Of ergens een tweedehands tankje op de kop tikken. Op marktplaats en andere bekende verkooppunten zie je ze redelijk vaak voor best lage prijzen langskomen.
Tank en lassen.
Dat wordt lachen......
Als je van je schuurtje af wil, moet je dat eens proberen.
Hoef je voorlopig ook niet meer naar de kapper.
Maar even zonder gekheid, ik zou gewoon een andere tank op de kop tikken.
Ik heb volgens mij nog een goeie staan. (voor carb. versie) Inclusief vlotter.
Als je interesse hebt dan even een pm sturen.
Dan komen we daar vanzelf wel uit.
En jawel, ook carb.versies hebben een brandstofpomp. Crispy maakte de opmerking al.
Als je de brandstofleiding vanaf de carb. volgt, dan kom je achter het blok, aan de bestuurderskant, vanzelf de mechanische pomp tegen. Vanaf de pomp gaat de leiding verder naar de brandstoftank.
ik had een soortgelijk probleem. Bij mij was het dat de tank verwijderd is geweest en dat er benzine in de zitting van de achterbank was gaan zitten. Na het vervangen van de bank was het probleem opgelost.
Probleem bekijken: til de zitting van de achterbank op en snuffel hier eens aan. Als de lucht hier sterker is, dan weet je waar het vandaan kommt en weet je wat je te doen staat.
Ik heb net een bus glasvezel gekocht en daarmee smeer ik de gaten dicht. Dit is voor mij een tijdelijke oplossing, maar over een tijdje gaat de mini toch helemaal uit elkaar en dan gooi ik er wel een andere tank in. Maar ik geloof dat glasvezel een goede oplossing is.
Groeten,
Arjan
Ik hoop het voor je. Wat ik wel weet is dat bij mij het probleem van tijdelijke aard was en dat je op moet letten met de aansluiringen bij de tank en de overgangen van hard naar flexibel. Dit zijn de punten waar lekkages kunnen ontstaan.
Tank kun je met koper solderen, of laten doen.
Ik ga overigens van de week op zoek naar lekkage. Heb last van extreme benzinelucht in de kofferbak en in de auto.
Heb ik ook last van gehad bij de HLE, ook een extreme benzinegeur. Eerst dacht ik dat de reservebidon, lekte. Maar toen die er al een tijdje niet meer in stond bleef de reuk even erg.
Bleek de overloopleiding niet door de bodem te zitten, probleem was zeer snel opgelost. Geur was volledig weg.
ik hd laatst het zelfde probeem on zowat niet in de auto zitten bleek dat het slangetje van de tankontluchting eraf te liggen deze zit binnen in je offerbak boven op de tank een dun tuitje waar een slang op hoort te zitten deze loopt door je bodem
Dat slangetje bedoelde ik dus. Waarschijnlijk wel een veel voorkomend probleem. Maar je moet er maar aan denken.
998cc geen injectie: Ik heb ook enorm last gehad van benzindedampen in het interieur. (bedwelmd karten is ook trippen, maar als je groen eruit begint te zien )
Ik rook ook niks onder de motorkap of bagageruimte, het was echt tijdens het rijden. Brandstofpijpjes waren goed, pomp in orde.
Wat bleek: de pakkingring tussen het luchtfilter en de carb was de boosdoener (eeeeh die hele ring was niet aanwezig bij aankoop...). ik heb sinds twee dagen zo'n Haynes-boek en ik zag een foto dat daar dus een pakkingring hoort te zitten.
Ring geinstalleerd, flinke proefrit gemaakt snelweg + 80-weg + binnenstad + elke rotonde dubbel -> benzinelucht = weg dus probleem opgelost!
Heb sinds kort ook last van een sterke benzine lucht in mijn auto. Na kort onderzoek bleek dat er onder de motor een plasje benzine lag.
Ook is de benzinepomp nat van boven en vormt er zich een witte uitslag boven op de pomp.
De slangklemmen heb ik inmiddels wel aangedraaid maar het probleem blijft. Mijn volgende stap is nu de slangen + klemmen vervangen. Maar ik ben bang dat de pomp zelf lekt.
Nu is mijn vraag is deze pomp te vervangen? Ik heb immers al problemen met het vervangen van de slangen (ruimte gebrek). Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Groeten Ruud.
Mini 1000 uit '77
he ruud
pomp is te vervangen.
maar net wat je zegt, ruimtegebrek.
als je dan toch aan het prutsen gaat, zou ik direct de pomp vervangen.
is makkelijker om de pomp los te draaien, en beetje naar boven te trekken, en daar dan de slangen te vervangen.
pomp kost je de kop niet.
Vandaag mijn benzinepomp van mijn 2e mini overgezet op mijn rijdende mini. Niet echt een klus om van te genieten maar goed na een hoop gepruts en gevloek is het dan toch gelukt.
Nu vroeg ik me af of het nu noodzakelijk is om de olie te vervangen. Vraag me namelijk af of er benzine bij de olie terecht is gekomen.
Groeten Ruud.
Ruud(je) schreef: Vraag me namelijk af of er benzine bij de olie terecht is gekomen.
## kun je laten analyseren..
als ik zo'n baasje had, zou mijn benzinepomp ook spontaan gaan lekken zeg...
geef em nou maar een lekker beurtje olie, en doe er ook een filtertje bij.
't is toch je [i:3dgwkkg8]allerbeste[/i:3dgwkkg8]??
Jawel, het is een veel besproken onderwerp en ik heb alle eerdere postings doorgelezen.
Ik heb inmiddels gevonden dat het het ontluchtingsslangetje is boven de tank, dat was ingescheurd en klemde dus niet meer op het metalen buisje. Dus iets ingekort, maar nu weer ingescheurd, het materiaal is dus te oud een soort simpel plastic. Ok dus vervangen voor een deugdelijke slang, maarree .. moet de tank er dan uit ?
Het slangetje loopt achter de tank naar beneden ?
Je kunt er ook zo lekker bij he met zo'n kofferklep in je pens.
Wie weet hoe het gemonteerd moet worden ?
Bij voorbaat dank.
Je tank hoeft er niet helemaal uit. Als je tank redelijk leeg is, dan kun je hem draaien en in de kofferbak leggen.
Maak de beugel los die er omheen zit en je tank kun je zo vast pakken. Zorg wel dat de dop aan de buitenzijde eraf is. Beetje met beleid wringen en hij komt naar binnen.
Of ergens een tweedehands tankje op de kop tikken. Op marktplaats en andere bekende verkooppunten zie je ze redelijk vaak voor best lage prijzen langskomen.
Tank en lassen.
Dat wordt lachen......
Als je van je schuurtje af wil, moet je dat eens proberen.
Hoef je voorlopig ook niet meer naar de kapper.
Maar even zonder gekheid, ik zou gewoon een andere tank op de kop tikken.
Ik heb volgens mij nog een goeie staan. (voor carb. versie) Inclusief vlotter.
Als je interesse hebt dan even een pm sturen.
Dan komen we daar vanzelf wel uit.
En jawel, ook carb.versies hebben een brandstofpomp. Crispy maakte de opmerking al.
Als je de brandstofleiding vanaf de carb. volgt, dan kom je achter het blok, aan de bestuurderskant, vanzelf de mechanische pomp tegen. Vanaf de pomp gaat de leiding verder naar de brandstoftank.
ik had een soortgelijk probleem. Bij mij was het dat de tank verwijderd is geweest en dat er benzine in de zitting van de achterbank was gaan zitten. Na het vervangen van de bank was het probleem opgelost.
Probleem bekijken: til de zitting van de achterbank op en snuffel hier eens aan. Als de lucht hier sterker is, dan weet je waar het vandaan kommt en weet je wat je te doen staat.
Ik heb net een bus glasvezel gekocht en daarmee smeer ik de gaten dicht. Dit is voor mij een tijdelijke oplossing, maar over een tijdje gaat de mini toch helemaal uit elkaar en dan gooi ik er wel een andere tank in. Maar ik geloof dat glasvezel een goede oplossing is.
Groeten,
Arjan
Ik hoop het voor je. Wat ik wel weet is dat bij mij het probleem van tijdelijke aard was en dat je op moet letten met de aansluiringen bij de tank en de overgangen van hard naar flexibel. Dit zijn de punten waar lekkages kunnen ontstaan.
Tank kun je met koper solderen, of laten doen.
Ik ga overigens van de week op zoek naar lekkage. Heb last van extreme benzinelucht in de kofferbak en in de auto.
Heb ik ook last van gehad bij de HLE, ook een extreme benzinegeur. Eerst dacht ik dat de reservebidon, lekte. Maar toen die er al een tijdje niet meer in stond bleef de reuk even erg.
Bleek de overloopleiding niet door de bodem te zitten, probleem was zeer snel opgelost. Geur was volledig weg.
ik hd laatst het zelfde probeem on zowat niet in de auto zitten bleek dat het slangetje van de tankontluchting eraf te liggen deze zit binnen in je offerbak boven op de tank een dun tuitje waar een slang op hoort te zitten deze loopt door je bodem
Dat slangetje bedoelde ik dus. Waarschijnlijk wel een veel voorkomend probleem. Maar je moet er maar aan denken.
998cc geen injectie: Ik heb ook enorm last gehad van benzindedampen in het interieur. (bedwelmd karten is ook trippen, maar als je groen eruit begint te zien
)
-> benzinelucht = weg dus probleem opgelost!
Ik rook ook niks onder de motorkap of bagageruimte, het was echt tijdens het rijden. Brandstofpijpjes waren goed, pomp in orde.
Wat bleek: de pakkingring tussen het luchtfilter en de carb was de boosdoener (eeeeh die hele ring was niet aanwezig bij aankoop...). ik heb sinds twee dagen zo'n Haynes-boek en ik zag een foto dat daar dus een pakkingring hoort te zitten.
Ring geinstalleerd, flinke proefrit gemaakt snelweg + 80-weg + binnenstad + elke rotonde dubbel
Heb sinds kort ook last van een sterke benzine lucht in mijn auto. Na kort onderzoek bleek dat er onder de motor een plasje benzine lag.
Ook is de benzinepomp nat van boven en vormt er zich een witte uitslag boven op de pomp.
De slangklemmen heb ik inmiddels wel aangedraaid maar het probleem blijft. Mijn volgende stap is nu de slangen + klemmen vervangen. Maar ik ben bang dat de pomp zelf lekt.
Nu is mijn vraag is deze pomp te vervangen? Ik heb immers al problemen met het vervangen van de slangen (ruimte gebrek). Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Groeten Ruud.
Mini 1000 uit '77
he ruud
pomp is te vervangen.
maar net wat je zegt, ruimtegebrek.
als je dan toch aan het prutsen gaat, zou ik direct de pomp vervangen.
is makkelijker om de pomp los te draaien, en beetje naar boven te trekken, en daar dan de slangen te vervangen.
pomp kost je de kop niet.
Vandaag mijn benzinepomp van mijn 2e mini overgezet op mijn rijdende mini. Niet echt een klus om van te genieten maar goed na een hoop gepruts en gevloek is het dan toch gelukt.
Nu vroeg ik me af of het nu noodzakelijk is om de olie te vervangen. Vraag me namelijk af of er benzine bij de olie terecht is gekomen.
Groeten Ruud.
Ruud(je) schreef:
Vraag me namelijk af of er benzine bij de olie terecht is gekomen.
## kun je laten analyseren..
als ik zo'n baasje had, zou mijn benzinepomp ook spontaan gaan lekken zeg...
geef em nou maar een lekker beurtje olie, en doe er ook een filtertje bij.
't is toch je [i:3dgwkkg8]allerbeste[/i:3dgwkkg8]??
Jawel, het is een veel besproken onderwerp en ik heb alle eerdere postings doorgelezen.
Ik heb inmiddels gevonden dat het het ontluchtingsslangetje is boven de tank, dat was ingescheurd en klemde dus niet meer op het metalen buisje. Dus iets ingekort, maar nu weer ingescheurd, het materiaal is dus te oud een soort simpel plastic. Ok dus vervangen voor een deugdelijke slang, maarree .. moet de tank er dan uit ?
Het slangetje loopt achter de tank naar beneden ?
Je kunt er ook zo lekker bij he met zo'n kofferklep in je pens.
Wie weet hoe het gemonteerd moet worden ?
Bij voorbaat dank.
Je tank hoeft er niet helemaal uit. Als je tank redelijk leeg is, dan kun je hem draaien en in de kofferbak leggen.
Maak de beugel los die er omheen zit en je tank kun je zo vast pakken. Zorg wel dat de dop aan de buitenzijde eraf is. Beetje met beleid wringen en hij komt naar binnen.
De klep zul je maar ff voor lief moeten nemen.
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.