zitten stond nergens.
Maar ik zal eens ff op het schutbord kijken
Toch maar eerst even de onderste zekering in de zekeringkast geprobeerd, omdat in andere topics die nog wel eens werd genoemd.
En dat bleek em ook te zijn. Had er een nieuwe ingezet en toen deed ie het. Alleen 5 minuten later deed ie het al niet meer .
Heb ik het zekeringkastje eruit gehaald. Alle contactjes flink opgeschuurd en nu doet ie het weer .
Kijk, beter. Heb je nu ook je zwevende gevonden?
Nee, dat blijft nog steeds één groot raadsel . Maar gelukkig heb ik ze nog niet nodig (ff afkloppen).
[size=75:1h75dopb][topics samengevoegd - Crispy][/size:1h75dopb]
Ik heb het volgende probleem. In mijn mini 1000 uit '91 werkt mijn gevarenlicht en interieurlicht niet meer . Na wat meetwerk blijkt dat ik geen spanning heb richting mijn interieurlicht. Volgens het electra schema is de lijn voor de waarschuwingslichten (richting relay) en het interieurlicht apart gezekerd middels een linefuse. Ik kan deze zekering nergens vinden. Wie weet wat de exacte locatie is van deze line fuse (zwevende zekering)?
Alvast bedankt!
Achter je luchtfilter tegen het schutbord hangen er twee
Ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd - lees het even door.
Wouter schreef: Hoi,
Ik heb thuis nog een overzicht gemaakt welke kleuren draden waar aan de zekeringkast moeten. Laat even weten als je die ook wil hebben.
graag zou ik deze ook willen hebben dus als iemand die voor mij heeft graag.
Ik heb een mini 1000 uit 1988. Toen ik de auto kocht zat er geen boekje bij. Ik zou graag willen weten welke zekering waarvoor is.
Heeft iemand een idee!!
Hoi,
Ik heb thuis nog een overzicht gemaakt welke kleuren draden waar aan de zekeringkast moeten. Laat even weten als je die ook wil hebben.
Herken hierin het zekeringkastje, onderstaand overzicht is van instructie boekje 90-er jaren 1.3:
1==2
3==4
5==6
7==8
1-2(35A):
remlichten, achteruitrijlichten, richtingaanwijzer relais, achterruit ontwasemer
3-4(25A):
remuitval stroomkring
rijlampen
claxon
koplampsignaal
radiogeheugen
5-6(25A):
verwarmingsaanjagermotor
ruitenwissers
sproeiermotor
instrumenten
7-8(15A):
linkerkant en achterlichten
paneelverlichting
zweefzekering (roodwitte draad) 15A:
Rechterzijde en achterlichten; Instrumentengroepverlichting
zweefzekering (Paarsoranje draad) 15A:
Richtingaanwijzers/waarschuwingslampen interieurverlichting
zweefzekering (Blauworanje draad) 10A
Mistachterlichten
zweefzekering (roodwitte draad) 15A
Thanks!!!
Wat betreft de zwevende zekeringen....waar kan ik deze vinden...mij is verteld achter het klokje of achter dashboard paneel ?
Witte mini 1000 mayfair s6 1987...
Als je je luchtfilter weghaald vind je ze achter het isolatiemateriaal.
Wouter, zou jij me kunnen vertellen of dit schema ook geldt voor een 1000
yes, ik heb hem gemaakt van een 1000 HLE, over het algemeen zijn de draadkleuren niet veranderd. Hooguit in de latere modellen wat draden bij gekomen, maar die zitten via draadzekeringen.
groeten,
Wouter
1000tje.
Bedankt voor deze supersnelle reactie,
gr. Sander
Hallo, een beetje oud topic, maar hier hoort mijn vraag wel bij:
Word de bobine niet gezekerd, en zo wel, over welke zekering??? eerst las ik ergens dat hij op zekering 3-4 moest, maar die heeft denk ik continue stroom doordat ook het radiogeheugen erop zit???
Mvg Jasper
continue stroom betekent niet perse dat hij ongezekerd is.
Cheers,
Wouter
Nee dat is inderdaad waar, maar mijn bobine kreeg continue stroom, en daardoor werd hij steeds heel heet enzo, en moest ik hem uitzetten door een stekkertje los te trekken.
:)" title="Evil" /> en doet ie het gewoon goed, maar waar dit stekkertje dan wel voor dient is mij een raadsel.
het heeft trouwens een wit gele draad.
Nu echter ben ik er achter gekomen dat de plus van de bobine niet op de plus van het startrelais moet
Mvg Jasper
een 9V bobine (ballasted), krijgt bij het starten 12V, maar als de motor gewoon loopt 9V, via de ballasted wire. Of die wit gele draad de ballasted wire is, weet ik uit mijn hoofd niet, maar dat is zo op te zoeken in Haynes.
Cheers,
Wouter
Daar zou het hem wel is in kunnen zitten, alles doet het nu, behalve de verlichting, dat is nog een beetje gaar
Maargoed, bedankt!!
alles doet het nu, behalve de verlichting, dat is nog een beetje gaar

meten=weten
Wouter
Hoi,
Weet iemand waar de zekering zit voor de kachel/blower? Toen ik de auto net startte deed de blower het niet meer, Ik hoop dat het de zekering is... iemand?
Rishi
Rishi,
In de 2e post staat aangegeven welke dingen op welke zekering aangesloten zitten. Een de zekeringen beginnen ze van bovenaf te tellen. Volgens de lijst van wouter is het zekering 5-6, wat betekend de 2e van onder.
Groeten, Bram
damn, sorry
ik zocht naar kachel/blower, dus dat betekend dat ik verder moet zoeken, alles doet het nog 
verwarmingsaanjagermotor
Bij mij doen op dit moment de achterlichten en kentekenverlichting het niet. Remlichten doen het wel, net als achteruitrijlicht en knipperlichten. Nu waren er aardig wat draadjes doorgetrokken naar een 3e remlicht, en de trekhaak. Die heb ik er beide enige tijd geleden uit gehaald, en ik dacht nu in eerste instantie dat ik wat verkeerde draadjes had losgehaald en die weer goed moest aansluiten. Maar bij nadere inspectie zie ik dat er gaat gewoon een rood draadje naar linker en rechterachterlicht gaat.

Bovendien kwam ik er laatst achter dat de km-teller ook niet verlicht was. Ging er vanuit dat dat dan maar normaal was (jet black), maar wist niet zeker of dit klopte. Maar nu ik dit topic lees krijg ik het gevoel dat bij mij een zekeringetje er door is.
Is dit een logische conclusie en zo ja, waar moet ik deze zekering zoeken. Zoals boven staat beschreven zou dit de zweefzekering van de rood witte draad moeten zijn
Weet iemand trouwens waar de andere zwevende zekeringen verstopt zitten? Ook wel handig als iemand daar een keer naar op zoek is.
De zoekfunctie is hier je vriend. Als je zoekt op "zwevende" of op "zekering", dan krijg je redelijk wat resultaten.
Ik kan zo snel geen topic vinden waarin beschreven staat waar deze zekeringen geplaatst zijn.
Deze zekeringen zitten in witte hoesjes tegen het schutbord aan. In de meeste gevallen achter of naast het luchtfilter.
Voor de sterkte van de zekeringen kun je dit topic eens doorlezen.
Groeten, Bram
Ja, kep vrijwel elk topic met "zwevende zekering" doorgespit. Maar waar ze nou precies zouden zitten stond nergens.

Maar ik zal eens ff op het schutbord kijken
Toch maar eerst even de onderste zekering in de zekeringkast geprobeerd, omdat in andere topics die nog wel eens werd genoemd.
.
.
En dat bleek em ook te zijn. Had er een nieuwe ingezet en toen deed ie het. Alleen 5 minuten later deed ie het al niet meer
Heb ik het zekeringkastje eruit gehaald. Alle contactjes flink opgeschuurd en nu doet ie het weer
Kijk, beter. Heb je nu ook je zwevende gevonden?
Nee, dat blijft nog steeds één groot raadsel
. Maar gelukkig heb ik ze nog niet nodig (ff afkloppen).
[size=75:1h75dopb][topics samengevoegd - Crispy][/size:1h75dopb]
. Na wat meetwerk blijkt dat ik geen spanning heb richting mijn interieurlicht. Volgens het electra schema is de lijn voor de waarschuwingslichten (richting relay) en het interieurlicht apart gezekerd middels een linefuse. Ik kan deze zekering nergens vinden. Wie weet wat de exacte locatie is van deze line fuse (zwevende zekering)?

Ik heb het volgende probleem. In mijn mini 1000 uit '91 werkt mijn gevarenlicht en interieurlicht niet meer
Alvast bedankt!
Achter je luchtfilter tegen het schutbord hangen er twee
Ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd - lees het even door.
Wouter schreef:
Hoi,
Ik heb thuis nog een overzicht gemaakt welke kleuren draden waar aan de zekeringkast moeten. Laat even weten als je die ook wil hebben.
graag zou ik deze ook willen hebben dus als iemand die voor mij heeft graag.
check hier:
http://www.velde.co.uk/mini/tech.htm
cheers,
Wouter
dank je Wouter kan ik alle kabels weer op de goede plek doen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.